Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@11:23:57 GMT

طوفان امفان ۱۳ میلیارد دلار به هند خسارت زد

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۵۵۹۰۹

طوفان امفان ۱۳ میلیارد دلار به هند خسارت زد

به گزارش رسانه‌های هند، مقامات بنگلادشی نیز اعلام کردند که تخمین‌های اولیه نشان می‌دهد که طوفان امفان پس از ورود به این کشور بیش از ۱۳۰ میلیون دلار به زیرساخت‌ها صدمه زده است. 
در هند و بنگلادش ، ۱۰۳ نفر به دلیل تخریب خانه‌ها، سقوط درخت و همچنین برق گرفتگی ناشی از طوفان امفان جان خود را از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از ورود طوفان امفان به این دوکشور، بیش از ۳ میلیون نفر از مناطق ساحلی و پر خطر تخلیه شدند. 
یک مقام در ایالت بنگال در شرق هند گفت: این طوفان بیش از ۱۳ میلیون نفر را تحت تاثیر قرار داده است و به بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار خانه آسیب رسانده است. 
در مناطق غربی ایالت بنگال، بیش از ۷۰۰ روستا به زیر آب رفته و ۸۰ هزار نفر آواره شده‌اند. 
صدها هزار نفر در اردوگاه‌های نجات قرار دارند که این امر نگرانی از شیوع ویروس کرونا در این اردوگاه‌ها را افزایش داده است. 
در شهر کلکته پایتخت ایالت بنگال،  تندبادهایی به سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت باعث سقوط درختان، سقوط سقف خانه‌ها، قطعی آب و برق شده است. مقامات دولتی در حال تلاش برای احیای خدمات آب و برق در این شهر هستند. 
امفان یکی از شدیدترین طوفان‌هایی بوده است که هند و بنگلادش در چند دهه اخیر شاهد آن بوده‌اند. 
طوفان‌های فصلی معمولا بین ماه‌های آوریل تا دسامبر هر سال در هند و بنگلادش اتفاق می‌افتند و باعث مرگ و میر و همچنین خسارت‌های مالی گسترده در این کشورها می‌شوند.  مقامات دولتی مجبورند هر سال هزاران نفر را از مناطق پر خطر خارج کنند. 
در سال ۲۰۰۷ بر اثر وقوع یک طوفان بزرگ به نامه "سیدر" در بنگلادش حدود ۳ هزار و ۵۰۰ نفر جان خود را از دست دادند. در سال ۱۹۹۹ نیز یک طوفان بزرگ در ایالت اودیسا در شرق هند بیش از ۱۰ هزار قربانی گرفت. 

برچسب‌ها هند طوفان بنگلادش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هند طوفان بنگلادش هند طوفان بنگلادش طوفان امفان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۵۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین ایالت آمریکا قطعنامه‌‌ای برای آتش‌بس غزه تصویب کرد

ایالت هاوائی به نخستین ایالتی تبدیل شد که در کنگره ایالتی خود قطعنامه‌ای در حمایت از آتش‌بس دائمی در غزه به تصویب رساند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، مجلس نمایندگان و مجلس سنای ایالتی در هاوائی با تصویب قطعنامه‌ای از دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا خواسته‌اند در غزه آتش‌بس برقرار کند. هاوائی نخستین ایالتی در آمریکا است که چنین قطعنامه‌ای به تصویب رسانده است.

پیش از این در ماه مارس مجلس سنای هاوائی با 24 رأی موافق و یک رأی مخالف این قطعنامه را تصویب کرده بود. مجلس نمایندگان با 48 رأی موافق و 3 رأی مخالف این قطعنامه را روز جمعه به تصویب رساند. با آنکه هاوائی نخستین ایالتی است که اقدام به تصویب چنین قطعنامه‌ای می‌کند اما «اتاق دسترسی عمومی» کنگره ایالتی هاوائی به هافینگتون‌پست گفت که از قدرت لازم برای اجرایی کردن این قانون برخوردار نیست و این قطعنامه به امضای فرماندار نیاز ندارد.

طبق نوشته یاهونیوز، قانونگذاران ایالتی خواستار آن شده‌اند که جو بایدن برای برقراری آتش‌بس فوری و دائمی در غزه تلاش کند. علاوه بر این، قطعنامه مذکور خواستار آن شده که دولت بایدن در جهت ترک خصومت‌ها و تسهیل ورود کمک‌های انسان‌دوستانه به غزه تلاش کند.

دولت جو بایدن در 207 روزی که از جنگ در غزه می‌گذرد از اصلی‌ترین موانع برقراری آتش‌بس دائمی در غزه بوده و تا کنون چند قطعنامه را در شورای امنیت سازمان ملل متحد در حمایت از آتش‌بس وتو کرده است. این در حالی است که از زمان آغاز جنگ در غزه بیش از 34 هزار نفر به شهادت رسیده و ده‌ها هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند.

روز 207 طوفان‌الاقصی|تداوم حملات هوایی اسرائیل به غزهبایدن: با مصر و قطر درباره آتش بس غزه همکاری می‌کنیمرسانه عبری: جنگ غزه واردات خودرو را در اسرائیل فلج کرد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ماجرای حمله پوتین به بزرگترین ایالت بکر آمریکا!
  • فیلم/گردباد سهمگین ایالت تگزاس آمریکا را در نوردید
  • سیل در پاکستان ۱۷ قربانی گرفت
  • کشته شدن ۴ افسر آمریکایی بر اثر تیراندازی در کارولینای شمالی
  • طوفان و بارش سنگین در راه ۱۴ استان ؛ از طغیان رودخانه‌ها و تگرگ تا صاعقه و رعد و برق
  • نخستین ایالت آمریکا قطعنامه‌‌ای برای آتش‌بس غزه تصویب کرد
  • ببینید | مرگ سه افسر پلیس؛ اولین تصاویر از تیراندازی خونین در ایالت کارولینا
  • موج گرمای کم‌ سابقه در آسیا و تعطیلی مدارس
  • خسارت وقوع طوفان سهمگین در اوکلاهما | ویدئو
  • طوفان سهمگین در اوکلاهما ۳ کشته بر جای گذاشت