Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام ذاکر با بیان‌‌اینکه بعد از تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر کمک‌رسانی به مستمندان، خدمات اجتماعی مساجد به محرومان با همت بیشتری انجام شد، گفت: محرومیت‌زدایی مساجد تا زمانی که لازم باشد، استمرار دارد.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان،اگرچه با شیوع ویروس کرونا نمازهای جماعت مساجد تعطیل شد،اما خدمات اجتماعی مساجد رونق چشمگیری داشته است از تهیه و تولید ماسک و دستکش تا تهیه بسته های ارزاق برای نیازمندان بخشی از خدمات مساجد در این مدت بوده است به منظور تشریح فعالیت های مساجد در مهار بحران کرونا، رزمایش مواسات، همدلی مومنانه و فعالیت فرهنگی مساجد در فضای مجازی گفت و گویی با حجت الاسلام «حجت الله ذاکر»، معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد ترتیب داده ایم که مشروح آن را در ادامه می خوانید:

 

به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی نمازهای جماعت مساجد، برنامه های فرهنگی و مذهبی مساجد در بستر فضای مجازی انجام گرفت، محور فعالیت های مساجد بعد از بازگشایی به چه شکلی خواهد بود؟

 

رویکردها و برنامه های مساجد در سال 99 و بعد از پایان بحران کرونا درمحورهای توانمندسازی کارگزاران مساجد، ارایه مباحث آموزشی، همایش های فرهنگی و نشست ها همانند گذشته استمرار خواهد داشت و بنا است، فعالیت ها در فضای حقیقی دنبال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اگر چه این برنامه ها سالیان سال است که در طول سال برگزار می شود،از اواخر سال ۹۸ تحت شعاع کرونا قرار گرفت و در این مدت به صورت حضوری لغو شد، اما مسئولین مساجد با تشکیل کانال در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی با نمازگزاران در ارتباط بودند و اقدام به تولید محتوا و مطلب در این فضا می کردند و شاهد استقبال نمازگزاران از محتواهای تولید شده در این شبکه ها بودیم.

 

در ماه مبارک رمضان در راستای لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر کمک رسانی به محرومین،مساجد و بچه های مسجد وارد میدان عمل شده و در قالب رزمایش مواسات و همدلی مومنانه به نیازمندان کمک کردند، آیا این فعالیت های خودجوشانه و جهادی بعد از ماه مبارک رمضان نیز استمرار می یابد و تقویت می شود؟

 

فعالیت های جهادی و آتش به اختیار فعالین مسجدی درکمک رسانی  به نیازمندان از مدتی قبل از ماه مبارک رمضان یعنی از زمان شیوع ویروس کرونا آغاز شده بود، به طوری که بچه های مسجدی در رسیدگی به بیماران کرونایی، تولید و توزیع اقلام ضدعفونی و بهداشتی، ضدعفونی محلات وارد میدان عمل شده بودند، اما بعد از تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر کمک رسانی به مستمندان این اقدامات قوت گرفت و با همت بیشتری دنبال شد و در این مدت اقدامات بسیاری خوبی در مساجد اتفاق افتاد.

 

 مقام  معظم رهبری این رزمایش را مقید به ماه مبارک رمضان نکردند، بلکه تا زمانی که نیازاست، مساجد در کمک به ضعفا و محرومین پای کار هستند و خدمات اجتماعی و محرومیت زدایی را انجام و این رزمایش را ادامه می دهند.

 

طبق آمار و اطلاعات میزان مشارکت های خیرین و مردم در رزمایش مواسات و همدلی مومنانه مساجد چگونه بوده است؟

 

در این زمینه حدود 966 مسجد در استان تهران خدماتشان را اعلام کردند که در همین راستا 285 هزار بسته معیشتی آماده و در میان نیازمندان توزیع شد. 49 گوساله، دوهزار و 215 گوسفند و17 هزار مرغ  ذبح و توزیع شد.همچنین 45 میلیاردریال کمک نقدی و نیز 360 میلیون ریال وام به نیازمندان اعطا شد و 207 هزار پرس غذای گرم پخت و میان محرومین توزیع شد.

 

پیرامون خدمات ایستگاههای سلامت که در جوار مساجد به منظور مهار ویروس کرونا برپا شده بود نیز توضیحاتی بفرمایید؟

 

با شیوع ویروس کرونا حدود 350 ایستگاه سلامت توسط مساجد برپا شد و خدمات گسترده ای  در این ایستگاهها به مردم ارایه شد. در این مدت 23 هزار نوبت ضدعفونی محلات توسط فعالین مسجد صورت گرفته است، یک میلیون دستکش در مساجد آماده و توزیع شد و 40 هزارنوبت خرید مایحتاج مردم انجام شد.ضمن اینکه  5 میلیون لیتر آبمیوه تهیه و در بیمارستانها توزیع شد.

