Web Analytics Made Easy - Statcounter

فن پرسی حرف های جالبی در مورد مربیان بزرگی که با آن ها همکاری کرده است، از جمله فن خال به زبان آورد. 

طرفداری- رابین فن پرسی، سر الکس فرگوسن را بهترین مربی خود در دوران فوتبال بازی کردن معرفی کرده است. 

به گزارش میرر، فن پرسی که در طول دوران حرفه ای پر بار خود تحت نظر مربیان مطرحی همچون فرگوسن، آرسن ونگر و لوئیس فن خال بازی کرد، تحت تاثیر پیرمرد اسکاتلندی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرگوسن واقعا سرمربی فوق العاده ای بود. او به طرز حیرت آوری همیشه کل اعضای تیم را روی یک هدف متمرکز می کرد و باعث رضایت آن ها می شد. ونگر هم ترکیبی از فرگوسن و فن خال بود. آرسن همیشه روی نکات مثبت تاکید می کرد و دنبال این می گشت که چه چیزی در بلند مدت موثر خواهد بود. فن خال از نظر تاکتیکی یک نابغه است؛ نمی توان این را انکار کرد. من مربیانی داشتم که هر کدام نقاط قوت خودشان را داشتند. اما فرگوسن واقعا سرمربی فوق العاده ای بود. 

رابین فن پرسی در منچستریونایتد

هفته گذشته هم وین رونی، فن خال را بهترین سرمربی خود معرفی کرد. البته فن خال پس از دو سال نشستن روی نیمکت شیاطین سرخ، ظرف کمتر از 24 ساعت پس از قهرمانی در جام حذفی از سمت خود اخراج شد و به گفته فن پرسی این اتفاق اجتناب ناپذیر بود.

منچستریونایتد واقعا یک باشگاه غول پیکر است. کار کردن در آنجا برای هر کسی دشوار است. من برای آرسنال بازی کردم. هواداران آن ها عاشق این بودند که فوتبال زیبا بازی کنیم و در مسابقات زیادی برنده شویم. در یونایتد شما باید برنده شوید. باید فوتبال خوبی بازی کنید، باید با وینگرها حمله کنید ولی مهم تر از همه باید برنده شوید. اگر اوضاع خوب پیش برود، آنجا بهترین جای دنیا است. اما اگر اوضاع خوب پیش نرود، کار سخت خواهد بود. من خودم این را تجربه کردم. سال اولم خوب بود، سال دوم کمتر خوب بود و بعد دیگر خودت هستی و خودت. کار سخت است و بعضا احساس تنهایی می کنی. خیلی سخت است. 

پس از بازنشستگی فرگوسن، دیوید مویس، لوئیس فن خال و ژوزه مورینیو ظرف 7 سال همگی از منچستریونایتد اخراج شدند. فن پرسی می داند که ادامه دادن راه فرگوسن به هیچ وجه آسان نیست.

لوئیس خیلی زود پس از فرگوسن در منچستر روی کار آمد؛ مویس تنها مدت کوتاهی در این بین هدایت تیم را در دست داشت. پس فن خال باید با بازیکنانی که مویس به خدمت گرفته بود و بازیکنان دوران فرگوسن به کارش ادامه می داد. اما لوئیس همچنین می خواست روی منچستر اثر خودش را باقی بگذارد. پس چهار-پنج بازیکن دیگر وارد شدند: (آنخل) دی ماریا، رادامل (فالکائو)، (باستین) شواین اشتایگر. در همین حال او می خواست فلسفه خودش را درون تیم پیاده کند. این نیازمند فرصت بود و فرصت چیزی است که در منچستریونایتد به دست نمی آورید. اگر آرسنال بود، این فرصت را به او می دادند. در تاتنهام هم همین طور. ولی در رئال مادرید، بارسلونا یا منچستریونایتد خبری از این ها نیست. 

فن پرسی در مورد دوران حضور فن خال در منچستریونایتد اضافه کرد: 

لوئیس می گوید قهرمانی در جام حذفی همراه منچستریونایتد بهترین جام دوران حرفه ای او بوده است. با توجه به این که قبل از اخراج شدنش چنین مبحثی در کادر مدیریتی مطرح شده بود، تا حدی گفته های او را درک می کنم. اما از سوی دیگر اصلا متوجه منظورش نمی شوم. به عقیده من قطعا بهترین جام او نبود. او قهرمان لیگ قهرمانان و جام باشگاه‌ های جهان شد و در اسپانیا و آلمان به قهرمانی در لیگ دست یافت. این که جام حذفی انگلیس را بهترین جام خودش بداند، انکار می کنم. آیا دورانش در منچستریونایتد خیلی زود پس از جام جهانی 2014 شروع شد؟ من این سوال را از خودم پرسیده ام. حداقل می توان گفت اوضاع به اندازه تیم ملی هلند وفق مراد پیش نرفت. انتقاد زیادی از لوئیس و تیم شد. فگر نمی کنم بازیکنان بدی داشتیم و چند عملکرد خوب هم ارائه کردیم. اما به نتایج خوب زیادی نرسیدیم. 

 سیلی فن خال به فن پرسی لوئیس فن خال و رابین فن پرسی در تیم ملی هلند

در دیدار هلند-کاستاریکا در جام جهانی، فن پرسی از تعویض شدن خودداری کرد و این برایش گران تمام شد. در کتاب جدیدی در مورد فن خال 68 ساله به اسم «LVG، سرمربی و فردی کامل» فن پرسی به بیان یک خاطره از سرمربی پیشین تیم ملی هلند می پردازد.

