Web Analytics Made Easy - Statcounter

تاسیسات ساختمان همیشه با چالش ایجاد آلودگی صوتی روبرو بوده است که لوله‌های آب و فاضلاب از جمله بخش‌هایی هستند که می‌توانند موجب بروز صدا در داخل ساختمان شوند؛ چراکه این لوله‌ها معمولا به صورت غیرمدفون در فضاهای آپارتمانی استفاده می‌شود که به همین دلیل صداهای ناخواسته به محیط زندگی منتقل می شود.

برای حل این مشکل، یکی از گروه‌های صنعتی اقدام به تولید لوله‌های سه لایه کرده است که با استفاده از فناوری‌نانو میزان صدای تولید شده در این لوله‌ها به شکل چشمگیری کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به طور میانگین و در سیستم‌های لوله‌کشی معمولی، میزان صدای تولیدی توسط لوله‌های فاضلابی در هنگام عبور فاضلاب، بین ۳۰ تا ۵۰ دسی‌بل است در حال که حدمجاز عبور صدا طبق استاندارد کمتر از ۳۰ دسی بل است، لوله‌هایی تولید شده از سوی این گروه صنعتی ۱۸ دسیبل صدا را عبور می‌دهد. این مقدار صدا، تقریبا مشابه صدا نفس‌کشیدن انسان است.

کشورهای اروپایی از دو استاندارد متفاوت برای ارزیابی سیستم‌های تأسیساتی ساختمان استفاده می‌کنند. یکی استاندارد۴۱۰۹ DIN کشور آلمان است که در آن حداکثر مجاز برای صدای منتشر شده را برابر ۳۰ دسی‌بل قرار داده و دیگری استاندارد VDI ۴۱۰۰، مربوط به انجمن مهندسان آن کشور بوده و حداکثر مجاز را ۲۰ دسی‌بل معرفی کرده است.

به گزارش «انرژی امروز» از ایسنا، به گزارش روابط عمومی ستاد نانو، افزودن پرکننده‌ها به محصولات پلیمری باعث افزایش شکنندگی در لوله‌هایی از این جنس، به خصوص در دمای پایین‌تر از ۵ درجه سانتی گراد می‌شود ولی با افزودن نانوذرات و قرار گرفتن این مواد بین ذرات پر کننده، ضربه پذیری و خواص الاستیک لوله‌ها نیز بهبود می‌یابد. درواقع در ساخت این لوله‌ها، با به کار بردن نانو مواد علاوه بر کاهش قابل توجه صدای ایجاد شده، خواص مکانیکی آن از جمله مقاومت در برابر ضربه و کاهش شکنندگی نیز بهبود یافته است.

برچسب هاایران خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: ایران خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو لوله ها دسی بل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۵۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نام و برند ایران باید در بازارهای جهانی بدرخشد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد آئینی ظهر پنج شنبه در بازدید از یک واحد تولیدکننده بزرگ در خاورمیانه گفت: با دقت در شعارهای نوروزی مقام معظم رهبری کاملاً می‌توان دریافت که اقتصاد، تولید ایرانی، حمایت از صنعت و افزایش کیفیت محصولات داخلی چقدر برای معظم له اهمیت دارد و در سال جاری که جهش تولید با مشارکت مردم نامیده شده است همه باید از تولید محصولات با کیفیت حمایت کنند.

مدیرکل استاندارد استان البرز خاطرنشان کرد: در حال حاضر و با رشد کیفی لوازم خانگی ایرانی، این محصولات قابل رقابت در عرصه جهانی هستند و باید نام و برند ایران در تمام بازارهای خاورمیانه، آسیا و اقیانوسیه، اروپا و دیگر کشورهای دنیا بدرخشد.

به گفته وی، با ظفر اخیر سازمان ملی استاندارد ایران که نظام تأیید صلاحیت ایران پس از سه دهه، عضو اتحادیه بین‌المللی تأیید صلاحیت آسیا اقیانوسیه شد، زمینه‌های ورود به بازارهای جهانی و تجارت دنیا در سازمان ملی استاندارد ایران فراهم شده و جهانی شدن امضای استاندارد ایران موجب صرفه‌جویی ارزی برای کشور می‌شود.

کد خبر 6088638

دیگر خبرها

  • برچسب نانویی هیوندای، خودرو را در تابستان ۱۰ درجه خنک‌تر می‌کند!
  • حمایت استاندارد ایلام از رشد تولید در استان
  • نام و برند ایران باید در بازارهای جهانی بدرخشد
  • جریمه نقدی یک میلیاردی برای واحد تولیدی متخلف
  • یک میلیارد و یکصد میلیون ریال جریمه نقدی برای واحد تولیدی متخلف
  • جریمه واحد تولیدی فرآورده خوراک دام و طیور در چهارمحال و بختیاری
  • آیا مورچه‌ها صدا دارند و چرا صدای مورچه‌ها را نمی‌شنویم؟
  • واحد تولید و بسته بندی غیر استاندارد زعفران در مرکزی محکوم شد
  • واحد تولید و بسته بندی زعفران غیر استاندارد در مرکزی محکوم شد
  • دیپلماسی اقتصادی، برگ برنده همسایگی