Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز توسعه تجارت فناوری پارک فناوری پردیس از امضای تفاهم‌نامه با دو کارگزار صادرات فناوری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان تهران؛ «میلاد صدرخانلو» رئیس مرکز توسعه تجارت فناوری پارک فناوری پردیس از امضای تفاهم‌نامه با دو کارگزار صادرات فناوری برای صادرات تولیدات شرکت‌های پارک فناوری پردیس به سه کشور قرقیزستان، عمان و افغانستان خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 میلاد صدرخانلو با اعلام این خبر گفت: در راستای یکی از برنامه‌های مرکز توسعه تجارت فناوری که تعامل با بروکرهای صادرات فناوری است، موفق شدیم بعد از چند ماه مذاکره و بررسی، با دو بروکر صادرات فناوری تفاهم‌نامه همکاری امضا کنیم. یکی از این کارگزاران در حوزه صادرات فناوریِ دو کشور عمان و قرقیزستان و دیگری در حوزه صادرات محصولات فناورانه بخش سلامت به کشور افغانستان فعالیت می‌کنند.

طبق  این گزارش، رئیس مرکز توسعه تجارت فناوری در مورد فرآیند شکل‌گیری همکاری با این دو کارگزار گفت: بعد از چند ماه بررسی و تامل بر سوابق کاری و توانمندی‌های این دو کارگزارِ صادرات فناوری، به اجماع رسیدیم که توان بسیار بالایی برای همکاری با شرکت‌های پارک فناوری پردیس دارند و تفاهم‌نامه همکاری منعقد شد.

وی ادامه داد: بلافاصله پس از عقد تفاهم‌نامه با این دو شرکت، برای هر کدام از آنها هفت جلسه دو جانبه با شرکت‌های پارک، تدوین و برگزار شد. خوشبختانه پس از جلسات، بازخورد بسیار مثبتی نیز از شرکت‌های پارک دریافت کردیم و توانمندیِ این دو کارگزار مورد رضایت شرکت‌ها واقع شده بود.

صدرخانلو در مورد چگونگی شروع همکاری با یکی از این کارگزاران صادرات فناوری توضیح داد: همکاری با بروکری که با عمان و قرقیزستان تعامل دارد، یکی از خروجی‌های تعامل میان مرکز توسعه تجارت فناوری پارک و شبکه‌فن‌بازار ملی ایران است؛ چرا که در برنامه‌هایی که در تعامل با فن‌بازار استانی خراسان رضوی داشتیم، با این کارگزار آشنا شدیم. این کارگزارِ خراسانی در حال توسعه کار خود به تهران بود که با آنها آشنا شده و پس از چند ماه بررسی و تعامل، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردیم.

به گزارش برنا رئیس مرکز توسعه تجارت فناوری در مورد طرح‌های ویژه این دو کارگزار برای محصولات تولید شده در پارک فناوری پردیس گفت: هر دو کارگزار، فارغ از فعالیت‌های عمومی مانند مذاکره با شرکت‌ها، شناسایی محصولات مناسب برای بازارهای هدف و در نهایت‌ تلاش برای صادرات آنها، دارای برنامه‌های اختصاصی برای شرکت‌های پارک هستند. بروکری که در حوزه عمان و قرقیزستان فعالیت می‌کند، در تلاش است تا یک «شو روم» محصولات فناورانه در کشور عمان راه‌اندازی کند. اگرچه این حرکت تنها محدود به همکاری این بروکر با ما نمی‌شود اما تصمیم بر آن شده است که بخش مجزا و مستقلی در این شو روم به محصولات پارک فناوری پردیس اختصاص داده شود. این بروکر پس از بررسی‌هایی که طی چند ماه اخیر بر روی محصولات شرکت‌های پارک فناوری انجام داده است، خروجی مطلوبی را برای این نمایشِ محصولات پیش‌بینی می‌کند.

