Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا امام جمعه دزفول در آیین توزیع این بسته‌های معیشتی در مصلای امام علی(ع) با گرامیداشت چهارم خرداد روز مقاومت و پایداری مردم دزفول گفت: این شهرستان ۲ هزار و ۶۰۰ شهید والامقام تقدیم میهن اسلامی کرده است.

حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی بیان کرد: نماز عید فطر و مراسم چهارم خرداد بدلیل شیوع کرونا در دزفول برگزار نشد ولی از فضای مجازی برای گرامیداشت روز دزفول استفاده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به صحنه‌های زیبای رازو نیاز مردم در شب‌های قدر که در فضای مجازی ممتشر شد، افزود: ماه رمضان امسال اتفاقات زیبا و تاریخی از رزمایش مواسات و همدلی در شهرستان دزفول رقم خورد و امروز پنجمین مرحله کمک‌های مردمی شامل ۲ هزار و ۶۰۰ بسته معیشتی به نیت ۲ هزار و ۶۰۰ شهید شهرستان دزفول با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) توزیع می‌شود.

امام جمعه دزفول آیت الله قاضی دزفولی امام جمعه فقید دزفول را نماد مقاومت این شهرستان دانست و به نقل از مقام معظم رهبری گفت: هیچ کس را در مقاومت و پشتکار مانند مرحوم آیت الله قاضی دزفولی ندیده‌ایم.

وی با اشاره به نقش کلیدی و مهم این عالم ربانی در مقاومت دزفول در هشت سال دفاع مقدس افزود: آیت الله قاضی دزفولی هروقت از اصابت موشک به دزفول باخبر می‌شد خود را به دزفول می‌رساند.

حجت الاسلام قاضی دزفولی با گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: همه رزمندگان از جای جای ایران اسلامی برای خرمشهر آمدند و با شهادت طلبی خود این شهر را آزاد کردند؛ مردم دزفول نیز با ایستادگی خود تلاش دشمن را برای تخلیه شهر را ناکام گذاشتند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس افزود: مسوولان باید از روزهای سوم و چهارم خرداد برای پیشرفت و تعالی خوزستان استفاده کنند.

امیر ظاهر طحان دبیر اجرایی قرارگاه رزمایش مواسات و همدلی دزفول نیز در حاشیه آیین توزیع ۲ هزار و ۶۰۰ بسته‌ معیشتی در مصلای امام علی(ع) دزفول به خبرنگار ایرنا گفت: امروز پنجمین مرحله بسته‌های معیشتی بین خانواده‌های نیازمند و اقشار آسیب پذیر دزفول به مناسبت چهارم خرداد روز مقاومت و پایداری مردم دزفول و عید سعید فطر توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه این مرحله از کمک‌ها به نیت ۲ هزار و ۶۰۰ شهید والامقام دزفول توسط گروه‌های جهادی، بسیج، مساجد و خیریه‌ها توزیع می‌شوند، افزود: ارزش هر یک از این بسته‌های معیشتی سه میلیون ریال و شامل یک کیسه برنج، روغن، حبوبات، رب گوجه فرنگی، ماکارونی و مواد پروتیینی هستند.

دبیر اجرایی قرارگاه رزمایش مواسات و همدلی دزفول اظهارداشت: این رزمایش از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز و کمک‌های معیشتی بین نیازمندان توزیع شدند.

تاکنون پنج مرحله کمک‌های معیشتی بین نیازمندان و اقشار آسیب پذیر از کرونا در شهرستان دزفول توزیع شده است.

قرار است در مجموع یک میلیون بسته معیشتی بین نیازمندان شهرستان دزفول توزیع شود.

پنجمین مرحله کمک‌های معیشتی شامل ۲ هزار و ۶۰۰ بسته معیشتی توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با عنوان همدلی و احسان تهیه و به نیازمندان دزفول اهدا شده‌اند.

شهر دزفول در هشت سال جنگ تحمیلی مورد اصابت ۱۷۶ موشک دور برد فراگ و اسکاد بی قرار گرفت؛ هواپیماهای دشمن ۴۸۹ بمب و راکت بر سر مردم بی‌دفاع شهر دزفول فرو ریختند و پنج‌هزار و ۸۲۱ گلوله توپ به نقاط مختلف این شهر اصابت کرد. 

در این هشت سال ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی، تجاری، آموزشی و مذهبی بین ۲۰ تا ۱۰۰ درصد در دزفول خسارت دید. 

مردم دزفول در هشت سال جنگ نابرابر ۲ هزار و ۶۰۰ شهید، ۴۰۰ جانباز، ۴۵۲ آزاده و ۱۴۷ جاویدالاثر تقدیم کردند. 

به پاس ایستادگی مردم دزفول در هشت جنگ تحمیلی این شهر به عنوان پایتخت مقاومت ایران اسلامی نامگذاری شد. 

