Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار ایلنا، قاسم سالاری عنوان کرد: به دنبال خارج شدن سموم کشاورزی از فهرست ارز ۴۲۰۰ تومانی و قرار گرفتن در دسته ارز نیمایی، واردکنندگانی که این سموم را قبلا و با ارز دولتی وارد کرده بودند اقدام به احتکار کرده و کشاورزان برای تهیه این سموم به مشکل برخورده‌اند.

او ادامه داد: قیمت برخی سموم ۱۲۰ درصد افزایش یافته و کشاورزان حتی اگر بتوانند این سموم را تهیه کنند، هزینه تولید‌شان به شدت بالا می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خواستار پیگیری احتکار و برخورد با متخلفان هستیم.

رئیس نظام صنفی کشاورزی کرمان همچنین نسبت به قاچاق گندم به افغانستان هشدار داد و گفت: افغانستان امکان واردات از پاکستان ندارد و به همین دلیل گندم خود را از ایران و تاجیکستان تهیه می‌کند. از آنجا که قیمت گندم در افغانستان به نسبت ایران بیشتر است، شاهد حجم بالای قاچاق این محصول استراتژیک به افغانستان هستیم که در آینده مشکل ساز می‌شود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: کشاورزی کشاورزان گندم سموم کشاورزی قیمت گندم قاچاق گندم احتکار سموم کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۵۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گندم معمولی هر کیلو۱۸۵۰۰تومان از کشاورزان استان خریداری می شود

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالحسن صداقت کیش ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: برای خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان هشت مرکز پیش بینی شده است.

وی بیان داشت: این مراکز از هم اکنون به صورت شبانه روزی تا پایان کار برداشت آماده خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان است و طبق برنامه ریزی صورت گرفته قرار است فهرست خرید گندم روزانه از سوی مراکز خرید به بانک برای پرداخت مطالبات کشاورزان ارائه شود.

صداقت کیش افزود: کلزا نیز توسط کارخانه روغن گچساران از کشاورزان خریداری می‌شود.

کد خبر 6092193

دیگر خبرها

  • گندم معمولی هر کیلو۱۸۵۰۰تومان از کشاورزان استان خریداری می شود
  • خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم از مزارع باوی
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • هشدار به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم در باوی +فیلم
  • هشدار سازمان حفظ نباتات کشور به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم
  • خرید گندم در خوزستان به ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • خرید گندم در خوزستان به بیش از ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستان