Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@23:50:04 GMT

قدردانی از مجموعه‌دار سکه و اسکناس در خراسان شمالی

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۵۵۷۴۴

قدردانی از مجموعه‌دار سکه و اسکناس در خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی در دیدار با مجموعه‌دار سکه و اسکناس استان، از فعالیت‌های این دوستدار میراث فرهنگی تجلیل و قدردانی کرد.

علی مستوفیان با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا مکانی را جهت نمایش مجموعه یادشده فراهم کنیم، عنوان کرد: حفظ و ایجاد ارتباط بین آثار ارزشمندی که از انسان و محیط‌زیست او برجای مانده است یکی از اهداف ما برای راه‌اندازی مجموعه و موزه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی این اداره کل، جهانگیر نیکدل مجموعه‌دار سکه و اسکناس خراسان شمالی نیز در این دیدار ضمن تشکر از حمایت‌های انجام‌شده و تشریح وضعیت نگهداری و گردآوری مجموعه شخصی خود، خواستار حمایت‌های دستگاه‌های دولتی به‌منظور فراهم شدن زمینه معرفی و نمایش مجموعه و بازدید عموم شد.

مجموعه جمع‌آوری‌شده از سوی جهانگیر نیکدل شامل بیش از 5000 سکه، اسکناس، مدال یادبود و مهرهای سلطنتی مربوط به دوره‌های مختلف ایران و جهان است که در مدت حدود 25 سال گردآوری شده است.

این مجموعه از سال 93 با اخذ مجوز مجموعه‌داران تحت نظر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در حال فعالیت است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری سکه اسکناس میراث فرهنگی خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۵۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه ۲۵ شهر خراسان شمالی به طرح ملی جی نف متصل می‌شود

رضا ربانی در جلسه اطلاعات مکانی و پروژه ملی جی نف گفت: بر اساس این پروژه همه اماکن کشور دارای شناسنامه می‌شوند تا در اختیار بهره برداران قرار گیرد.

او گفت : جی نف امکان بررسی و صحت‌سنجی یک نشانی فیزیکی به همراه موقعیت و مختصات جغرافیایی آن را در کشور مقدور می‌سازد و همچنین به واسطه ایجاد و راه‌اندازی پایگاه ملی GNAF امکان تعیین موقعیت دقیق نشانی‌های فیزیکی حاصل خواهد شد.

رضا ربانی گفت: شاهد عقب ماندگی ۴ ساله در این پروژه هستیم که باید تا دو سال آینده جبران شود.

مدیر کل جغرافیایی و اطلاعات مکانی شرکت ملی پست ایران گفت: تا کنون ۳۹ میلیون مکان در این اطلاعات ثبت شده است.

ربانی، مهم‌ترین شاخصه در این پروژه را کمک به شفاف سازی و سالم سازی اقتصاد و کسب و کار عنوان کرد و گفت : این پروژه باعث ایجاد هویت مکانی در کشور می‌شود. 

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان شمالی هم گفت: در سطح کشور کسب رتبه در شاخص‌ها بستگی به توانمندی‌های هر استان دارد لذا دستگاه‌های اجرایی با تشکیل جلسات چالش‌ها و موانع این پروژه را سریع‌تر حل کنند.

عبدالصمد صفر نژاد با عنوان اینکه در ۱۲ استان کشور در حوزه شهری این پروژه به شکل مطلوب اجرایی شده است، گفت: این قانون لازم الاجراست و همگی برای اجرای آن تسریع داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • برگزاری آئین دسته‌روی روز شهادت امام صادق(ع) در بجنورد
  • پایان مسابقات شنای کارگران خراسان شمالی در هفته کار و کارگر
  • زنگ سپاس معلم در خراسان شمالی به صدا درآمد
  • مشاهده یک قلاده پلنگ در پارک ملی گلستان
  • همه ۲۵ شهر خراسان شمالی به طرح ملی جی نف متصل می‌شود
  • شهر کَدکَن قابلیت تبدیل به قطب گردشگری ادبی شهرستان تربت‌حیدریه را دارد
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در نمایشگاه صادراتی تهران
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری، اقتصاد زیارت و گوهرسنگ‌ها در اکسپو‭۲۰۲۴ تهران 
  • صدور ۲۹ مجوز تأسیس موزه خصوصی طی ۲ سال گذشته
  • ۵ حفار غیر مجاز در شهرستان نیشابور دستگیر شدند