چهارم خرداد در تقویم رسمی کشور روز مقاومت و پایداری - روز دزفول نامگذاری شد.

برچسب‌ها دزفول کمک های مردمی همدلی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دزفول کمک های مردمی همدلی دزفول کمک های مردمی همدلی معیشتی بین نیازمندان ۲ هزار و ۶۰۰ بسته ۲ هزار و ۶۰۰ شهید شهرستان دزفول دزفول در هشت بسته معیشتی چهارم خرداد قاضی دزفولی مردم دزفول هشت سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۷۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه چهارم ایران در تولید علم دنیا در حوزه گیاهان دارویی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، محمدرضا شمس اردکانی خاطرنشان کرد: ما از نظر علمی و عملی جایگاه خوب و رتبه ممتاز و بین المللی قابل قبولی در حوزه گیاهان دارویی کسب کرده ایم.

وی با بیان اینکه سابقه استفاده از گیاهان دارویی و طب سنتی در این حوزه چند هزار ساله است، افزود: پس از تشکیل دانشکده‌های طب سنتی در سال ۱۳۸۶ با توفیق بسیار خوب و شتاب مناسبی در حوزه تولید علم در دنیا خودمان را نشان دادیم و از دو سال پیش (۲۰۲۲) تاکنون توانستیم رتبه چهارم دنیا را کسب کنیم که این موفقیت بسیار ویژه‌ای است.

شمس اردکانی تصریح کرد: ستاد اقتصاد دانش بنیان گیاهان دارویی و طب سنتی در حوزه معاونت علمی ریاست جمهوری تلاش و عزم جدی دارد که در نقشه ایران قوی بتواند موضوع و سر فصل بسیار مهمی در حوزه طب سنتی و گیاهان دارویی داشته باشد.

دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان گیاهان دارویی در ادامه بیان کرد: در این زمینه ما شرکت‌های دانش بنیان خوبی داریم که در حوزه تولید و فرآوری و استخراج فعالیت می‌کنند و ستاد نیز از آنها حمایت خواهد کرد.

به گفته او، مردم در ایران از نظر فرهنگی، تمدنی و سابقه، دید خوبی نسبت به عطاری‌ها دارند و عطاری‌ها توانسته اند در بیشتر موارد اعتماد و رضایت مردم را جلب کنند.

وی مطرح کرد: شرکت‌های دانش‌‎بنیان به خوبی در حوزه‌های مختلف تلاش کرده اند و ما باید در حال حاضر با دست به دست هم دادن و ظرفیت‌های افزوده کار را پیش ببریم. در سال‌های اخیر بازگشت به طبیعت در همه حوزه‌ها پر رنگ شده است و امیدواریم با تلاش خودمان و به کارگیری همه ظرفیت‌ها در این زمینه موفق‌تر از پیش عمل کنیم.

شمس اردکانی، طب سنتی ایرانی را سلامت محور دانست و افزود: بسیاری از آموزه‌های طب سنتی ایران مبتنی بر اصلاح سبک زندگی است و با توجه به ریشه دار بودن این آموزه‌ها در فرهنگ مردم، قابلیت پذیرش خوبی دارد و دسترسی به خدمات آن نیز برای مردم آسان است.

وی ادامه داد: ارتقای سلامت و کاهش بیماری‌ها مستلزم افزایش سطح سواد سلامت مردم و تغییر رفتار آنهاست. امروزه به دلیل تغییر سبک زندگی، نوع غذا‌ها و کم تحرکی باوجود کنترل بیماری‌های واگیر و عفونی، بار بیماری‌های غیر واگیر افزایش یافته است.

شمس اردکانی همچنین «رعایت اصول تغذیه بر مبنای طب سنتی» را مهمترین اصلی دانست که رعایت آن منجر به حفظ سلامتی می‌شود.

دیگر خبرها

  • ایران در رتبه چهارم تولید علم دنیا در حوزه گیاهان دارویی
  • رتبه چهارم ایران در تولید علم دنیا در حوزه گیاهان دارویی
  • ۳۰۰ پرس غذای گرم در پارس‌آباد بین نیازمندان توزیع شد
  • دستگاه های اجرایی تنگستان در برگزاری مراسم سوم خرداد همکاری کنند
  • تدارک ۳۰ ویژه برنامه در هفته بسیج سازندگی/ فعالیت ۶۰۰ گروه جهادی در گرگان
  • توزیع بیش از ۴ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان در میامی
  • برپایی میز خدمت در شهرستان زرندیه
  • دسته روی مردم خرم‌آباد به مناسبت شهادت امام صادق (ع)
  • افزایش سطح آب رودخانه دز/ بوستان‌های ساحلی دزفول تخلیه شدند
  • وداع دزفولی‌ها با شهید عشیری لیوسی/ پایان فراق پس از ۴۲ سال