Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر کشور با تاکید بر لزوم ممانعت از انجام اقدامات خراب کارانه از سوی نیروهای تروریستی در مرزهای مشترک ایران با کشورهای همسایه گفت: برای انجام هر گونه همکاری آماده هستیم.

به گزارش به گزارش امتداد به نقل از خبرگزاری مهر، عبدالرضا رحمانی فضلی در تماس تلفنی با «سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه به مذاکره پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر کشور ترکیه در این گفتگوی تلفنی ضمن تبریک عید فطر، با اشاره به اقدام اخیر آمریکا در تحریم دکتر رحمانی فضلی گفت: از نظر ما، این اقدام صحیح نیست و ما این اقدام را محکوم می‌کنیم.

وزیر کشور ترکیه در همین زمینه با اشاره به اینکه امریکایی‌ها هر زمان که ذهنشان با مسأله‌ای مواجه می‌شود، به تهدید و تخریب و تحریم دست می‌زنند، خاطر نشان کرد: ما در کنار شما هستیم و بر این موضع ثابت قدم هستیم.

رحمانی فضلی نیز در این گفتگوی تلفنی، ضمن تبریک عید سعید فطر به وزیر کشور، دولت و مردم ترکیه و ضمن تشکر از تماس تلفنی همتای ترکیه‌ای خود از موضع وزیر کشور ترکیه در محکوم کردن اقدام آمریکا تشکر کرد و گفت: دولت آمریکا درصدد است به هر طریق در امور داخلی کشورهای دیگر دخالت کند.

وزیر کشور ریشه اصلی اعلام تحریم‌های اخیر آمریکا را شکست طرح آنها برای مداخله داخلی در ایران دانست و گفت: آمریکا در ایجاد بی ثباتی، نا امنی و جنگ داخلی در ایران شکست خورده است.

رحمانی فضلی با یادآوری حمایت‌های آمریکا از تروریست‌های دشمن مردم ایران از جمله؛ منافقین و سلطنت طلب‌ها و سایر معاندین گفت: در جریان اغتشاشات آبان ماه سال گذشته، رسانه‌های آمریکایی در تحریک اغتشاشات و کمک به آن، هر آنچه که در توان داشتند به میدان آوردند اما به نتیجه مطلوبشان نرسیدند.

رئیس شورای امنیت کشور یادآوری کرد: امنیت داخلی کشور برای مردم ما، دولت و برای رهبری ما امر بسیار مهمی است و به هیچ وجه به کشورهای بیگانه بویژه آمریکا اجازه مداخله در مسائل کشور، داده نمی‌شود.

رحمانی فضلی تصریح کرد: آمریکا تمام مردم ایران را حتی در این شرایط سخت ناشی از شیوع بیماری کرونا تحریم کرده است و بنده و فرماندهان ناجا هم بخشی از مردم هستیم که تحریم شدیم.

وزیر کشور با محکوم کردن حمایت‌های امریکایی‌ها از تروریست‌های منطقه مثل داعش و تکفیری‌ها اظهار داشت: کشورهای منطقه از جمله کشورهای همسایه باید تلاش کنیم در جهت تقویت امنیت منطقه و تعمیق مناسبات سیاسی اقتصادی و امنیتی، بیش از گذشته فعال باشیم.

وزیر کشور با اشاره به شکست امریکایی‌ها در سیاست‌های یکجانبه و ظالمانه آنها در منطقه خاطر نشان کرد: اقدامات اخیر دولت آمریکا، مصرف داخلی دارد و مرتبط با انتخابات آمریکا است و به طور قطع، نتیجه‌ای برای طراحان در پی نخواهد داشت.
وی ضمن ابراز خرسندی از همکاری‌های خوب بین ایران و ترکیه در حوزه‌های مختلف، از جمله در زمینه مسائل مرزی، مقابله با جرایم سازمان یافته و تروریسم اظهار داشت: ارتباط و تعاملات نیروهای امنیتی، انتظامی و نظامی دو کشور بسیار خوب است و باید در این خصوص، نقاط تماس را تقویت کنیم و همکاری مشترک را بیشتر کنیم.

