Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@02:25:55 GMT

هدایت پساب‌های صنعتی قزوین در مسیر توسعه

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۵۵۸۶۴

هدایت پساب‌های صنعتی قزوین در مسیر توسعه

یدالله ملکی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار افزود: استفاده بهینه از پساب‌های صنعتی با هدف توسعه استان قزوین باعث می‌شود نه تنها برخی از اهداف دستگاه‌های اجرایی محقق شود، بلکه از استفاده نامناسب آن نیز جلوگیری شود.

وی به استفاده غیرمجاز از پساب‌های صنعتی در فعالیت‌های کشاورزی اشاره کرد و اظهار داشت: برای جلوگیری از این اقدام، مطالعات لازم برای استفاده از پساب در زمینه‌های زیست محیطی، گردشگری، زراعت چوب و غیره انجام شده و در مرحله نهایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ملکی اضافه کرد: این مطالعات پس از تکمیل در مدل‌های مالی سرمایه‌گذاری به بخش خصوصی واگذار می‌شود تا از تمام ظرفیت‌های آن به نحو مطلوبی استفاده شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین، تولید پساب استاندارد را حلقه مفقوده شده مدیریت پساب استان برشمرد و گفت: در دشت الله آباد (واقع در شهرستان آبیک) پس از هماهنگی با سازمان حفاظت محیط زیست تصمیم گرفتیم از پساب تصفیه شده برای احیای دایمی تالاب موجود در آن استفاده کنیم که مورد استقبال مدیران ارشد استانی قرار گرفت.

ملکی پساب را یکی از ظرفیت‌های مغفول مانده در راستای توسعه دانست و خاطرنشان کرد: با کار مطالعاتی و استفاده از ظرفیت‌های علمی می‌توان علاوه بر استفاده مفید از پساب، به صرفه جویی سفره‌های زیرزمینی اقدام کرده و حیات را در دشت قزوین حفظ کرد.

چندی پیش اعلام شده بود که ۲۰ میلیون متر مکعب فاضلاب شهرستان البرز هدر می‌رود و ورود برخی از پساب‌ها به اراضی کشاورزی با مخالفت تند دادستان عمومی و انقلاب قزوین روبرو شد.

برچسب‌ها استان قزوین شرکت آب منطقه ای برنامه توسعه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان قزوین شرکت آب منطقه ای برنامه توسعه استان قزوین شرکت آب منطقه ای برنامه توسعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۵۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۵۰۵ خوشه صنعتی در سطح کشور

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی گفت: ۵۰۵ خوشه صنعتی در سطح کشور در خصوص توسعه فعالیت‌ها شناسایی شده است که ۱۳۰ خوشه از  آن مراحل نهایی را طی کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، فرشاد مقیمی امروز در بازدید از غرفه استان چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه ایران اکسپو، اظهار داشت: تشکیل ستاد توسعه استان‌های زاگرس‌نشین فرصت مطلوبی برای توازن در سیاست‌گذاری استان‌های مختلف است.

وی با بیان اینکه توسعه خوشه‌های صنعتی در برنامه هفتم توسعه به سازمان صنایع کوچک ایران واگذار شده است، عنوان کرد: 505 خوشه صنعتی در سطح کشور در خصوص توسعه فعالیت‌ها شناسایی شده است که 130 خوشه از آن مراحل نهایی را طی کردند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی با بیان اینکه توسعه فعالیت‌ها در زمینه خوشه‌های صنعتی و زنجیره ارزش، موجب توسعه فعالیت‌های اقتصادی می‌شود، عنوان کرد: خوشه‌های کسب‌وکار نیز در کنار خوشه‌های صنعتی مورد توجه است.

وی با اشاره به اینکه در جایی که توانمندی بخش خصوصی در همرسانی کسب‌وکار وجود دارد، ورود نمی‌کنیم، مطرح کرد: ارتباط بین کسب‌وکارها و زنجیره‌های ارزش در قالب یک بن‌سازه الکترونیکی که شامل اطلاعات خوشه‌ها است، صورت می‌گیرد که به‌زودی رونمایی می‌شود.

مقیمی با اشاره به اینکه توسعه زنجیره‌های ارزش در اولویت این سازمان است، خاطرنشان کرد: تشکیل زنجیره ارزش یکی از مدل‌های مهم اقتصادی در جهان است.

انتهای پیام/7540

دیگر خبرها

  • تولیدات خوزستان در نمایشگاه اکسپو مورد توجه فعالان اقتصادی
  • صادرات اقلام فروشگاهی به کوبا/ نوسازی ۱۶۰ کارخانه نیشکر در کوبا
  • هدایت و تربیت، مهمترین رسالت معلمان
  • ظرفیت صندوق ملی محیط‌زیست در کهگیلویه و بویراحمد بدون استفاده مانده است
  • واکسیناسیون ۴۵۵ هزار طیور بومی در قزوین
  • باز شدن پای محصولات صنعتی قزوین به بازار‌های بین المللی
  • هندبال ایران در مسیر توسعه قرار دارد
  • نقدینگی‌های جامعه باید به‌سمت بخش مولد اقتصاد یعنی نفت و گاز هدایت شود
  • بررسی و ساماندهی توسعه شهرک صنعتی شهرستان انار
  • شناسایی ۵۰۵ خوشه صنعتی در سطح کشور