Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل زندان های استان کهگیلویه و بویراحمد در آستانه عید سعید فطر از آزادی ۳۰ زندانی جرائم غیرعمد زندان های کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

"اسماعیل جمیاری" در آئین آزادی ۳۰ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد استان، سیاست کاهش جمعیت کیفری را از اولویت های مهم قوه قضائیه و سازمان زندان ها برشمرد و گفت: در همین رابطه و در ۴ ساله اخیر بالغ بر ۹۰۰ زندانی جرائم غیرعمد از زندان های استان آزاد شده و ده ها و بلکه صدها نفر با استفاده از تسهیلات و ارفاقات قضایی به مرخصی و یا با اعطای آزادی مشروط، عفو، تعلیق و تخفیف مجازات، مرخصی پایان حبس از زندان آزاد شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی به اخذ رضایت از ۱۹ نفر محکوم به قصاص در استان اشاره کرد و افزود: با همکاری و همراهی ریش سفیدان، معتمدین، اعضای شوراهای حل اختلاف، روحانیت منطقه و مسئولین قضایی و انتظامی موضوع اخذ گذشت برای محکومین به قصاص ادامه دارد و این اقدام بسیار خوب در مناطق عشایری و قومی قبیله ای باعث ختم نزاع و درگیری ها و صلح و امنیت در استان می شود.


مدیرکل زندان های استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تبعات و پیامدهای منفی ناشی از حبس خواستار همکاری بیش از پیش مسئولین قضایی در کاهش هدفمند جمعیت کیفری در زندان ها شد و اظهار کرد: خوشبختانه با عنایت رئیس سازمان زندان های کشور و فعالیت خوب و قابل تحسین مسئولین قضایی استان در تحقق ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری زندان ها علاوه بر رئیس کل دادگستری ۱۵ نفر از مسئولین قضایی و قضات شعبات مختلف موفق به دریافت لوح تقدیر شدند.
جمیاری تعداد زندانیان آزاد شده در این برنامه را ۳۰ نفر اعلام و تصریح کرد: ۴ نفر آنان زن و ۲۶ نفر مرد هستند که میزان کل بدهی آنان ۲۱ میلیارد تومان بوده و ۱۸ میلیارد آن از شکات و طلبکاران رضایت اخذ و مابقی از محل آورده زندانیان، اعطای تسهیلات بانکی و کمک های بلاعوض تأمین و پرداخت شده است.


آیت الله "سید نصیر حسینی" نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر یاسوج نیز با بیان اینکه ارزش انسان به مساعدت، دستگیری و کمک کردن افراد نیازمند است، گفت: خواسته خدای تبارک و تعالی هم همین کمک به هم نوع و رفع مشکلات و گرفتاری های بندگان خداست که امروز در این آئین با حضور مسئولین استانی شاهد این مسئله خواهیم بود.
وی با تقدیر و قدرانی از زحمات مدیرکل زندان ها و مجموعه قضایی به خصوص رئیس کل دادگستری خاطرنشان کرد: همین کمک در راه آزادسازی زندانیان خیر خواهی برای بندگان خداست چرا که با امور با ارزش به عنوان اخلاق دینی و رمضانی به نیازمندان کمک می شود.
"حسین کلانتری" استاندار استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آئین با تقدیر ویژه از مدیریت جهادی و دلسوزانه ی مدیرکل زندان های استان عنوان کرد: تلاش های شبانه روزی و دلسوزانه آقای جمیاری مدیرکل زندان ها موجب شده است تا بقیه مسئولین و مدیران استان نیز پای کار آمده و در راه خدمت به مردم اهتمام جدی داشته باشند.


وی همکاری دستگاه قضا و مسؤلین قضایی، زندان ها و نیروی انتظامی را بسیار خوب و مطلوب توصیف کرد و ادامه داد: سلامت جامعه همراه با تأمین جامعه از بزرگترین دستاوردهای دستگاه قضایی و پلیس است که جای بسی خرسندی و تشکر دارد که انصافاً نتایج مطلوبی را در جامعه داشته است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: رعایت حقوق شهروندی و حفظ کرامت انسانی در برخورد با مجرمین و همچنین آئین های آزادسازی و برنامه های تأمینی و تربیتی در زندان ها نشانه ای از رأفت اسلامی است که در دستگاه قضا و زندان ها به خوبی مشهود و ملموس است.
کلانتری بیان کرد: وحدت و همدلی بین مسئولین مختلف دستگاه ها و همراهی و همگامی مردم با آنان باعث شده تا این استان با وجود محدودیت ها و محرومیت ها در بسیاری از شاخص ها در رتبه های برتر قرار گیرد و خدای متعال را به واسطه توفیق خدمت در بین این مردم خوب و با صفا و مدیران دلسوز و پیگیر شاکر و سپاسگزارم.
وی با اشاره به سوم خرداد سالروز آزادی خرمشهر اظهار کرد: امام راحل فرمود خرمشهر را خدا آزاد کرد و واقعاً این فتح و پیروزی کار خدا بود چرا که تمام محاسبات نظامی و سیاسی دنیا در مقابل خواست خدا و اراده مردم ایران به هم خورد و این روز بعنوان روز بزرگ در تاریخ ایران و انقلاب جاودانه ثبت و ضبط شده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزاری این آئین در سوم خرداد و در شب عید سعید فطر و آزادی بخشی از زندانیان نیازمند را کاری بزرگ و شایسته خواند و خاطرنشان کرد: ما در مقابل همه شهروندان چه افراد عادی، چه زندانیان و چه خانواده های آنان تکلیف داریم و با تمام توان در خدمت مردم و مجموعه زندان ها انجام وظیفه خواهیم کرد.
در پایان آئین ضمن اهداء گل همراه با برگه آزادی به ۳۰ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد، از رئیس کل دادگستری، مدیرکل زندان ها و رؤسای دادگستری، دادستان ها و قضات فعال در امر کاهش جمعیت کیفری با اهداء لوح سپاس تجلیل شد.
به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی زندان های استان این آئین با حضور آیت الله حسینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه یاسوج، کلانتری استاندار، نگین تاجی رئیس کل دادگستری و جمعی از مسئولین قضایی و اجرایی استان برگزار شد و علاوه بر آزادی ۳۰ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد استان، از رئیس کل دادگستری و ۱۵ نفر از قضات مؤثر در کاهش جمعیت کیفری حوزه های مختلف استان با اهداء لوح تقدیر شد.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سازمان زندان ها آزادی زندانیان غیر عمد كهگيلويه و بويراحمد کهگیلویه و بویراحمد کاهش جمعیت کیفری رئیس کل دادگستری مدیرکل زندان ها زندان های استان مسئولین قضایی جرائم غیرعمد آزادی ۳۰ ۳۰ نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۵۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۱۲ میلیارد ریالی خیران گرمسار برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد

کهربایی  با اشاره به برگزاری جشن گلریزان گرمسار برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد این شهرستان گفت: بیش از ۱۵۰ نفر از خیران و نیکوکاران در این آیین حضور داشتند.

وی با اشاره به وجود ۱۳ زندانی جرایم غیرعمد در زندان گرمسار ادامه داد: ۳۷۰ میلیارد ریال برای آزادی این زندانیان نیاز است.

مدیرکل زندان‌های سمنان بیان کرد: کمک خیران، تامین ۲ میلیارد و ۴۳۰ میلیون ریال و بخشش طرفین در ۱۴۰۲ به آزادی ۱۳ زندانی جرایم غیرعمد گرمسار با مجموع بدهی بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال منجر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • رهاورد ۱۶ جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد
  • هفت زندانی جرائم غیرعمد استان هرمزگان با مشارکت کارکنان و مشتریان خیر بانک مسکن آزاد شدند
  • کمک ۱۷۰ میلیون تومانی نیرو‌های یگان حفاظت زندان‌های فارس به جشن گلریزان
  • نقش پررنگ سینما در آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد
  • هدیه تولد، آزادی زندانی در جهرم
  • دانش‌آموزان یک دبستان بدهی ۲ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند
  • آزادی ۲۵۰ زندانی در آذربایجان غربی تا آخر اردیبهشت
  • کمک ۱۲ میلیارد ریالی خیران گرمسار برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد