Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@17:52:07 GMT

فعاالیت تعدادی از صنوف یزد مجاز شد

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۵۷۹۶۶

فعاالیت تعدادی از صنوف یزد مجاز شد

فخرالسادات خامسی هامانه روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مراکز بازی رایانه با ۵۰ درصد ظرفیت از جمله این صنوف است که پذیرش افراد زیر ۱۵ سال در این واحدها تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

وی ادامه داد: تمامی پارک‌های بازی کودکان با ۵۰ درصد ظرفیت و با به کارگیری تجهیزات و ادوات بازی انفرادی مجاز به شروع کارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل اموراجتماعی و فرهنگی استانداری یزد افزود: تا اطلاع ثانوی استخرهای آبی، حوضچه‌های توپ، سرسره‌های بادی، تونل و دیگر وسایل بازی جمعی و سرپوشیده تعطیل است.

خامسی هامانه ادامه داد: رستوران‌ها، اغذیه فروشی‌ها و غذاهای فوری(فست فودی‌ها) با رعایت کامل آیین نامه‌های بهداشتی و دو سوم ظرفیت مجاز به فعالیت هستند.

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان یزد گفت: قهوه خانه‌ها، کافه تریاها و کافی شاپ‌ها با رعایت کامل آیین نامه‌های بهداشتی و ۵۰ درصد ظرفیت بدون عرضه هرگونه مواد دخانی به ویژه قلیان حق فعالیت دارند.

وی ادامه داد: همچنین برگزاری هرگونه مراسم جشن، عروسی، مجالس ترحیم  دیگر آیین ها در تمامی تالارها، رستوران‌ها و پذیرایی‌ها و سایر اماکن ذی ربط (روباز و مسقف) تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

خامسی هامانه افزود: پیرو درخواست نمایشگاه‌های تجاری بین المللی منطقه یزد بازگشایی آن با اولویت نمایشگاه‌های تخصصی از ابتدای تیرماه و با رعایت آیین‌نامه‌های بهداشتی و بدون عرضه هرگونه مواد غذایی در حاشیه نمایشگاه پس از تهیه و ابلاغ آیین نامه‌های بهداشتی و تایید و موافقت مرکز بهداشت شهرستان بلامانع است، مسئولان نمایشگاه ملزم به نصب بنرهای آموزشی برای عموم مردم هستند.

وی اظهار داشت: تمامی اماکن ورزشی آبی (استخر، جکوزی و سونا) تا اطلاع ثانوی و تا زمان ابلاغ دستورالعمل ملی همچنان تعطیل است و فعالیت رشته‌های ورزشی که مستلزم مبارزه تن به تن و تماس و مواجهه افراد با یکدیگر است، تا اطلاع ثانوی ممنوع است .

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان یزد افزود: تمامی کارگاه‌های قالی بافی غیرخانگی با رعایت آیین نامه بهداشتی و اخذ تاییدیه کتبی از مرکز بهداشت شهرستان مربوطه مجاز به فعالیت هستند، همچنین پیرو درخواست نمایشگاه مارهای سمی فعالیت آن با رعایت آین نامه‌های بهداشتی بلامانع است.

خامسی ادامه داد: پیرو درخواست انجمن ان. آ(NA ) برگزاری جلسات بهبودی آن با رعایت آیین نامه‌های بهداشتی و اخذ تاییدیه کتبی از مرکز بهداشت مجاز است .

به گفته وی پیرو درخواست نمایندگی رسمی سازمان مدیریت صنفی و مرکز آموزش بازرگانی استان برگزاری دوره‌های آموزشی با رعایت آیین نامه‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و اخذ تاییدیه از مرکز بهداشت 

مجاز است.

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان یزد گفت: تمامی آیین نامه‌های بهداشتی واحدهای مجاز اعلام شده، از طریق اتحادیه‌های صنفی مربوطه به واحدهای تحت پوشش ابلاغ شد و در تمامی واحدهای 

صنفی فعالیت افراد دارای علایم بیماری و مبتلای قطعی به کرونا ممنوع است و ادامه فعالیت آنها بعد از بهبودی کامل و مطابق آیین نامه وزارت بهداشت است.

