Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیسی گفت: در شهرستان بشاگرد ۹۷ درصد راههای آن خاکی و صعب العبور است که نبود راه مناسب مردم بشاگرد را با سختی مواجه کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از میناب ، « حسین رئیسی  » نماینده مردم شرق هرمزگان در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در کنفرانس خبری با خبرنگاران پیش از آغاز به کار و فعالیت رسمی مجلس جدید در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری شبستان مبنی بر مهمترین برنامه های وی برای برون رفت  ازمحرومیتهای های 40 ساله و به وجود آمده در شهرستان بشاگرد اظهار کرد:شهرستان بشاگرد را ما به عنوان یکی از نماد های محرومیت در کشور می شناسیم و خوشبختانه در این زمان اندک و تا کنون توانسته ایم که در این زمینه دو فراکسیون مناطق محروم و شهرهای کوچک و فراکسیون محرومیت زدایی و جهادی را برای مجلس یازدهم استارت و تاسیس کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه این دو فراکسیون برای رفع محرومیت زدایی در کشور فعالیت می کنند افزود: نهاد های بسیار خوبی در راستای فعالیت با این دو فراکسیون اعلام  حمایت و همکاری داشته اند که به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته در کشور بپردازند که شهرستان بشاگرد هم نیز جزء این موارد محسوب می شود.

 

نماینده مردم حوزه شرق هر مزگان در یازدهمین دوره از مجلس شورای اسلامی گفت: من مهترین مشکلات شهرستان بشاگرد را در دو بخش بیان میکنم که مهمترین و اصلی ترین آن به حوزه راه اختصاص دارد که سالیان درازی مردم این شهرستان را با سختی های زیاد مواجه کرده است.

 

رئیسی بیان کرد: ما از 100 درصد راههای شهرستان بشاگرد 93 درصد آن  را خاکی در منطقه داریم و این شهرستان تنها 7 درصد از راه آسفالته بهره مند است.

 

نماینده مردم شرق هرمزگان عنوان کرد: دراستان هرمزگان و یا کشور ،بخش گافر وپارامون  بشاگرد فاقد هرگونه راه آسفالته است که با وجود رودخانه جگین در این بخش در زمانهای بارندگی  راههای روستایی در دو نقطه مهم که نقطه اتصال بخش با مرکز شهرستان است را قطع می کند.

 

رئیسی تصریح کرد: این دونقطه یکی در حوزه زیر کوه و دیگری در حوزه پشت کوه بخش گافر است که به راحتی امکان تردد را ازبین می برد ،اما در باز دید های صورت گرفته توسط وزیر راه و شهرسازی و استاندار هرمزگان از وضعیت راههای این منطقه تصمیمات بسیار خوبی برای راههای این بخش و شهرستان گرفته شده است.

 

وی با بیان اینکه این بازدیدها برای بخش گافر و راههای شهرستان مثمر ثمر واقع شده است بیان کرد: اکنون بر روری رود خانه جگین در حال احداث پل هستند تا بتوانند مسیر تردد را برای مردم تا حد اقل ممکن فراهم کند.

 

رئیسی خاطر نشان کرد:  انشالله در سال جاری حرکت بسیار خوبی در حوزه راههای روستایی  و هم در حوزه مدارس  در شهرستان بشاگرد شکل خواهد گرفت که در آینده به بیان اطلاعات بیشتری خواهم پرداخت.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر سه مدرسه شبانه روزی در روستاهای بشاگرد تصمیم به ساخت گرفته شده است گفت: یکی از این مدارس مراحل ساخت آن به اتمام  می رسد و موارد دیگر در دو نقطه که در گذشته مشکلاتی را ایجاد کرده بود  به صورت شبانه روزی ساخته خواهد شد.

 

نماینده یازدهمین دوره مجلس شورای با تاکید بر اینکه اشتغال یکی دیگر از مشکلات در بشاگرد است گفت:شهرستان بشاگرد دارای ظرفیت و پتانسیل های خوبی در حوزه های مختلف برای ایجاد اشتغال است که در گذشته به آنها کمتر توجه شده است.

 

رئیسی گفت: بارش بارانهای موسمی که روانهای بسیار خوبی را در روستاهای شهرستان جاری می کند ،می توان با ایجاد طرحهای آبخیزداری برای مهار این روان آبها اقدام کرد و در بخش کشاورزی بهره برداری و استفاده لازم را انجام داد.

