Web Analytics Made Easy - Statcounter

«ایرج مسجدی»، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد امروز (یکشنبه) در دیدار با «نبیل عبدالصاحب» وزیر آموزش عالی عراق تاکید کرد که ایران آماده افزایش و گسترش هر چه بیشتر همکاری های علمی، دانشجویی و دانشگاهی با عراق است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، مسجدی در این دیدار با تبریک انتخاب نبیل عبدالصاحب به سمت وزیر آموزش عالی در دولت «مصطفی الکاظمی» ابراز امیدواری کرد که در زمان مسوولیت وی همکاری های علمی و دانشگاهی بیش از پیش تقویت و گسترش یابد و نخبگان، دانشگاهیان و اندیشمندان بتواند از دستاوردهای علمی در خدمت به مردم دو کشور بهره گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عبدالصاحب، وزیر آموزش عالی عراق نیز گفت که از پیشرفت های علمی جمهوری اسلامی ایران در حوزه های مختلف مطلع و خرسندم که مبادله های علمی و دانشگاهی دو کشور و تبادل دانشجو بیش از پیش گسترش یابد. 

اکنون حدود شش هزار دانشجوی عراقی در مراکز آموزش عالی و دانشگاه های مختلف جمهوری اسلامی ایران به تحصیل اشتغال دارند. 

دانش آموختگان عراقی مراکز دانشگاهی ایران از نظر علمی از اعتبار و جایگاه های بالایی برخوردارند.

در این ملاقات غلامرضا اباذری رایزن فرهنگی ایران در عراق ؛ نیز حضور داشت.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد همچنین روز گذشته (شنبه) در دیدار با «ناصر حسین الشبلی»، وزیر حمل و نقل عراق گفت که ایران آماده انتقال تجربیات خود در بخش حمل و نقل و راه و اجرای پروژه‌های مشترک با کشور دوست و برادر عراق است. 

مسجدی ابراز امیدواری کرد که دوره وزارت الشبلی شاهد گسترش و تقویت همکاری ها در بخش راه و حمل و نقل به عنوان موتور توسعه اقتصادی دو کشور باشد.

الشبلی، وزیر حمل و نقل عراق نیز در این دیدار از پیشنهادهای سفیر جمهوری اسلامی ایران استقبال و قدردانی کرد.

وی گفت که همه تلاش های خود برای گسترش پیوندهای دو کشور به ویژه در زمینه های راه و حمل و نقل به کار خواهد گرفت و طرح های مختلف میان ایران و عراق را پیگیری می کند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آموزش عالی ایران جمهوری اسلامی ایران حمل و نقل عراق جمهوری اسلامی ایران آموزش عالی حمل و نقل دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۸۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر آفریقای مرکزی: ما به دنبال دانش ایرانی در حوزه معدن هستیم

به گزارش خبرگزاری مهر، انگاته روباد وزیر شرکت‌های کوچک و متوسط جمهوری آفریقای مرکزی در حاشیه نمایشگاه معرفی توانمندی‌های صادراتی ایران (اکسپو)، در گفت و گو با صدا و سیما از آمادگی و تمایل کشورش برای همکاری‌های معدنی در زمینه‌های ساخت کارخانه‌های فراوری مواد معدنی، انتقال دانش فنی و مهندسی و آموزش خبر داد و گفت: آفریقای مرکزی ۴۰۰ معدن شناخته شده از آهک تا فلزات مختلف با مواد معدنی گوناگون دارد و خواستار همکاری با ایران است.

وزیر شرکت‌های کوچک و متوسط جمهوری آفریقای مرکزی تاکید کرد: ایران روی منابع معدنی اش کار کرده، ما هم به دنبال شرکای تجاری هستیم. ما به دنبال دانش ایرانی هستیم.

کد خبر 6093620 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • امضای ۲ سند توسط روسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • نقد ادعای زیباکلام درباره آغازگر جنگ با مستندات تاریخی / روایت نماینده وقت عراق در سازمان ملل از آماده‌باش صدام برای آغاز جنگ علیه ایران
  • وزیر آفریقای مرکزی: ما به دنبال دانش ایرانی در حوزه معدن هستیم
  • وزیر راه و شهرسازی عازم ابوظبی شد
  • ​​​​​​​توسعه همکاری محیط زیستی ایران و آفریقای مرکزی
  • وزیر نیرو:ارتقای توانمندی ایران در مدیریت رودخانه‌ها و سیلاب‌ها
  • توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • وزیر صنایع کوچک و متوسط آفریقای مرکزی با وزیر خارجه دیدار کرد
  • پیشرفت در کنترل نرخ بیکاری کشور/ تولید افزایش یافت
  • دیدار سفیر ایران با وزیر کشاورزی اندونزی