بازی راهی وقت های اضافی شد و من گرفتگی عضلانی داشتم. لوئیس فریاد زد: «تو را بیرون می کشم.» برگشتم و فریاد زدم: «نه، نه. به زودی ضربات پنالتی می رسند.» ولی 20 دقیقه پایانی از نظر جسمانی واقعا برایم سخت بود. او متوجه این قضیه بود و به شدت عصبانی به نظر می رسید. پس از این که مسابقه به پایان رسید و ما کنار زمین جمع شدیم، او نزدیک من شد و ناگهان به من ضربه زد. بنگ! با کف دستش ضربه ای زد و گفت: «هرگز با من چنین کاری را تکرار نکن.» حیرت زده به او نگاه می کردم. ادامه داد: «با این قضیه کنار بیا و فقط پنالتی ات را گل کن.» خوشحالم که توانستم توپ را از نقطه پنالتی به گوشه دروازه بفرستم. الان که نگاه می کنم، صحنه عجیبی بود ولی به هر حال لوئیس چنین شخصیتی است. او گاهی بازیکنی را در آغوش می کشد و گاهی هم شما را می زند.  

قبلا از بی رحمی فن خال در قبال فن پرسی مطلع شدیم. اما بهترین گلزن تاریخ تیم ملی هلند هنگام برگزاری مسابقه بزرگداشت خود با فن خال تماس گرفت و او را به این دیدار دعوت کرد.

در تابستان 2019 پیامی صوتی برای فن خال ارسال کردم. وقتی پاسخ مرا داد، جواب دادم: «سلام رییس. رابین هستم. دوست دارم شما را برای بازی بزرگداشت خودم دعوت کنم.» توضیح دادم اتفاقاتی که در یونایتد رخ داد باعث نشده است دید من نسبت به او عوض شود و این که حضورش در آن مسابقه مایه افتخارم خواهد بود. جواب داد: «از نحوه حرف زدنت در مورد من خوشم آمد. به آن مسابقه خواهم آمد.»

منبع: طرفداری

کلیدواژه: تیم ملی هلند فن پرسی فن خال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۷۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبرنگاران جنگ ترکیبی دشمن را با جهاد تبیین روشنگری کنند

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان بر نقش رسانه‌ها در تبیین جنایات رژیم صهیونیسیتی در غزه و مقابله با جنگ ترکیبی دشمن تأکید کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام علی درویشی، ظهر امروز، در نشست خبری با خبرنگاران گفت: رسانه در خط‌ّمقدم جهاد تبیین قرار دارد و خبرنگاران نقش مؤثری برای مقابله با جنگ ترکیبی دشمن دارند.

او با اشاره به بی‌تفاوتی رسانه‌های صهیونیسیتی و آمریکایی به جنایات غزه، اضافه کرد: این رسانه‌ها حقوق‌بشر، مبانی انسانی و نسل‌کشی در فلسطین را زیر پا گذاشته‌اند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با بیان اینکه رسانه‌ها در جهت‌دهی افکار عمومی نقش مؤثری دارند، تأکید کرد: نقش خبرنگاران در فرهنگ‌سازی، توسعه و رواج هنجارهای جامعه انکارنشدنی است.

درویشی با اشاره به تأثیر فضای مجازی و تولید محتوا در عصر کنونی خاطرنشان کرد: ارائۀ محتوای به‌روز و هم‌سو با ارزش‌ها یکی از وظایف رسانه‌ها است.

او با تأکید به اینکه دموکراسی غربی با وقوع جنایات در غزه زیر سؤال رفته‌است، اضافه کرد: ما باید ماهیت واقعی استکبار را برای نوجوانان و جوانان تبیین کنیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان بیان کرد: برخی از شبکه‌های مجازی در آمریکا فیلتر می‌شود، اما رسانه‌های غربی این موارد را منعکس نمی‌کنند و ما باید مراقب باشیم که افکار جوانان به‌سمت استعمارگران گرایش پیدا نکند.

درویشی با نامیدن دنیای غرب به دنیای مدرن وحشی، اعلام کرد: ما نباید به نسخه‌پیچی‌ها استکبار اعتماد کنیم و  باید افکار جامعه را نسبت به این دوگانگی‌ها آگاه کنیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با تأکید به اینکه تحقق ارزش‌ها در جامعه وابسته به نقش معلمان است، متذکّر شد: مبارزه با دشمن در میدان جهاد تبیین بدون نقش‌آفرینی معلمان قابل‌انجام نیست.

او با بیان ارزش جایگاه معلم یادآور شد: ارتقای فرهنگ عمومی و پاسداشت حرمت‌ها مدیون حضور معلمان است و نام‌گذاری روز 12اردیبهشت به‌نام روز معلم دلیلی بر اهمیّت جایگاه این قشر در کشور است.

انتهای پیام/ 644/.

دیگر خبرها

  • خبرنگاران جنگ ترکیبی دشمن را با جهاد تبیین روشنگری کنند
  • ساعت هوشمند فوق العاده سامسونگ گلکسی واچ پرو
  • تصاویری از عملیات ترکیبی علیه رژیم صهیونیستی در پایگاه رویسات
  • کمین ترکیبی حزب الله برای کاروان نظامی صهیونیست‌ها در «کفرشوبا»
  • جان تری: تلاش فرگوسن برای انتقالم باورنکردنی بود اما من عاشق چلسی شده بودم
  • نمای سنگ بهتر است یا آجر نسوز نما؟
  • «امیدآفرینی» بهترین اسلحه برای مبارزه در جنگ ترکیبی دشمن است
  • شاگرد فرگوسن در منچستریونایتد، سرمربی واتفورد شد
  • امسال بالاخره سال قهرمانی پی‌اس‌جی است
  • جنگ ترکیبی دشمن با هدف از بین بردن وحدت مسلمین انجام می شود