رحمانی فضلی با تاکید بر لزوم ممانعت از انجام اقدامات خراب کارانه از سوی نیروهای تروریستی در مرزهای مشترک ایران با کشورهای همسایه افزود: در این زمینه، برای انجام هر گونه همکاری آماده هستیم و دغدغه‌های طرفین حتماً در تعاملات سطوح ذیربط دو وزارتخانه پیگیری خواهد شد.

وزیر کشور در بخش دیگری از مکالمه تلفنی همتای ترکیه‌ای خود خواستار افزایش فعالیت‌های مناطق مرزی اقتصادی، بازارچه‌ها و گذرگاه‌ها در جهت تقویت بیش از پیش روابط اقتصادی دو کشور شد. وی در همین زمینه با اشاره به گشایش ایجاد شده برای کامیون‌های برخی از دیگر کشورها و در عین حال، مشکلات موجود برای تردد کامیون‌های ایرانی در مرزهای ترکیه خواستار اقدام مؤثر همتای خود در این زمینه و تسهیل و گشایش در این خصوص شد.

وی همچنین با اشاره به مشکلات حادث در خط لوله گاز میان ایران و ترکیه توسط تروریست‌ها در خاک ترکیه، خواستار پیگیری‌های جدی همتای خود برای تسریع در روند تعمیرات این خط لوله شد.

وزیر کشور ضمن تشکر از همکاری‌های مرزی ابراز امیدواری کرد با توجه به ارتقا و انتصاب فرمانده سابق مرزبانی ایران به عنوان جانشین ناجا، همکاریی های بین مرزبانان دو کشور تقویت شود.

وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران با مرور تلاش‌های آقای سلیمان سویلو برای گسترش همکاری‌ها گفت: ما جنابعالی را دوست و برادر خودمان می‌دانیم و از همکاری‌ها محبت‌های شما تشکر می‌کنیم.

وزیر کشور در ادامه با اشاره به توفیقات جمهوری اسلامی ایران در زمینه مبارزه با بیماری کرونا و یادآوری اینکه به یاری خدا بسیاری از شهرهای ایران در وضعیت سفید قرار گرفته است گفت: در تمامی زمینه‌ها مخصوصاً مقابله با کرونا آمادگی کمک به کشور دوست و برادر ترکیه را داریم.

وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران در همین زمینه افزود: هم اکنون اکثر فعالیت‌ها در ایران با رعایت فاصله گذاری اجتماعی، ترویج استفاده از ماسک و اقلام بهداشتی و سایر آموزش‌های لازم به مردم در حال بازگشایی است.

سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه نیز در این تماس تلفنی، با ابراز خرسندی از موفقیت‌های ایران در مهار ویروس کرونا بر لزوم تبادل تجربیات و همکاری‌های دو کشور در این زمینه تاکید کرد. وی همچنین نسبت به پیگیری موارد مطرح شده از سوی وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران قول مساعد داد و ابراز امیدواری کرد: دیدارهای حضوری مسئولان وزارت کشور دو طرف در آینده نزدیک تجدید شود.

رحمانی فضلی نیز با تبریک مجدد عید فطر بر آمادگی برای میزبانی از همتای خود در ایران تأکید کرد.

منبع: امتداد نیوز

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران وزیر کشور ترکیه رحمانی فضلی همکاری ها دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۴۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم باید ثمره دوستی ایران و چین را در مظاهر توسعه مشاهده کنند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری هرمزگان، مهدی دوستی استاندار هرمزگان در دیدار با چای لی مدیرعامل شرکت دولتی چاینا انرژی با اشاره به روابط دوستانه میان دو کشور ایران و چین اظهار داشت: روابط دیرینه دوستی میان ایران و چین در دولت سیزدهم گسترش یافته و هرمزگان هم به دنبال توسعه روابط در زمینه‌های مختلف است.