وی افزود: بروکری که در حوزه افغانستان فعالیت می‌کند طرح احداث یک کلینیک در افغانستان که بخش عمده‌ای از تجهیزات آن توسط صادرات پارک فناوری پردیس و شبکه فن‌بازار ملی ایران تامین می‌شود، ارائه کرده است. این دو طرح به طور اختصاصی برای رونق صادرات محصولات پارک توسط مرکز توسعه تجارت فناوری پیگیری خواهد شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پارک فناوری پردیس دو کارگزار صادرات فناوری شرکت های پارک تفاهم نامه چند ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۵۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید کیت‌های استخراج DNA با یک‌بیستم قیمت نمونه اروپایی

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر شیرعلی‌زاده دزفولی مدیرعامل این شرکت دانش بنیان اظهار کرد: این شرکت انواع کیت‌های استخراج DNA و RNA را با یک بیستم قیمت نمونه‌های اروپایی به بازار عرضه می‌کند. این فناوری برای جداسازی انواع اسیدهای نوکلئیک ویروس‌های بیماری‌زا نظیر ایدز و آنفولانزا قابل استفاده است.

وی افزود: کیت‌های استخراج DNA و RNA ما یک بیستم کیت‌های اروپایی قیمت داشته و یک پنجم نمونه‌های چینی و تایوانی قیمت دارد. در واقع این کیت‌ها در عین حال که کیفیت بسیار بالایی دارند از تمام نمونه‌های وارداتی ارزان‌تر هستند.

دکتر شیرعلی‌زاده افزود: تا پیش از این فقط کیت‌های استخراج RNA را تولید می‌کردیم اما به تازگی فناوری استخراج DNA را نیز توسعه داده‌ایم و در نتیجه DNA و RNA را می‌توانیم استخراج کنیم. این کیت‌ها هم برای تشخیص در بیمارستان‌ها و هم آزمایشگاه‌های تشخیصی قابل استفاده هستند. از سوی دیگر در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی نیز از این کیت‌ها برای مقاصد تحقیق و توسعه می‌توان استفاده کرد. ما براساس نیاز بازار تولید انجام می‌دهیم و تقریبا ۵۰۰ واکنش در روز تولید داریم که این رقم در دوره کرونا تا ۵۰۰۰ واکنش نیز می‌رسید.

این دانش‌آموخته رشته نانوشیمی دانشگاه تهران می‌گوید: در حال توسعه فناوری جداسازی سلول‌ها با ذرات مغناطیسی هستیم که این فناوری برای تشخیص و درمان سرطان بسیار کاربردی است.

دکتر شیرعلی‌زاده که در حال سپری کردن دوره پسادکتری در دانشگاه علوم پزشکی ایران است از عرضه کیت‌های آموزشی نانویی خبر داد؛ کیت‌هایی که هم در محیط‌های آموزشی نظیر مدرسه و هم خانه قابل استفاده هستند. این کیت‌ها برای دو گروه سنی ۱۲ تا۱۸ سال و همچنین بالای ۱۸ سال تولید می‌شوند.

شرکت روناش تکنولوژی پارس به‌عنوان شرکت دانش‌بنیان ایرانی، در زمینه توسعه و تولید محصولات بر پایه دانش نانو تمرکز دارد. تمامی فعالیت‌ها و پروژه‌های شرکت در حوزه‌های مواد پیشرفته و نانومواد، توسعه محصولات بر پایه فناوری نانو و نیز تولید و توسعه محصولات بر محور زیست‌فناوری است که منجر به خلق فناوری و تولید محصولات دانش‌بنیان شده است. در حال حاضر تمامی محصولات تجاری‌سازی شده این شرکت با برند تخصصی AMINBIC به بازار ارائه می‌شود.

کد خبر 6092295 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • تولید کیت‌های استخراج DNA با یک‌بیستم قیمت نمونه اروپایی
  • مهم‌ترین گام‌ توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • مهم‌ترین گام‌توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • معرفی نیروی مستعدجویای کار به شرکت‌های حاضر در نمایشگاه ایران هلث
  • معرفی نیروی مستعد جویای کار به شرکت‌های حاضر در نمایشگاه ایران‌هلث‌
  • همکاری اتاق‌های بازرگانی و پارک علم و فناوری بین‌المللی
  • صادرات ۱۰ میلیارد دلاری دانش بنیان‌ها تا دو سال آینده
  • چهارمحال و بختیاری ۳۰ محصول صادرات‌محور دارد
  • استقرار اتاق‌های بازرگانی فناوری در پارک فناوری بین‌المللی ایران