Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@01:30:51 GMT

فطر بازگشت به فطرت الهی

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۵۵۶۷۹

فطر بازگشت به فطرت الهی

فطر بازگشت به اصل و سرشت خدای‌گونگی است و رحم و مروت، انصاف و عدالت از جمله صفات خداوندی است که یک ماه تمرین در کلاس رمضان با سرفصل‌های آن آشنا می‌شویم.

به گزارش ایسنا، روزنامه ایران نوشت:‌ «عید فطر یکی از اعیاد بزرگ اسلامی است که در روز اول ماه شوال و در پی یک ماه بندگی و عبادت برگزار می‌شود. مسلمانان پس از یک ماه روزه و عبادت چشم به راه این روز بزرگ هستند تا آن را جشن بگیرند و ماه خدا را این گونه بدرقه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در صبح با طراوت این روز در همه شهرها و روستاهای سرزمین‌های اسلامی نماز عید فطر با شکوه خاصی برگزار و سرود توحید سرداده می‌شود. توحید روح حاکم بر آداب و ادب این روز است. همان دعوتی که در آئین ابراهیم خلیل(ع) و همه انبیای الهی در صدر است و محور رسالت آنان را شکل می‌دهد؛ رسالتی که در سطح اندیشه باقی نمانده و در عمل نیز تجلی دارد. همدلی با همنوعان و وسعت بخشیدن به خیرخواهی و مهرورزی برای همگان و عبور دادن آن از کانون خانواده، یکی از جلوه‌های روح توحیدی برآمده از مناسک فطر است که در عمل تجلی می‌یابد. فطر بازگشت به اصل و سرشت خدای‌گونگی است و رحم و مروت، انصاف و عدالت از جمله صفات خداوندی است که یک ماه تمرین در کلاس رمضان با سرفصل‌های آن آشنا می‌شویم. چگونه است که انسان صفات حمیده باری تعالی را در طول ماه هنگام سحر و افطار برشمرد و در لیله قدر خدای را با اسماء حسنی بخواند، آن وقت در پایان راه با آن همه بیگانه باشد. مگر نه این که گفته شده گرسنگی و تشنگی این ایام وسیله است که انسان خود را با نیازمندان همدل و همراه نماید.

از جمله ویژگی‌های ماه مبارک رمضان تلطیف روح و گرایش به معنویت است و این بستری برای وسعت بخشیدن به نگرش‌های انسان‌دوستانه نسبت به همنوعان و تقویت روح مودت و برادری است. کمااین‌که در نیمه اول نخستین ماه رمضان بعد از هجرت و تأسیس مدینه‌النبی پیامبر خدا مسلمانان را امر به بستن پیمان برادری می‌کند و حقوق آحاد جامعه اسلامی نسبت به یکدیگر را یادآور می‌شود. صله رحم یکی دیگر از توصیه‌های آیین معنویت گستر اسلام است که به‌ طور عموم در ماه رمضان و به برکت این ماه مبارک بر آن اهتمام ورزیده می‌شود و به برکت سفره‌های گشوده سنت حسنه صله ارحام تقویت می‌شود.

عید سعید فطر بر همه مسلمانان بویژه هموطنان گرامی مبارک باد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ماه رمضان یک ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۵۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خادمان قرآنی و فعالان طرح «مسطورا» در کرمانشاه تجلیل شدند

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر چهارشنبه مراسم تجلیل از خادمان قرآنی استان کرمانشاه طی ماه مبارک رمضان سال جاری در تکیه معاون الملک کرمانشاه با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، جمعی از مدیران استانی و بزرگان و خادمان قرآنی کرمانشاه برگزار شد.

گفتنی است، در این مراسم از زحمات خادمان قرآن کریم در استان کرمانشاه تقدیر و نیز جوایزی به برندگان مسابقه زندگی با آیه‌ها در ماه مبارک رمضان سال جاری اهدا شد.

لازم به ذکر است، طرح زندگی با آیه‌ها با عنوان «مسطورا» طی ماه مبارک رمضان سال جاری اجرا شد و قرار است به مدت سه سال ادامه داشته باشد و برای اجرای این طرح همه ضلع‌های فرهنگی همکاری لازم را داشتند.

کد خبر 6087658

دیگر خبرها

  • جزئیات تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی به قرارداد کار معین در سال ۱۴۰۳
  • ۳۰۰ نفر در کرمانشاه برگزیده طرح مسطورا در ماه مبارک رمضان شدند
  • رمضان قدیروف خود را سرحال در باشگاه نشان داد
  • خادمان قرآنی و فعالان طرح «مسطورا» در کرمانشاه تجلیل شدند
  • ضرغامی: گردشگری در کشور افزایش یافته است
  • تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی به قرارداد کار معین در سال ۱۴۰۳
  • حقوق واقعی کارگران دیده شود
  • واکنش میرسلیم به بازگشت گشت ارشاد: هرکس در مقابل احکام الهی بایستد آدم فاسقی است
  • انجام بیش از ۲ هزار مورد بازرسی و نظارت در چهارمحال و بختیاری
  • رونق کنسرت‌ها تهدید یا فرصت؟