 همچنین تهیه، تولید و توزیع 11 میلیون ماسک توسط مساجد را بخش دیگری از خدمات صورت گرفته توسط مساجد دراین ایام می توان نام برد.

 

رویکردها و دیگر برنامه های مساجد در حوزه اجتماعی در سال 99 در چه محورهایی خواهد بود؟

 

تدوین الگوی کارکرد اجتماعی مساجد و رونمایی از کتاب کاری در این زمینه یکی ازبرنامه های مورد توجه در حوزه اجتماعی است. تلاش می کنیم که این کتاب کار را به عنوان شیوه نامه در اختیار ائمه جماعات مساجد قرار دهیم.یکی دیگر از محورهای مورد توجه بحث اشتغال زایی و تبلیغ فرزندآوری  است که در این زمینه سال گذشته در مساجد دوره های آموزشی و کارگاههای برپا شد و برگزاری آنها امسال نیز استمرار خواهد یافت.

 

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: رزمایش مواسات و همدلی حجت الاسلام ذاکر مسجد شیوع ویروس کرونا ماه مبارک رمضان خدمات اجتماعی معظم رهبری فعالیت ها برنامه ها کمک رسانی توزیع شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۷۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح ۲,۹۵۰ پروژه محرومیت‌زدایی در خراسان‌ رضوی

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور از افتتاح ۲,۹۵۰ پروژه محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی در خراسان‌ رضوی خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش  خبرگزاری تسنیم از مشهد، سردار سرتیپ‌دوم پاسدار محمد زهرایی در نشست خبری هفته جهاد خدمت‌رسانی که امروز در مشهد برگزار شد، اظهارداشت: سال گذشته 2 هزارو 950 طرح محرومیت زدایی و عمرانی تصویب شد و امروز در آستانه هفته بسیج سازندگی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در خصوص عملکرد مثبت جهادگران خراسان رضوی عنوان کرد: در خراسان رضوی 9 تیم جهادی وجود دارد که این سرآمد کشور بوده و از قدمت بالایی برخوردار است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور  افزود: یک هزار و 102 پروژه مسکن ،132 پروژه آسفالت و اصلاح معابر، 85 پروژه آبرسانی،38 پروژه ای کشاورزی و هزارو 531 پروژه مرمت مجموعه های فرهنگی و ورزشی ... به بهره‌برداری خواهد رسید.

سردار زهرایی مطرح کرد: در راستای آب رسانی به مناطق محروم و کم برخوردار عصر امروز با حضور در شهرستان بردسکن پروژه آبرسانی و آسفالت روستای«شهر اباد» و 15 روستای اطراف آن به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور  تصریح کرد: مجموعه های کمیته امداد ، جهادکشاورزی، استانداری، آب و فاضلاب، بنیاد مسکن مارا در این امر یاری کرده اند که جای قدردانی دارد، همچنین برای سال 1403 از محل تبصره 2 تسهیلات اشتغال زایی مجلس مبلغ 3‌.2 همت برای پروژه های محرومیت زدایی و اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته شده است.

 قرار است به مناسبت هفته جهاد خدمت‌رسانی، 12 عملکرد برجسته بسیج سازندگی خراسان‌رضوی به‌زودی در سطح شهر مشهد و دیگر شهرستان‌های استان اکران شود.

انتهای پیام/28

دیگر خبرها

  • افتتاح ۲,۹۵۰ پروژه محرومیت‌زدایی در خراسان‌ رضوی
  • اقدام زیبای بچه مسجدی‌های قم به مناسبت روز معلم
  • ۷۰ برنامه فرهنگی و محرومیت زدایی در هفته بسیج سازندگی
  • اجرای ۷۰ برنامه فرهنگی و محرومیت زدایی در هفته بسیج سازندگی
  • بهره برداری از طرح‌های محرومیت زدایی در ۳۱ روستای استان یزد
  • آبرسانی به ۱۸۰ روستای خوزستان در قالب طرح محرومیت‌زدایی
  • آبرسانی به ۷۶۶ روستای خوزستان در جهاد آبرسانی
  • برای ثبت شرکت خدماتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
  • اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ مشخص شد
  • توزیع عادلانه امکانات در مدارس کرمانشاه با رویکرد محرومیت‌زدایی