 

وی با بیان اینکه من در بخش کشاورزی این شهرستان  ایده ای داشتم که به مسئولان جهاد کشاورزی استان هم بیان کرده ام افزود: تغییر بخشی از ارقامی که در این شهرستان کشت می شود مانند  خرمای این شهرستان که در برخی از منطقه شهرستان ، شباهت به آب وهوای آن با شهرستان  حاجی آباد هم خوانی دارد می تواند در زمینه ایجاد اشتغال موثر باشد.

 

رئیسی گفت: شهرستان بشاگرد در حوزه معادن استعداد های درخشانی دارد که می توان برای توسعه منطقه و پیشرفت شهرستان هم با فراهم کردن زمینه بومی سازی و اصلاح مقررات زمینه بهره برداری از معادن شهرستان را فراهم کرد.

 

نماینده مردم شرق هرمزگان در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با بومی سازی مقررات می تواند هم زمینه به وجود آمدن بسیاری از مسائل اجتماعی را از بین ببرد و هم  از این ثروت خدادادی و نهفته در شهرستان استفاده کرد.

 

 

 

 

 

پایان پیام/673

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماینده یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حسین رئیسی شهرستان بشاگرد یازدهمین دوره نماینده مردم بسیار خوبی مجلس شورای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۷۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۶۲ درصدی مصوبات سفر استاندار به بخش‌های ۵گانه ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی و ریالی طرح های مصوب سفرهای    ریاست جمهوری واستاندار آذربایجان غربی و سایر موارد در حوزه راهداری شهرستان ارومیه درسالن جلسات شهیدسلیمانی فرمانداری ارومیه   باحضورفرماندار ارومیه، مدیرکل   راهداری وحمل ونقل جاده ای، معاونین ومدیرشهرستان، معاونین فرمانداری،بخشداران پنج گانه شهرستان وکارشناسان فرمانداری برگزار شد .

فرماندار ارومیه  در ابتدا ضمن اشاره به رشد محسوسی  که در حوزه راهداری در دوره مدیریت جدید اداره کل راهداری صورت گرفته،  به بررسی چالش ها، برنامه ها، مسائل و مشکلات حوزه راهداری و حمل نقل شهرستان ارومیه پرداخت،

 در ادامه ایشان به ۴ محور دستور کار جلسه  که بررسی مصوبات سفر رییس جمهور به استان و مصوبات سفر مقام عالی استان  و پروژه های تملک دارایی های  و  مشخص کردن اعتبارات شهرستانی و آخرین وضعیت تخصیص منابع  از جمله موضوعات مدنظر این جلسات است.

عماری اظهار کرد: تعداد یک میلیون و ۴۰هزار نفر معادل یک سوم جمعیت استان در شهرستان ارومیه ساکن هستند که نیاز است توجه جدی برای حل مشکلات راه های اصلی و فرعی آن  شود.

فرماندار ارومیه با اشاره به اینکه ۶۱۱ روستای آذربایجان غربی در ارومیه واقع شده است، خاطر نشان کرد: بیشترین  تعداد راه های روستایی و اصلی استان در ارومیه قرار دارد, همچنین ارومیه تنها شهرستان استان است که با ۲ کشور مرز مشترک دارد لذا نیاز است توجه ویژه در حوزه راهداری به این شهرستان داشته باشیم و آنچه امروز در این حوزه در حال انجام بوده قابل تقدیر است.

وی ادامه داد:۱۹ مصوبه شامل ۳۸پروژه مصوبات سفر شهرستانی استاندار به  بخش های ۵گانه ارومیه است  که تاکنون این پروژه ها ۶۲درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • نجات ۷ نفر از اهالی بومی منطقه در ارتفاعات شهرستان خوی
  • چرا کاربست‌های پژوهشی در جامعۀ ایران زمینه زدوده هستند؟
  • باید پیوسته دغدغه رفع مشکلات مردم را داشته باشیم
  • زمینه جذب جوانان هرمزگان در دستگاه قضا فراهم شود
  • ◄ رویکرد ترافیک‌ زای شهرداری تهران در زمینه توسعه پارکینگ
  • پیشرفت ۶۲ درصدی مصوبات سفر استاندار به بخش‌های ۵گانه ارومیه
  • سفر یک روزه رئيس سازمان زندان های کشور به بشاگرد
  • پیگیری استقرار اداره ثبت اسناد و املاک در بشاگرد
  • رئیس سازمان زندانهای کشور عازم بشاگرد شد
  • جزو چند کشور اول جهان در زمینه علوم هسته‌ای و پزشکی هستیم