Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-06@22:51:32 GMT

نماز عید سعید فطر در مساجد کردستان اقامه شد + عکس

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۵۶۹۸۲

نماز عید سعید فطر در مساجد کردستان اقامه شد + عکس

نماز عید سعید فطر با حضور مردم و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در تمامی مساجد و حسینیه‌های استان کردستان اقامه شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، مردم شهرها و روستاهای استان کردستان پس از یک ماه روزه‌داری، امروز با حضور در مساجد، تکایا و حسینیه‌ها نماز عید سعید فطر را اقامه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز نمازگزاران برای جلوگیری از انتقال بیماری کرونا و کمک به قطع زنجیره انتقال بیماری با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی در نمازهای عید سعید فطر شرکت کردند.

نماز عید سعید فطر در حسینیه سنندج به امامت آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی و مسجد جامع نیز اقامه شد.

ماموستا فایق رستمی روز یکشنبه در خطبه‌های نماز عید فطر سنندج، ضمن تبریک این عید بزرگ به همه مسلمانان اظهار داشت: پیام دین اسلام و قرآن کریم، اتحاد، یکدلی، مودت، رحم، عدالت، رفع تبعیض، تعصب و تکبر به بشریت بوده و امروز جهان به این مولفه‌ها به شدت نیازمند است.

وی با بیان اینکه تنها راه رفع مشکلات بشریت به ویژه در بحث شیوع کرونا، وجود همدلی، برادری و همکاری است، افزود: اکنون که همه با بیماری خطرناک درگیر هستند باید یار و غمخوار همدیگر بوده و خانواده‌های نیازمند، مساکین و فقرا را فراموش نکنیم.

امام جمعه سنندج از همراهی مردم کردستان برای کمک به خانواده‌های آسیب‌پذیر از کرونا تقدیر کرد و یادآور شد: مردم ایماندار ایران در طول شیوع این ویروس با غمخواری و دلسوزی، به خوبی نشان دادند که همانند سابق در زمان بحران و مشکلات، در کنار هم هستند و از هیچ تلاشی برای کمک به همنوعان فروگذار نمی‌کنند.

ماموستا رستمی قرآن را کتابی جامع برای تمام بشریت در زمینه یاد گرفتن درس اخلاق عنوان کرد و گفت: خداوند ۲ برکت و امتیاز قرآن و ماه رمضان را به امت اسلامی عطا کرد که افتخار بزرگی است و همه باید با بهره‌گیری از آن به درجه والای بندگی واقعی پروردگار برسیم.

وی اسلام را دین عدالت و مودت و مساوات توصیف کرد و اظهار داشت: در دین اسلام، هیچ تفاوتی بین عرب و عجم وجود ندارد و تنها چیزی که باعث برتری انسان‌ها بر یکدیگر می‌شود، تقوا و پرهیزگاری است.

امام جمعه سنندج به سوم خرداد و سالروز فتح خرمشهر هم اشاره کرد و افزود: ملت ایران و رزمندگان، عزت‌مندانه و با شرافت، در برابر ۳۷ کشور دنیا ایستادند و اجازه ندادند در دوران جنگ تحمیلی یک وجب از خاک ایران اسلامی به دست دشمن بیفتد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: نماز عید سعید فطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۶۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت زوج‌های عضو کانون‌های مساجد کردستان در دوره علمی آموزشی«شمس»

بهزاد کیامهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: نخستین دوره علمی آموزشی زیارتی ستاد کانون‌های مساجد کشور در قالب طرح «شمس» با هدف آموزش زوج‌های جوان به صورت خالق و کلیدی (ویژه مدیران کانون فرهنگی هنری مساجد) برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: طرح «شمس» با آموزش زوج‌های جوان جهت کسب آرامش اعضای خانواده و جریان سازی در فعالیت اجتماعی پیش بینی شده است که سهمیه استان کردستان برای شرکت در آن ۲۰ زوج است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان، با بیان اینکه این طرح از تاریخ ۱۸ اردیبهشت در مشهد مقدس آغاز می‌شود، افزود: زیارت خاص همراه با اهدای هدیه متبرک و غذای حضرتی، ویژه برنامه‌های سیاحتی، دوره آموزش تخصصی ویژه زوجین همراه با ارائه گواهی و … از جمله برنامه‌های این طرح است.

کیامهر به شرایط شرکت کنندگان در دوره اشاره کرد و افزود: این دوره ویژه زوج‌های جوانی است که تاریخ عقد آنها بیش از پنج سال نباشد و یکی از زوجین حتماً مدیر کانون‌های مسجد باشد.

به گفت وی، این طرح به همت ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و با همکاری بنیاد خانواده و ستاد ملی جمعیت برگزار می‌شود و زوجین باید نسبت به ثبت‌نام در سامانه بچه‌های مسجد به آدرس https://bachehayemasjed.ir/sham اقدام کنند.

کد خبر 6098063

دیگر خبرها

  • پیدا شدن یک جسد در سد قشلاق سنندج
  • پیدا شدن یک جسد در سد قشلاق سنندج / علت مرگ در دست بررسی است
  • بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از بی‌توجهی به امر نماز است
  • شرکت زوج‌های عضو کانون‌های مساجد کردستان در دوره علمی آموزشی«شمس»
  • پیروزی تیم فوتسال اتاق اصناف برکارگران شهرداری
  • برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی بناب
  • بهره برداری از مدرسه ۶ کلاسه در سنندج
  • اقامه نماز بر پیکر مطهر شهید «مرتضی غلامی» در گناوه
  • مساجد پنهان در کوچه‌پس‌کوچه‌های توکیو
  • مریوان رکورددار بارش باران در کردستان