همچنین رییس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۱۳۳ هزار و ۵۲۱ نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و با فوت ۵۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد افراد متوفی به هفت هزار و ۳۵۹ تن رسید.

کیانوش جهانپور دیروز( شنبه )افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر سوم خرداد بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاه های علوم پزشکی هزار و ۸۶۹ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شدند که ، ۳۸۶  مورد بستری جدید و بقیه از بیماران سرپایی و افرادی که از رهگیری تماس نزدیک با مبتلایان شناسایی شدند، هستند. 

وی  ادامه داد: بر اساس این گزارش ها تاکنون ۱۰۴ هزار و ۷۲ بیمار بهبودیافته و از بیمارستان ترخیص شده اند و ۲ هزار و ۶۳۳  بیمار تحت مراقبت در بخش های آی. سی .یو قرار دارند.

به گفته وی تاکنون ۷۸۱ هزار و ۲۸۶ آزمایش تشخیص کووید- ۱۹ در آزمایشگاه های کشور انجام شده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا ستاد پیشگیری یزد بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ستاد پیشگیری یزد بهداشت و سلامت ویروس کرونا ستاد پیشگیری یزد بهداشت و سلامت رعایت آیین نامه تا اطلاع ثانوی پیرو درخواست ستاد پیشگیری مرکز بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۷۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات بهداشتی و مراقبتی رایگان به بانوان آسیب پذیر در زاهدان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مسئول واحد پیشگیری از بیماریهای واگیر مرکز بهداشت زاهدان گفت: بانوان آسیب پذیر با مراجعه به مرکز خدمات جامع سلامت امیرالمومنین (ع) زاهدان از خدمات بهداشتی و مراقبتی رایگان بهره مند می شوند.

دکتر صبا کیخا در گفت وگو با ایسنا، افزود: مرکز مشاوره ویژه زنان آسیب پذیر، برای ارائه خدمات مختلف به منظور کنترل همه گیری اچ ای وی به گروه های کلیدی در معرض خطر راه اندازی شده است.

وی بیان کرد: زنان آسیب پذیر به همسران زندانیان، همسران مصرف کنندگان مواد یا زنانی که خودشان مصرف کننده مواد هستند یا شرکاء جنسی متعدد یا خارج از چارچوب خانواده دارند اطلاق می شود.

وی گفت: در این مرکز خدمات مامایی، مشاوره بیماری‌های مقاربتی و عمومی، سلامت روان، سبک زندگی و زوج درمانی با حضور پزشک و مراقبین سلامت ارائه می شود.

مسئول واحد پیشگیری از بیماریهای واگیر مرکز بهداشت زاهدان گفت: تست های رایگان از جمله اچ آی وی و هپاتیت و انجام خدمات مامایی، معاینه و درمان، پاپ اسمیر همراه با رعایت اصل «محرمانگی» انجام می شود.

وی ادامه داد: این خدمات در محل مرکز خدمات جامع سلامت امیرالمومنین (ع) واقع در نبش فلسطین ۲۱ انجام می شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ضرورت هم‌افزایی تمام ارگان‌ها برای رفع مشکلات کشتارگاه اراک
  • ارائه خدمات بهداشتی و مراقبتی رایگان به بانوان آسیب پذیر در زاهدان
  • هشدار درباره تعویق لیگ برتر فوتبال
  • خط و نشان فدراسیون برای باشگاه‌ها/ الزامات حرفه‌ای رعایت نشود لیگ آینده به تعویق می‌افتد+ فیلم
  • هماهنگی با ثبت احوال برای حضور تماشاگران روی صندلی مشخص؛ علوی: الزامات رعایت نشود لیگ به تعویق می‌افتد
  • اقدام عجیب وزارت بهداشت؛ تعیین سهمیه دارویی داروخانه‌ها براساس حجاب!
  • واقعا آب چاه بخوریم بهتر از آب‌معدنی است؟ | روغن‌های زیرو ترانس تاییده بهداشت دارند
  • وزارت بهداشت: سهمیه دارویی داروخانه‌ها براساس وضع حجاب تعیین می‌شود!
  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی
  • ۶۲ نوزاد غرب خراسان رضوی از سقط نجات یافتند