Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش خبرگزاری "شهاب" فلسطین، در فایلی که نیمه شب جمعه از صفحه رسمی "حزب کنگره مردمی سودان" پخش شد، مشعل گفت: پیام من به دولت سودان آن است که شما در اتخاذ سیاست‌های داخلی و خارجی‌تان مختار هستید، و ما چیزی را به کسی دیکته نمی‌کنیم، اما عادی سازی روابط با اسرائیل از نقطه نظر منافع، سرابی بیش نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دفتر سیاسی سابق حماس اضافه کرد: کشور سودان نزد ملت فلسطین جایگاه بزرگی دارد و ما نمی‌خواهیم شما با دادن امتیاز به [اسرائیل] ما را آزرده کنید.

مشعل همچنین از آمادگی حماس برای توسعه روابط با دولت جدید سودان و بدون هیچ گونه دخالت در امور داخلی این کشور و دیگر کشورهای عربی خبر داد.

وی اظهار کرد: حماس با دولت جدید سودان هیچ رابطه‌ای ندارد و تنها تماس تلفنی میان اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی با مسؤولین سودانی از جمله رییس شورای حاکمیت ژنرال "عبدالفتاح البرهان" انجام شده است.

رییس دفتر سیاسی سابق حماس ادامه داد: تماس تلفنی میان هنیه و مقام‌های سودانی به معنای رابطه سیاسی واقعی نیست، آغوش ما برای روابط با تمام کشورهای عربی و دیگر کشورهای جهان باز است و تشکیل دولت جدید سودان، یک مسأله ملی این کشور است و ما به خواست هریک از ملل عرب احترام می‌گذاریم.

مشعل همچنین دیدار هریک از رهبران عرب با رهبران دشمن صهونیست را مردود خواند و افزود: دیدار البرهان با "بنیامین نتانیاهو" که سوم فوریه گذشته (۱۴ بهمن ۹۸) در اوگاندا روی داد، بسیار درد آورد است.

در این دیدار نتانیاهو و برهان درباره برقراری مناسبات دوجانبه در قبال کمک تل‌آویو برای حذف نام سودان از فهرست حامیان گروه‌های تروریستی آمریکا به توافق رسیدند.

رییس شورای انتقالی سودان پس از این دیدار مدعی شده بود که دیدار با نخست وزیر اسرائیل تعارضی با مسأله فلسطین ندارد و درصورتی که توافق با تل‌آویو مثمر ثمر نباشد، سودان آن را متوقف خواهد کرد.

با توجه به حمایت مردم سودان از آرمان فلسطین به نظر نمی‌رسد با وجود مذاکره ریس شورای حاکمیتی سودان با نتانیاهو، رژیم صهیونیستی بتواند جای پای چندانی در این کشور آفریقایی به دست آورد. به ویژه اینکه این دیدار با انتقادات شدیدی در سطح جهان عرب به ویژه از سوی مردم سودان روبرو شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: خالد مشعل فلسطین دولت جدید سودان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۵۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است

وزارت خارجه آمریکا با اشاره به سیاست‌ها در قبال زنان و دختران افغانستان گفت عادی‌سازی روابط با کابل مشروط به تغییر رفتار طالبان است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های غربی به نقل از سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفتند این کشور همراه با متحدان خود، طالبان را تحت فشار می‌گذارد.

این وزارتخانه همچنین تصریح کرد هر گام مهمی در جهت عادی‌سازی روابط با طالبان مشروط به تغییر عمیق در رفتار کابل است.

وزارت خارجه آمریکا پیش از این نیز در گزارش سالانه خود اعلام کرده بود واشنگتن تاکنون تصمیم نگرفته که طالبان یا هر نهاد دیگری را به عنوان دولت افغانستان یا به عنوان بخشی از چنین حکومتی به‌رسمیت بشناسد.

در این گزارش آمده است، طالبان فرمان‌های تحدیدی علیه زنان و دختران صادر کرده‌اند که با تعهدات این کشور در کنوانسیون‌های بین‌المللی مغایرت دارد.

آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم طالبان: خبر واگذاری پایگاه به آمریکا ساختگی است + عکس جامعه اطلاعاتی آمریکا: قدرت و تعامل بین‌المللی حکومت طالبان افزایش یافته است

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان اما با رد این گزارش گفته بود: همه مردم افغانستان مسلمان هستند و حقوق‌شان بر اساس شریعت اسلامی تعریف شده و تأمین می‌شود.

وی همچنین تأکید کرد: آنچه در آمریکا و سایر کشورهای غربی، به‌عنوان فرهنگ و حقوق بشر تعریف شده با افغانستان متفاوت است بنابراین غربی‌ها فرهنگ خود را بر دیگر کشورها تحمیل نکنند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • مقام ارشد حماس: اگر کشور فلسطین تشکیل شود سلاح‌ها را زمین می‌گذاریم
  • مقام ارشد حماس : اگر کشور فلسطین تشکیل شود سلاح‌ها را زمین می‌گذاریم و به یک حزب سیاسی تبدیل خواهیم شد
  • شرط حماس برای خلع سلاح : تشکیل کشور فلسطین در مرزهای 67 و پایان اشغال
  • خلیل الحیه، از رهبران حماس: آماده آتش‌بسی 5 ساله با اسرائیل هستیم/ حماس در صورتی که کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ میلادی تشکیل شود، آماده زمین گذاشتن سلاح و تبدیل به حزبی سیاسی است
  • «طوفان الاقصی» توطئه عادی سازی روابط با اسراییل را شکست داد
  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح + تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشور‌های عربی ریخت/ تبدیل شدن نوار مرزی شمال اسرائیل به شهر ارواح+ فیلم
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح + تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشور‌های عربی ریخت
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح+ تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشورهای عربی ریخت
  • تحلیلگر صهیونیست: اسرائیل در آستانه شکست کامل و نابودی است