Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق فتوای آیت‌الله سیستانی امروز یکشنبه ۴ خرداد برابر با ۳۰ ماه رمضان است و دوشنبه ۵ خرداد اول ماه شوال خواهد بود.

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس طبق اطلاعیه دفتر آیت‌الله سیستانی از مراجع تقلید امروز  یکشنبه ۴ خرداد برابر با ۳۰ ماه رمضان است و مقلدان این مرجع باید فردا را روزه بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن اطلاعیه به شرح ذیل است.

هلال ماه شوال در غروب شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۹ با چشم غیر مسلح نزد آقای سیستانی (مدظلّه) ثابت نگردید. بنابراین فردا یکشنبه ۴ خرداد برابر با سی‌ام ماه رمضان و دوشنبه اول ماه شوال خواهد بود.

به گزارش فارس سؤالی که از سوی مقلدان این مرجع مطرح می‌شود این است که آیا این فتوا برای مقلدان کشور عراق است یا مقلدان ساکن ایران را هم شامل می‌شود.

پرسش: آیا مقلدین در مورد تعیین روز عید فطر باید به مراجع خود رجوع کنند یا همان روزی که در کشور عید فطر اعلام می‌شود باید مدنظر همه باشد؟

پاسخ: بر مکلف واجب است ضوابط ثبوت ماه را طبق فتوای مجتهد اعلم تطبیق کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ماه رمضان آیت الله سیستانی قرآن ایران یکشنبه ۴ خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۵۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات جام رمضان تنیس روی میز بانوان در سمنان پایان یافت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ محمدی سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان با بیان اینکه این دوره از رقابت ها از نوزدهم فروردین ماه سال جاری در سالن پینگ پنگ پنگ شهید خلیل الله بهرامی سمنان آغاز شد گفت: پس از پایان رقابت ها زهرا صادقی بر سکوی اول ایستاد و حانیه حمیدی عنوان دوم این رقابت ها را از آن خود کرد و خدیجه لقایی و معصومه رضایی عنوان سوم مشترک این رقابت ها را بدست آوردند.

دیگر خبرها

  • مسابقات جام رمضان تنیس روی میز بانوان در سمنان پایان یافت
  • جهش تولید با رشد استعداد کارگران محقق می‌شود
  • چرا زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی برابر با زیارت امام حسین (ع) است؟
  • اعزام زائران اصفهانی حج تمتع از سوم خرداد به سرزمین وحی
  • پیش‌بینی هفته‌ای بهاری برای استان کرمانشاه
  • ۳۰۰ نفر در کرمانشاه برگزیده طرح مسطورا در ماه مبارک رمضان شدند
  • پیش بینی هفته ای بهاری برای استان کرمانشاه
  • آیت الله هاشمی علیا عنوان کرد؛ لطف الهی به مؤمنان جهت دوری از تعصب جاهلی
  • مقاومت اسطوره‌ای ۲۰۰ روزه و چند نکته درباره سخنان ابوعبیده
  • نروژ: کشور‌ها کمک رسانی به آنروا را از سر بگیرند