Web Analytics Made Easy - Statcounter

در معابر عریض محله‌های نارمک، گلبرگ و دردشت راهی برای‌ تردد دوچرخه به رنگ سبز درآمده بود. شهروندان پا به رکاب شده بودند و از ایستگاه‌های دوچرخه برای ساعتی دوچرخه امانت می‌گرفتند و بعد از آن دوچرخه را به ایستگاه دیگری پس می‌دادند.

مدتی بعد ایستگاه‌ها جمع‌آوری شد و دوچرخه‌های اشتراکی در تهران راه خود را باز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از بهترین گزینه‌ها برای توسعه پایدار شهری و گسترش حمل‌ونقل پاک استفاده از دوچرخه است. دوچرخه‌سواری برای انجام کارهای روزمره در شهر ارزان‌تر تمام می‌شود و سایه شوم ترافیک را از شهرمان کم می‌کند. اما این طرح هم باید کارشناسی شود و اصولی باشد و قبل از آن زیرساخت‌هایش فراهم شده باشد.

طبیعی است که در محله‌های شمال تهران که پر از فراز و نشیب است نمی‌توان نسخه دوچرخه را برای همه تجویز کرد. اما می‌شود سرپایینی میدان تجریش در خیابان ولی‌عصر(عج) را با دوچرخه آمد و سربالایی را با مترو یا اتوبوس رفت. همه‌گیر شدن استفاده از دوچرخه، همکاری نهادها را می‌طلبد تا استفاده از آن به‌صورت فرهنگ شهرنشینی درآید.

مزایای دوچرخه‌سواری را فقط نباید در کاهش آلودگی هوا خلاصه کرد. دوچرخه‌سواری به کمک سلامت ما هم می‌آید. مختصر و مفید اینکه یک دوچرخه‌سواری ساده می‌تواند مانع ابتلا به بیمارهای قلبی و عروقی شود و جلو بسیاری از سرطان‌ها را می‌گیرد. حالا که دوچرخه‌های اشتراکی به خیابان‌ها آمده‌اند، نداشتن دوچرخه را بهانه نکنیم و از این فرصت برای سلامتی خودمان و آرامش شهرمان استفاده کنیم.  
 

کد خبر 511136 برچسب‌ها محله حمل و نقل همشهری محله دوچرخه سواری

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: محله حمل و نقل همشهری محله دوچرخه سواری دوچرخه سواری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۶۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه جشنواره استعدادیابی از مدرسه و محله تا انجمن در زابل

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، سرگزی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در مراسم اختتامیه این جشنواره گفت: این طرح از مدت چهار ماه گذشته با هدف شناسایی افراد مستعد و برتر در رشته‌های هنری داستان، شعر، نمایش و موسیقی در از مدارس شمال استان آغاز شده است.
وی افزود: در اجرای این طرح تعداد صدنفر دانش آموز برتر و علاقمند در رشته‌های هنری داستان، شعر، نمایش و موسیقی شناسایی خواهند شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: این طرح استعدادیابی رشته‌های هنری در جنوب و مرکز استان نیز اجرا خواهد شد و افراد علاقمند و برتر شناسایی و آموزش خواهند دید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • همایش دوچرخه سواری عمومی شهر غلامان
  • برگزاری تور بین المللی دوچرخه‌سواری خزر؛ اواخر اردیبهشت
  • محمودآباد میزبان تور بین‌المللی دوچرخه سواری خزر شد
  • نخستین پارک آموزش ترافیک شهرداری قزوین در محله هادی آباد 
  • تجلیل و تکریم خانواده شهدا باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود
  • دوچرخه سواران قزوینی در اردوی آسیایی
  • تور بین المللی دوچرخه سواری خزر به میزبانی محمودآباد
  • دستگیری سارق، نوجوانان کرمانی را خوشحال کرد
  • اختتامیه جشنواره استعدادیابی از مدرسه و محله تا انجمن در زابل
  • قبرستان‌ تاریخی طرشت زیر پای مسافران ایستگاه مترو دانشگاه شریف