Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-26@20:17:16 GMT

کاهش میزان بارندگی در استان کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۵۵۷۷۴

کاهش میزان بارندگی در استان کرمانشاه

به گزارش خبرآنلاین از کرمانشاه ؛ علی محمد زوراوند معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت : همه شهرهای استان که ایستگاه هواشناسی در آن‌ها مستقر است بارندگی امسال آن‌ها نسبت به پارسال کاهش داشته است که بیشترین آن‌ها متعلق به سومار با ۶۳ درصد و گیلانغرب و قصرشیرین با ۶۱ درصد بوده است.

او به کاهش بارندگی دوره بلندمدت ۱۱ شهر استان اشاره و گفت : بیشترین این کاهش متعلق به سومار با ۴۴ درصد، قصرشیرین با ۴۲ درصد و گواور با ۳۱ درصد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه از پاوه به عنوان پربارش‌ترین نقطه استان یاد کرد و گفت: میانگین بارش‌های این شهر به ۶۷۷ میلی متر رسید که البته در مقایسه با سال قبل که یک هزار و ۴۴۸ میلی متر بود ۵۴ درصد و نسسبت به دوره بلندمدت نیز ۱۰ درصد کاهش نشان می‌دهد.

او ادامه داد: پس از پاوه، شهرهای ثلاث باباجانی با ۵۸۲.۵ میلی متر و جوانرود با ۵۵۱.۲ میلی متر رتبه‌های دوم و سوم را از نظر بارش باران دارند.

زوراوند افزود: ثلاث باباجانی نسبت به سال قبل ۳۵ درصد کاهش و نسبت به دوره بلندمدت ۱۱ درصد رشد بارندگی و جوانرود نیز به ترتیب ۴۴ و ۶ درصد کاهش بارش را داشته است.

این مسوول در اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه کم بارش‌ترین نقاط سال زراعی جاری را سومار با ۱۵۳.۲ میلی متر، قصرشیرین با ۲۳۲.۲ میلی متر و گیلانغرب با ۳۵۳.۳ میلی متر معرفی کرد.

او در خصوص میانگین بارش‌های سال زراعی جاری در شهر کرمانشاه گفت: میانگین بارش‌های مرکز استان از اول مهر ۹۸ تا اول اردیبهشت ۹۹ به ۵۳۵.۶ میلی متر رسیده است.

زوراوند افزود: این مقدار بارش در مقایسه با سال زراعی گذشته ۶۷۶.۴ میلی متر بوده ۲۱ درصد کاهش، ولی در مقایسه با دوره بلند مدت ۲۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.

معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: هرچند با قاطعیت نمی‌توان گفت در خرداد شاهد بارش مناسبی نخواهیم بود، اما نقشه‌ها نشان می‌دهد تا حدود ۲ هفته آینده بارشی برای استان نخواهیم داشت.

او گفت: در خصوص وضعیت دمایی فصل گرم سال نیز که از راه رسیده است نمی‌توان از هم اکنون قاطعانه نظریه‌ای مطرح و عنوان کرد تابستان امسال گرمتر یا خنک‌تر از سال گذشته است.

زوراوند گفت: پیش بینی می‌شود تا اواسط هفته آینده دمای هوای روزانه شهر کرمانشاه بین ۳۲ و ۳۳ درجه بالای صفر باشد، ضمن اینکه دمای شبانه نیز با جهشی ۲ تا چهار درجه‌ای در شنبه و یکشنبه شب از شامگاه دوشنبه حدود دو تا سه درجه بازهم کاهش خواهد یافت .

46

کد خبر 1391515

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان کرمانشاه اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه درصد کاهش میلی متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۵۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیشترین بارندگی در حاجی آباد زیرکوه با ۶۲ میلی متر



به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،بر اساس الگوی نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، بیشترین بارش‌ها در ۲۴ سالت گذشته حاجی آباد زیرکوه با ۶۲ میلی متر، آبیز ۳۹، معدن پرذوده ۲۹، بیهود ۲۵، فتح اباد خصری و نوغاب حاجی ایاد ۲۲ و همین طور ایستگاه خروبا ۲۱ میلی متر بارش ثبت کردند.

لطفی افزود: همچنین در ایستگاه های چاه طلب ۱۷ میلی متر، چاه داشی ۱۶میلی متر، چاه داشی، عباس آباد میم  ۱۶ میلی متر، چیروک ۱۵ میلی متر، دوست آباد ۱۴و سه دهم میلی متر، کلاته سورگ و کریمو ۱۴ میلی متر، جفت رود ۱۳ و زنوغان ۱۳ میلی متر بارندگی ثبت شده است. 

وی گفت: آرین شهربا ۱۲ و نه دهم میلی متر، بیشه، سرند فردوس و معصوم آباد  ۱۱ میلی متر، آیسک ۱۰و ۸ دهم میلی متر، قدمگاه ۱۰و نیم میلی متر، پی کوه ۱۰ ونیم میلیمتر نیز  ثبت شده است. 

دیگر خبرها

  • بارش بیش از ۲۰۰ میلی متر باران از ابتدای سال آبی
  • بهاران پربارش فارس
  • پیش‌بینی بارندگی در کرمان/ بارش باران در رفسنجان به ۱۶ میلی‌متر می‌رسد
  • ثبت بیشترین بارندگی در حاجی آباد زیرکوه با ۶۲ میلی متر
  • میزان بارندگی در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد/ بیشترین بارش‌ها برای فرخشهر
  • میزان بارندگی امروز در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد/بیشترین بارش‌ها برای فرخشهر
  • افزایش ۲۷ درصدی میزان بارندگی‌ها در استان یزد
  • افزایش ۲۷ درصدی میزان بارندگی‌های استان نسبت به متوسط دوره آماری بلند مدت
  • تامین آب پایدار درمناطق بلوچستان جنوبی و مرکزی
  • میزان بارندگی امروز در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد