Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرمربی پیشین تیم ملی کشتی آزاد جوانان گفت: تا روزی که روی باسکول وزن کشی رفتم نمی‌دانستم در المپیک کشتی می‌گیرم یا نه. به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، مجید خدایی که به همراه ناصر نوربخش میهمان برنامه دایره طلایی بود، ضمن تبریک روز جهانی کشتی و عید فطر، با اشاره به کشتی‌های پرهیجان گذشته‌اش با مدعیان وزن ۸۴ کیلوگرم، اظهار داشت: چرخه انتخابی به نظرم خیلی چرخه خوبی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همیشه بودن قانون از بی قانونی بهتر است، حتی قانون بد. زمانی که من کشتی می‌گرفتم و در المپیک ۲۰۰۴ آتن، یکی از مثال‌های خوب برای ارزشمند بودن وجود قانون این است که بعد از هشت سال دوری، کشتی گیری که نماینده مجلس شده فیلش یاد هندوستان نمی‌کند که سر از مسابقات دربیاورد و بدون انتخابی به المپیک برود.

وی با اشاره به کشتی‌هایی که در راه رسیدن به دوبنده تیم ملی در المپیک ۲۰۰۴ پشت سر گذاشت، تصریح کرد: در جام تختی قهرمان شدم، در یک تورنمنت بین المللی نتیجه خوبی گرفتم، بعد به این دلیل که آن کشتی گیر می‌خواست به مسابقات برود، بین ما مسابقه انتخابی گذاشتند که نیامد و من باز با رقبای داخلی کشتی گرفتم. آنقدر من اعتراض کردم و رسانه‌ها فشار آوردند تا محمدرضا طالقانی که رئیس فدراسیون بود و با عدالت با این مسئله برخورد کرد، همچنین با نظر محسن مهرعلیزاده که رئیس وقت سازمان تربیت بدنی بود، ما بالاخره در لهستان کشتی گرفتیم. کشتی گیری که ۷-۸ سال از مسابقات دور بود در مرحله آخر با من کشتی گرفت، با من که سال قبلش عضو تیم ملی در این وزن بودم و این خیلی من را آزار داد. وقتی از لهستان برگشتیم باز گفتند هنوز مشخص نیست چه کسی ملی پوش ۸۴ کیلوست و شاید در المپیک تو وزن کشی نکنی. من تا روزی که روی باسکول وزن کشی رفتم، نمی‌دانستم قرار است در المپیک کشتی بگیرم یا کشتی گیر دیگری روی باسکول می‌رود.

دارنده مدال برنز سال ۲۰۰۲ جهان ادامه داد: وقتی یک قانونی وجود داشته باشد و همه از آن تمکین کنند، تکلیف بر همه مشخص است. یک کشتی گیر هرچقدر هم عنوان‌دار باشد، به این شکل کشتی گیر از مرحله آخر سر از مسابقات المپیک درنمی آورد و خودش می‌داند اگر می‌خواهد عضو تیم ملی شود باید مراحل را طی کند.

خدایی تاکید کرد: به صورت کلی، بودن این چرخه خیلی کمک می‌کند که بهتر مسیرمان را مشخص کنیم، همه می‌دانند مسیر چه چیزی است و براساس آن تلاش می‌کنند. به عنوان کسی که دانشگاهی هستم، نمی‌دانم این اعداد مثلا ۲۰۰ و ۳۰۰ امتیاز به چه شکل انتخاب شده‌اند؟ اگر اعداد و رتبه بندی به صورت علمی باشد، ما به مشکل نمی‌خوریم. حتما کار علمی روی آن شده، یک جایی دیدم عضو تیم ملی امتیازش با قهرمان کشوری هر دو ۲۰۰ امتیاز هستند. تدوین این چرخه کار جالبی بوده، شنیدم ۲۵ سال روی این کار زحمت کشیده شده، اما بهتر است همگی با هم بیشتر فکر کنیم که بعدا به مشکل نخوریم. زمان مدیریت رسول خادم فرآیند انتخابی تیم ملی تدوین شد و در اجرا به جایی رسیدیم که همین فرآیند خودش محل مشکل شد. درست هم می‌گفتند یا یک جا‌هایی مجبور شدیم تبصره‌هایی ایجاد کنیم. من در دو سال آخر عضو شورای فنی بودم و با مسائل از نزدیک آشنا هستم البته خیلی از آن مشکلات اینجا و در این طرح دیده شده است.

