Web Analytics Made Easy - Statcounter

به نقل از پایگاه خبری «کی‌جی‌سی‌ان»، سفارت چین در کانادا طی بیانیه‌ای به دخالت‌های مکرر آمریکا و هم‌پیمانان این کشور در امور داخلی چین و مسئله ناآرامی‌های هنگ‌کنگ واکنش نشان داد و آن را محکوم کرد. 

سخنگوی سفارت‌ چین در کانادا، مخالفت قاطع پکن با مداخله انگلیس، کانادا و استرالیا در خصوص لایحه امنیت ملی پیشنهادی در هنگ‌کنگ را ابراز کرد و مداخله این سه متحد آمریکا در امور داخلی پکن را شرم‌آور خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این بیانیه تاکید شده که تعیین قوانین مربوط به امنیت ملی جزو حقوق ملی چین محسوب می‌شود. همچنین طی این اظهار نظر تصمیم کنگره ملی هنگ‌کنگ اقدامی مهم در خصوص حفظ حاکمیت ملی، اتحاد منطقه‌ای و تحکیم اصل یک کشور و دو نظام خوانده شده است. به گفته این سیاستمدار چینی، لایحه پیشنهادی اخیر اقدامی در راستای تقویت چارچوب قانونی در حفظ ثبات هنگ‌کنگ است.

گفتنی است سه کشور انگلیس، کانادا و استرالیا طی بیانیه‌ای در روز جمعه از  لایحه امنیت ملی پیشنهاد شده در هنگ‌کنگ ابراز نگرانی کردند. آمریکا هم طی اظهاراتی مداخله‌جویانه و پیش از این در امور داخلی هنگ‌کنگ دخالت کرده بود.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: هنگ کنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۵۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کاخ سفید به تسخیر دانشگاه کلمبیا توسط دانشجویان

سخنگوی کاخ سفید به اقدام دانشجویان در تسخیر دانشگاه کلمبیا در نیویورک واکنش نشان داد و موضع جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در این خصوص را اعلام کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، جان کربی هماهنگ کننده امور راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید امروز سه‌شنبه در واکنش به تسخیر ساختمان دانشگاه کلمبیا در نیویورک توسط دانشجویان، اعلام کرد که رئیس جمهور آمریکا معتقد است اقدام دانشجویان دانشگاه کلمبیا برای تسخیر ساختمان قطعا رویکرد غلطی است.

کربی همچنین در مورد شرایط برخورد نیروهای امنیتی آمریکا با این مساله مدعی شد که در حال حاضر هیچ تلاش فعالی برای فدرالی کردن (متحد کردن) گارد ملی وجود ندارد.

اعتراض دانشجویان در سراسر آمریکا از هفته گذشته در اعتراض به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه، آغاز شده است که درگیری‌ها با نیروهای امنیتی و پلیس ایالات متحده بالا گرفته است.

خیزش دانشگاه‌های آمریکا؛ حرف حساب دانشجویان چیست؟

سخنگوی کاخ سفید در مورد وضعیت غزه و احتمال حمله به رفح نیز بیان کرد: ما نمی‌خواهیم یک عملیات زمینی بزرگ در رفح را شاهد باشیم که ایمنی غیرنظامی‌های فلسطینی را در نظر نمی‌گیرد. 

وی در ادامه افزود، اما آنچه اکنون پیش روی ما است، یک پیشنهاد برای توافق اسرا است که منجر به 6 هفته آتش بس در هر کجای غزه می‌شود.

کربی در راستای سیاست‌های آمریکا برای انداختن توپ در زمین حماس بمنظور پذیرش شروط پیشنهاد شده، اظهار داشت که توافق اسرای جدید یک توافق خوب است که واشنگتن از حماس می‌خواهد آن را بپذیرد.

این مقام ارشد آمریکایی همچنین در مورد میزبانی چین از مذاکرات حماس و فتح برای دستیابی به آشتی ملی استقبال کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش کاخ سفید به تسخیر دانشگاه کلمبیا توسط دانشجویان
  • تصویرنگاری نرم از مداخله‌گرایی آمریکا
  • استولتنبرگ: آمریکا و متحدان اروپایی فقط وعده کمک به اوکراین داده‌اند
  • هشدار فیفا به محرومیت رئال، بارسا و تیم ملی اسپانیا
  • نوبت مکافات جنایت
  • طالبان خطاب به روسیه: حکومت افغانستان فراگیر است | دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • طالبان: دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند
  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • مداخله جویی کاخ سفید درباره خواننده رپ ایرانی