Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمپین بین المللی از بین بردن سلاح‌های اتمی در صفحه توییتری خود نوشت: از سرگیری آزمایش تسلیحات هسته‌ای می‌تواند یک فاجعه باشد زیرا آزمایش‌های هسته‌ای انجام شده در جو، زیر زمین و زیر آب در دهه‌های گذشته بر سلامت انسان و محیط زیست بویژه در جوامع بومی و اقلیت‌ها تأثیر چشمگیر داشته است. 

به نوشته پیام توییتری این کمپبن، رهبران کشورهای هسته‌ای در حالی که با خیال راحت در دفاتر خود نشسته‌اند دستور انفجار بمب‌های هسته‌ای را صادر می‌کنند، این در حالی است که آنان با این تصمیم خود با جوامع بومی، اقلیت‌های مردمی و حتی سربازان و نیروهای نظامی خود مانند خوک رفتار میکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

براساس نظر کارشناسی کمپین بین المللی از بین بردن سلاح‌های اتمی، تشعشع آزمایشات هسته‌ای بیش از آنکه بر بزرگسالان تاثیر داشته باشد به کودکان آسیب می‌رساند. نوزادان و دختران جوان بیشترین خطر سرطان را در طول زندگی خود دارند و دختران نوجوان در مقایسه با پسران تقریباً دو برابر از سرطان رنج می‌برند. 

کمپین بین المللی از بین بردن سلاح‌های اتمی با هشدار با رییس جمهوری آمریکا در مورد تصمیم برای از سرگیری آزمایش‌های هسته‌ای تاکید کرد: شانه‌های خود را بالا نگیرید و فکر کنید که این کار فقط از ترامپ بر می‌آید، این یک مسئله فرضی و انتزاعی نیست. بیایید لحظه‌ای بگذریم و واقعاً فکر کنیم که این برای مردم چه معنی دارد. 

کمپین بین المللی برای متوقف کردن سلاح‌های هسته‌ای (ICAN) ائتلاف جهانی جامعه مدنی است که در راستای ترویج پایبندی و اجرای کامل پیمان منع سلاح‌های هسته‌ای تلاش می‌کند. 

این کمپین در سال ۲۰۰۷ راه‌اندازی شد و تا سال ۲۰۱۹ توانست تعداد ۵۴۱ سازمان همپیمان در ۱۰۳ کشور جهان جمع آوری کند. 

روزنامه واشنگتن‌پست افشا کرد که دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری این کشور در حال بررسی انجام یک آزمایش هسته‌ای است که از سال ۱۹۹۲ تاکنون بی‌سابقه خواهد بود. 

واشنگتن پست در گزارش خود به نقل از یک مقام دولتی و دو منبع آگاه افزود که به نظر می‌رسد این تصمیم با این پیشفرض اتخاذ شده که با منفجر کردن چنین بمبی چین و روسیه به امضای توافقی سه‌جانبه برای محدود کردن تسلیحات هسته‌ای رضایت می‌دهد. 

دولت ترامپ که از یک توافق مهم کنترل تسلیحات هسته‌ای با روسیه خارج شده و قصد خود را برای خروج از بسیاری از توافق‌های کنترل تسلیحاتی دیگر اعلام کرده، ابراز تمایل می‌کند که واشنگتن و مسکو وارد توافق جدیدی برای منع تسلیحات هسته‌ای شوند که چین را نیز شامل شود. 

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا ماه گذشته در تماس تلفنی با ولادیمیر پوتین همتای روس خود خواستار مشارکت دادن چین در توافق کنترل تسلیحات واشنگتن و مسکو شد. اما چین که در چندین حوزه از جمله اقتصاد و سیاست و در مسایل تجاری و مسایل مربوط به تایوان، هنگ‌کنگ و وضعیت مسلمانان اویغو در منطقه خودمختار سین‌کیانگ دچار تنش با واشنگتن است، اعلام کرده است که تمایلی برای پیوستن به چنین توافقی ندارد. 

دولت ترامپ سال ۱۳۹۷ به بهانه نقض «پیمان منع گسترش موشک‌های هسته‌ای دوربرد و میان برد» از سوی روسیه، از این پیمان خارج شد و مسکو نیز در پی این اقدام واشنگتن، توقف پایبندی خود به آن را اعلام کرد. 
 

برچسب‌ها روسیه دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا روسیه دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا کمپین بین المللی تسلیحات هسته ای هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۵۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن خطاب به نتانیاهو: واشنگتن همچنان مخالف عملیات رفح است

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری فرانسه به نقل از مقامات آگاه در دولت آمریکا اعلام کرد که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه این کشور در سفر به تل‌آویو بار دیگر به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تأکید کرد که واشنگتن همچنان مخالف آغاز عملیات نظامی علیه شهر رفح در جنوب غزه است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی شامگاه دیروز اعلام کردند که وزیر خارجه آمریکا در چارچوب سفر منطقه‌ای خود و با هدف ادعایی بررسی مذاکرات آتش بس در غزه، وارد اراضی اشغالی شد. بلینکن ساعاتی پیش با نتانیاهو دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر خارجه آمریکا پیشتر به اردن و ریاض سفر کرده بود.

پیش از این نتانیاهو تأکید کرده بود که «تحت هر شرایطی» ارتش رژیم صهیونیستی به شهر رفح که هم‌اکنون به پناهگاه اصلی آورگان فلسطینی تبدیل شده، حمله خواهد کرد.

«تدروس آدهانوم» مدیرکل سازمان جهانی بهداشت امروز چهارشنبه هشدار داد که حمله همه جانبه اسرائیل به شهر رفح در جنوب نوار غزه، باعث رقم خوردن فاجعه انسانی خواهد شد.

آدهانوم با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس ضمن درخواست از اسرائیل برای خودداری از حمله به رفح، از همه طرف ها خواست برای برقراری آتش‌بس تلاش کنند و به صلح پایدار دست یابند.

رژیم صهیونیستی با این ادعا که شهر رفح آخرین پایگاه جنبش مقاومت اسلامی (حماس) است، علیرغم هشدارهای بین المللی درباره پیامدهای فاجعه بار با توجه به حضور حدود ۱.۴ میلیون آواره در آنجا، بر حمله به این شهر در مرز با مصر اصرار دارد.

کد خبر 6094355

دیگر خبرها

  • بلینکن خطاب به نتانیاهو: واشنگتن همچنان مخالف عملیات رفح است
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • سنای آمریکا واردات اورانیوم از روسیه را ممنوع کرد
  • چفیه فلسطینی بر گردن جرج واشنگتن! | تصاویر
  • موبایل پرچمدار هواوی تحریم‌های تراشه آمریکا را دور زد
  • آمریکا با هواپیمای آخرالزمانی آماده جنگ احتمالی هسته‌ای می‌شود
  • صنعا: واشنگتن مانع صلح در یمن و توقف کشتار در غزه است
  • کمک تسلیحاتی آمریکا به ارتش اوکراین با خرید جنگنده‌های قزاقستان
  • علیرضا عسگری؛ سوژه‌ای سوخته برای فرار از شکست
  • زلنسکی برای آمریکا چه نقشه‌ای دارد؟