مجید خدایی در خاتمه در مورد اینکه گفته شده هدف از اجرای چرخه انتخابی تیم ملی، تغییر سرمربیان تیم ملی است، گفت: من چنین نظری ندارم، چرا که اختلاف آرا موجب رشد و پیشرفت می‌شود. من مطمئنم همه قلب شان برای کشتی می‌تپد. اگر نظری هست، برای این است که ایراد کار مشخص شود. ضمن اینکه طبیعی است سرمربی استرس بیشتری دارد و مسئولیت با اوست.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: هندوستان خدایی کشتی کشتی گیر تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۴۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اساتید نقش مهمی در جهاد تبیین دارند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، پیام خدایی گفت : هفته معلم، یادآور تمامی معلمان شهید و فداکاری است که با پیروی از راه انبیا و اوصیای الهی همچون شمعی بدون کمترین انتظار، تمام وجود خود را وقف تعلیم‌وتربیت نسل انقلابی می‌کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب با اشاره به اینکه شان و جایگاه اساتید و معلمان بر کسی پوشیده نیست، افزود: صحبت از این قشر با وجود عیان بودن حاصل زحمات آنها بیهوده است چرا که فقط باید قدردان و سپاسگزار زحمات معلمان و اساتید باشیم و با تمام توان و وجود آنها را مورد حمایت و تقدیر قرار دهیم.

وی با بیان اینکه نقش معلمان در مقابله با جنگ نرم و ترکیبی دشمنان علیه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی بسیار مهم است، گفت: در این مقطع حساس کنونی که دشمنان ایران اسلامی را مورد هجمه شدید فرهنگی قرار داده‌اند، مسئولیت اساتید و معلمان در مقابله با این توطئه دشمنان بسیار خطیر و سنگین است.

خدایی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و با تأکید بر اینکه توجه به‌تمامی محورهای این بیانیه وظیفه دانشجویان، اساتید و معلمان است، تصریح کرد: اساتید به‌عنوان افسران جنگ نرم بوده و فراتر از آن امروز که دشمن با جنگ ترکیبی و شناختی و با پشتیبانی امپراطوری رسانه‌ای استکبار جهانی وارد میدان شده است؛ اساتید و معلمان با تاسی از قرآن و ائمه اطهار (ع) باید در تربیت و تقویت نسل انقلابی کوشا باشند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب با اشاره به اینکه اساتید و معلمان قطعا در راستای محورهای بیانیه گام دوم انقلاب قدم برمی‌دارند، افزود: امروز معلمان و اساتید وظایف خود را به‌خوبی می‌دانند و بروز و ظهور این موضوع در پیشرفت‌های مختلف در عرصه‌های گوناگون مانند هسته‌ای، نانوتکنولوژی، موشکی، سلول‌های بنیادی و یا در ساخت واکسن کرونا و سایر حوزه‌ها اتفاق افتاده است.

وی گفت: اساتید و معلمان امروز باید در محیط علمی مفاهیم علمی را با رویکرد اسلامی به دانشجویان ارائه و سعی در تنویر افکار نسل جوان و آشنایی آنها را آرمان‌های انقلاب داشته باشند؛ یعنی همان نقشی که شهید مطهری در قبل و بعد از انقلاب اسلامی در هدایت جامعه و تبیین اندیشه‌های حضرت امام خمینی (ره) داشتند.

دیگر خبرها

  • حسن یزدانی خود را برای طلای پاریس آماده می‌کند
  • حسن یزدانی خودش را برای طلای پاریس آماده می‌کند
  • بویری: بی‌حاشیه بودن و قلب پاک مُهمدی او را رو به جلو می‌برد
  • اساتید نقش مهمی در جهاد تبیین دارند
  • آخرین شانس کشتی آزاد به المپیک می‌رسد/ جدال سخت سرلک با مدعیان
  • نماینده چابهار: ماجرای باغ ازگل که بدون اطلاع امام جمعه به نام او زده شده، بر دین اثر منفی دارد یا چند تار موی زنان؟
  • عباسی: تضارب آرا در مجلس، طبیعی و لازم برای قانون‌گذاری بهتر است / وحدت در حل مشکلات و اقتدار نظام اولویت اصلی + فیلم
  • عباسی: : تضارب آرا در مجلس امری طبیعی و لازم برای قانون‌گذاری بهتر است/ وحدت در حل مشکلات مردم و اقتدار نظام اولویت اصلی مجلس است + فیلم
  • جنگ کامران برای رویای بزرگ‌ با یک نمای ویژه(عکس)
  • کشتی‌گیر ۳۲ ساله آذربایجانی؛ آزادکار ماه UWW