Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین از قم، فرید مرادیان امروز در مراسم تودیع و معرفی مدیرعامل هلال‌احمر جمعیت استان قم در تالار کرامت استانداری اظهار داشت: جمعیت هلال‌احمر قم توفیقات زیادی را در مقابله با حوادث و بحران‌های مختلف در سال‌های گذشته تاکنون داشته است.

معاون بهداشت، درمان و توان‌بخشی هلال‌احمر کشور افزود: به پشتیبانی علما و بزرگان در قم و حضور جوانان داوطلب و امدادگران در حضور همه‌جانبه حوادث و بحران‌های یک الگوی مهمی با مدیریت مدیرعامل سابق به‌عنوان فردی دارای اخلاق پسندیده، مؤمن و متعهد ترسیم‌شده که موجب افتخار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به نکاتی مهم درون تشکیلاتی در مجموعه هلال‌احمر بیان کرد: همه ما مکلف به رعایت بی‌طرفی و بی‌غرضی هستیم و پرچم سفید و شعارها، اهداف و اصول معین و مشخصی داریم و به سبب تکلیف قانون و وظایف نیز سازوکار ما مشخص است.

مرادیان با بیان اینکه رسالت اصلی هلال‌احمر پرهیز از حواشی و دوری از دسته‌بندی‌ها و جناح‌بندی‌هاست و ما اجازه ورود به هیچ دسته‌بندی را نداشته و وظیفه ما تکریم انسان‌ها و خدمت در سوانح است، عنوان کرد: در حوزه آموزش و فرهنگی و اقدامات بشردوستانه و امدادرسانی و تکریم انسان‌ها در همه کشورها، بی‌طرفی اهمیت دارد و باید به‌طور خاص تضمین اصول و اهداف شود.

معاون بهداشت، درمان و توان‌بخشی هلال‌احمر کشور گفت: در استان قم مدیریت جدید به بهترین وجه پیگیر شرایط ویژه قم در خدمت به زائران و وجود حوادث که به دلیل رفت‌وآمد زوار باشد و در حوزه هلال‌احمر تکریم مراجع و فقهای بزرگوار و اهالی حوزه و خدمت‌رسانی به مردم را موردتوجه قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: مدیران، کارمندان و داوطلبان جمعیت هلال‌احمر باید از ورود به حواشی بر حذر باشند و نظر درباره عملکرد و مشکلات با صلاحیت دستگاه‌های بازرسی و نظارتی ارائه می‌شود و کسی صلاحیتی برای ورود به این مباحث را ندارد، اظهارنظر اشتباه و غیبت می‌تواند به معنای تضییع حق دیگران شود، پس ورود به حواشی مصلحت نیست و تطابقی با وظایف شرعی و اخلاقی ما ندارد.

مرادیان اضافه کرد: در قانون وظایف هلال‌احمر منعکس‌شده و نظم و آمادگی همیشگی و نظارت بر حفظ حریم بیت‌المال که سرفصل اموال عمومی است موردتوجه قرار دارد، ازاین‌رو باید پاکدستی داشته باشیم و این فرهنگ را اشاعه دهیم.

وی خاطرنشان کرد: صرفه‌جویی در هزینه‌ها اهمیت زیادی دارد، در سال ۸۴ هزینه‌های هلال‌احمر ۴۰ درصد هزینه‌های جاری بود و ۶۰ درصد صرف برنامه‌ها، اهداف، عملیات و آموزش می‌شد اما در فرودین هزینه‌های پرسنلی جاری ۱۱۰ درصد اعتبار ابلاغی یک دوازدهم سال ۹۹ برآورد شد که این یک بحران است.

معاون بهداشت، درمان و توان‌بخشی هلال‌احمر کشور عنوان کرد: بدنه حجیم پرسنلی سبب گسترش هزینه‌های جاری هلال‌احمر شده است و طبق قانون مکلف هستیم هزینه جاری را به ۲۰ درصد برسانیم که نیاز به همگرایی دارد.

وی با تأکید بر اینکه در بندهای الف و ب قانون مدیریت بحران کشور وظایف وسیع و گسترده‌ای بر دوش هلال‌احمر نهاده شده و قانون‌گذار توجه کرده با این وظایف امکانات و تسهیلات و نیروهای تخصصی خواهد داشت افزود: در این شرایط همکاری بین بخشی در حوادث کشور به بهترین وجه دیده‌شده است.

مرادیان تصریح کرد: امیدواریم با همراهی سپاه و ارتش و رسانه‌ها بتوانیم در زمینه وظایف و تکالیف قانونی و مشورت گرفتن از بزرگان و نخبگان و مراکز علمی و دانشگاهی گام‌های مؤثری برداریم.

46

کد خبر 1391494

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان قم هلال احمر هزینه ها بندی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۵۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) رسید / تخلیه آبگرفتگی صحن مزار

به گزارش خبرنگار مهر، به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی عبدالرضا، ایمانی‌فرد اظهارکرد: بامداد امروز سیل وارد روستای مزار سیدعلی (ع) شد و بلافاصله پس از اعلام از سوی مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر، دو تیم از پایگاه شوسف اعزام شدند.

رئیس هلال احمر نهبندان افزود: با توجه به حجم زیاد آب در محوطه امامزاده یک تیم پشتیبان نیز از هلال احمر سربیشه اعزام شد.

وی بیان کرد: سه منزل مسکونی نیز در روستا دچار آبگرفتگی شده بود که توسط امدادگران تخلیه شد.

کد خبر 6089031

دیگر خبرها

  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳ استان در سیل و آب‌گرفتگی
  • ارایه خدمات درمانی به بیش از ۲۷۰۰ نفر در سطح استان 
  • کرمانشاه به مرکز امداد منطقه غرب کشور تبدیل شود
  • امدادرسانی به ۵۱۱ نفر در سیل خراسان جنوبی
  • نجات کودک ۲ ساله غرق‌شده در رودخانه
  • کودک ۲ ساله غرق‌شده در رودخانه مهاباد نجات یافت
  • مصوبات کمیسیون‌ها درباره اسقاط خودرو و قیمت‌گذاری آرد و نان
  • سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) رسید / تخلیه آبگرفتگی صحن مزار
  • لحظات حساس از نجات نوزاد ٣ روزه توسط اپراتور هلال احمر قم + فیلم
  • اعتبارات دور دوم سفر در رفع کمبودهای استان سمنان هزینه می‌شود