وی با تشریح زمینه‌های همکاری‌های گسترده دو جانبه و تبادلات مختلف اقتصادی افزود: معتقد هستیم مردم باید ثمره دوستی ایران و چین را در مظاهر توسعه به صورت ملموس مشاهده کنند.

استاندار هرمزگان ظرفیت‌های هرمزگان در حوزه پالایشگاهی را آماده همکاری دانست و گفت: هرمزگان پالایشگاه‌های متعدد با ظرفیت یک میلیون بشکه را در دست اجرا دارد که زمینه استفاده از کمک‌های فاینانسی و سرمایه گذاری کشور چین برای تکمیل وجود دارد.

وی با تاکید بر شناخت کامل ایران از توانمندی‌های چین در حوزه پتروشیمی تصریح کرد: بستر لازم برای بهره مندی از این توانمندی در طرح‌های توسعه پالایشگاه بندرعباس وجود دارد و آماده‌ی دریافت مشاوره فنی از جانب چین هستیم.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با اشاره به سیاست دولت در تکمیل زنجیره‌های شیمی_معدنی در کشور با هدف کاهش خام فروشی، اظهار داشت: ایران کشوری است که علاوه بر ذخایر خوب معدنی، در حوزه ذخایر نفتی نیز در جایگاه خوبی قرار دارد، برای ایجاد زنجیره‌های ارزش و تکمیل زنجیره شیمی_معدنی کشور با توجه به تجربیات کشور چین خواستار دریافت مشاوره از طریق انعقاد قرارداد هستیم.

وی استفاده از تجربیات چین در حوزه شور ورزی را مهم دانست و با تاکید بر ظرفیت ویژه جزایر استان گفت: توسعه کشاورزی با آب دریا مورد توجه ماست و پتانسیل بسیار بالایی هرمزگان برای جذب گردشگر که سالانه میلیون‌ها نفر فقط از جزایر استان بازدید می‌کنند، آماده‌ ایم در این جزایر با سرمایه گذاری چین بخشی از زیرساخت‌های گردشگری و هتل احداث شود.

دوستی با اشاره به لزوم تکمیل کریدور شمال جنوب نیز گفت: در حوزه پس کرانه بندر شهید رجایی برای همکاری حاضریم همچنین در زمینه توسعه سیستم‌های کنترل خطوط ریلی و استفاده از تجربیات خوب کشور چین در ترکیب ظرفیت‌های سخت افزاری و نرم افزاری برای حوزه بنادر و خطوط ریلی آمادگی همکاری وجود دارد.

وی با اشاره به توسعه صنعت فولاد ایران، چالش اصلی را سنگ آهن و راه نجات را ذخایر هماتیت دانست و گفت: ما در دیپلماسی با دوستانمان صریح حرف می‌ زنیم و با غربی‌ها شطرنج بازی می‌کنیم در همین راستا ذخایر خوب هرمزگان ما را در مسیر فعال‌سازی این پتانسیل قرار داده و برای شروع کارهای مشترک با کشور چین و سرمایه گذاران این کشور لازم است کارگروه‌هایی را تعیین و طبق برنامه زمان بندی مشخص عمل کنیم.

کد خبر 6087623

دیگر خبرها

  • انتقاد رهبر حزب رفاه ترکیه از اردوغان: آیا شایسته ترکیه است که علیه ایران با اسرائیل همکاری کند؟
  • آماده همکاری در پروژه‌های پتروشیمی و نفتی هرمزگان هستیم
  • مردم باید ثمره دوستی ایران و چین را در مظاهر توسعه مشاهده کنند
  • توسعه همکاری‌های برق و انرژی ایران و ترکمنستان
  • تاکید بر توسعه همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی
  • آماده گسترش روابط با ایران و اصفهان هستیم
  • توسعه همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی
  • آماده همکاری گسترده با طالبان هستیم
  • امضای سند همکاری مشترک بین ایران و پاکستان زمینه‌ساز ارتقاء روابط خواهد بود
  • نگاهی به توافق‌های جدید بین ترکیه و عراق