Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@11:18:01 GMT

عید سعید فطر تجلی وحدت و یکپارچگی امت اسلام است

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۵۶۵۴۶

عید سعید فطر تجلی وحدت و یکپارچگی امت اسلام است

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در این پیام که روز شنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت، آورده است:  عید سعید فطر بزرگترین عید امت اسلام و نماد وحدت و انسجام و همدلی مسلمانان است که در این روز به شکرانه یک ماه عبادت و روزه داری، در صف های منسجم، نماز اقامه می دارند.

وی در این پیام آورده است: عید سعید فطر بیانگر شادی مومنان از دستاوردها، تغییر و تحول و برگشت معنوی است که در ماه مبارک رمضان با روزه داری، تلاوت قرآن، دعا و کمک به ایتام به‌ دست آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در ادامه این پیام آورده است: عید فطر روز گردهمایی و وحدت مومنانی است که پس از یک ماه روزه داری و عبادت، نماز عید را در کنار یکدیگر برگزار می‌کنند و به این وسیله سپاس خود را از خدای متعال اعلام می دارند و زکات عید پرداخت می‌کنند. 

آیت‌الله دری نجف‌آبادی در بخش دیگری از این پیام عنوان می‌کند: مسلمانان باید معنویت حاصل شده از این ماه را حفظ و در زندگی خود جاری کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در ادامه این پیام از ایثار و فداکاری جامعه پزشکی و پرستاری کشور در درمان مبتلایان ویروس کرونا و مشارکت آحاد مردم در رزمایش مواسات، همدلی و کمک‌ مومنانه تقدیر کرده و آورده است: شیوع کرونا در کشور و مبتلا شدن تعدادی از هموطنان عزیزمان به این بیماری، کشور را با شرایط جدیدی مواجه کرد اما تلاش بی‌وقفه و شبانه‌روزی کادر پزشکی و پرستاری میهن اسلامی، صحنه دیگری از فداکاری، گذشت، ایثار و از خودگذشتگی ملت ایران اسلامی را به منصه ظهور گذاشت که آحاد جامعه باید قدردان زحمات این عزیزان باشند.

آیت الله دری نجف‌آبادی عنوان کرده است: کادر پزشکی و پرستاری استان‌های مختلف کشورمان همانند رزمندگان جان بر کفی که هشت سال از خاک و ناموس کشور عزیزمان دفاع کردند، یک‌بار دیگر در جبهه مقدس جهاد و سلامت حماسه‌آفرینی کرده و از واژه‌های مقدس ایثار، گذشت و فداکاری غبارروبی کرده و اخلاق و نوع‌دوستی ملت ایران را به جهانیان نشان دادند.

وی در ادامه این پیام در خصوص روز قدس نیز آورده است: روز قدس بر حسب مبنا و منطق بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، روز تعیین سرنوشت ملت‌های مستضعف و روز مقابله مستضعفان با مستکبران است و مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی همچنان مسئله فلسطین و قدس شریف را دغدغه اصلی خود می‌دانند.

امام جمعه اراک در ادامه این پیام ضمن گرامیداشت سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر آورده است: فتح خرمشهر در نتیجه عملیات غرور آفرین بیت المقدس همچنان بر تارک ایران اسلامی می درخشد و یادآوری دلاورمردی های رزمندگان اسلام الگویی ارزشمند برای نسل جوان در حفظ و حراست از آرمان های نظام اسلامی است و بازخوانی آن عملیات غرورآفرین و تشریح آن برای نسل جوان یکی از ضروریات امروز جامعه ایران اسلامی است.

برچسب‌ها عید سعید فطر اراک استان مرکزی امام جمعه اراک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عید سعید فطر اراک استان مرکزی امام جمعه اراک عید سعید فطر اراک استان مرکزی امام جمعه اراک ادامه این پیام ایران اسلامی عید سعید فطر عید فطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۶۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمهوری اسلامی ایران؛ پرچمدار تقریب/ مسئله فلسطین اولویت اول جهان اسلام است

آیت الله غلامعلی نعیم‌آبادی نماینده تهران در مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران پرچم وحدت و مقاومت را در جهان بشریت به اهتزازدر آورده، اظهار داشت: ابتدا باید اشاره ای به تقریب در جمهوری اسلامی داشت، چرا که وحدت و تقریب سند بزرگی برای ایران اسلامی به عنوان پرچم دار تقریب و عمل کننده به حرف است و ما این مسئله را در وعده صادق مشاهده کردیم.

 امام جمعه سابق بندرعباس، افزود: نکته ای که جهان بشریت و مردم ایران اسلامی باید بدان توجه داشته باشند این است که تنها کشوری که تقریب را فریاد می زند جمهوری اسلامی است که بعد از امام عزیز، امروز به دست رهبر فرزانه انقلاب می باشد.

این عالم شیعه پیرامون مسئله فلسطین و اولویت اول جهان اسلام، اذعان داشت: امام راحل(ره) از ابتدا مسئله فلسطین را در اولویت جهان اسلام قرار داده است؛  بنده خدمت مرحوم آیت الله تسخیری(ره) سفری به کنیا داشتیم امام جمعه کنیا می گفت، ارادت ما به امام(ره) از آنجا بیشتر شد که فلسطین را مسئله اول جهان اسلام قرار دادند.

نماینده سابق ولی فقیه در استان هرمزگان، عنوان کرد: ملت های مسلمان با آمدن در خیابان ها و سردادن شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و زنده باد فلسطین موجب شدند تا اسلام در جهان امروزی به این نقطه برسد و فلسطین کنونی قدرتی بر علیه استکبار جهانی و غزه قهرمان افتخار آفرین شود.

 وی خاطر نشان کرد: خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید: " إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْرًا" تا سختی نباشد راحتی نیست؛ به طور قطع ملت مظلوم فلسطین و خصوصا غزه پیروز خواهند بود چراکه بعد از هر سختی و مقاومت، راحتی خواهد بود.

وی در پایان تاکید کرد: رهبر فرزانه انقلاب به طور مکرر حمایت های بی دریغ خویش را اعلام کرده اند، مردم غزه انشاالله راهشان را ادامه می دهند، چراکه پیروزی قطعا با آنها خواهد بود و امیدواریم فرزندان اسلام در اقصی نقاط عالم ریشه فساد را بخشکانند.
 
انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس تجلی حقانیت جمهوری اسلامی بود
  • موسیقی لرستان در تالار وحدت طنین انداز می‌شود
  • مدل‌سازی اطلاعات ساختمان (BIM) گامی به سوی یکپارچگی در معماری
  • پیام تبریک رئیس جمهور برای روز ملی آفریقای جنوبی
  • جمهوری اسلامی ایران؛ پرچمدار تقریب/ مسئله فلسطین اولویت اول جهان اسلام است
  • واکنش مورایس به ازدواجش در ایران و روی آوردن به اسلام
  • وحدت رویه ملی و جهانی علیه رژیم منحوس صهیونیستی
  • فوتبال اروپا مربی بزرگ کم آورده!
  • تجلی اقتدار نظامی ایران در عملیات موشکی علیه رژیم صهیونیستی
  • کشتی فرنگی جام تختی| نفرات برتر پنج وزن نخست مشخص شدند