Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماز عید سعید فطر امروز پس از یک ماه بندگی عاشقان قرب الهی، امروز در جای جای استان علوی تبار مازندران برگزار شد. ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵ استانها مازندران نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، رمضان ماه خدا، ماه اثبات بندگی، ماه صبر و مبارزه با نفس به پایان رسید. این ماه بزرگ و عزیز در حالی گذشت که  شاهد همدلی و همبستگی میان مردم بودیم و در رزمایش مواسات و همدلی همگان به ندای رهبری لبیک گفتند و در ادامه نیز روز قدس را به یاد سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی گرامی داشتند و در فضای مجازی خواستار حذف رژیم منحوس جهانی اسرائیل جنایتکار و غاصب  شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با پایان ماه رمضان و یک ماه روزه‌داری عید فطر یکی از مهم‌ترین جشن‌ها و اعیاد مسلمانان فرا رسید و در این روز همه چیز رنگ و بوی خدایی دارد. مومنان و بندگان خداوند با اخلاص و ایمان، پلیدی را  از جسم و روح خود دور کردند.

عید فطر روزی است که فطرت آدمی با اخلاص شکوفا شده و مسلمانان، جسم را به وسیله غسل، پاکیزه کرده و با پوشیدن لباس‌های تمیز و خوشبو کردن خود آن را کامل می‌کنند.

پاکیزگی روح و جانشان نیز به وسیله دعا و مناجات و نماز صورت خواهد گرفت و سرانجام، پاکیزگی اموال و دارایی‌های آنها به وسیله فطریه دادن و کمک به انسان‌های فقیر و نیازمند صورت می‌پذیرد و با برپایی نماز بار دیگر با پرودگار خود پیمان بندگی می‌بندند.

نماز عید سعید فطر در برخی از نقاط بوشهر برگزار شدرئیس دفتر رئیس‌جمهور فرارسیدن عید فطر را تبریک گفتعضو مجلس خبرگان رهبری: عید فطر روز عزت‌آفرینی کشورهای اسلامی است

سال‌های گذشته نماز باشکوه عید فطر با حضور مومنان در مساجد و مصلاها برگزار می‌شد اما امسال با توجه به شیوع ویروس و بیماری منحوس کرونا نماز مومنان تنها در مساجد و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد اما باید بدانیم، نماز عید فطر موجب جلا بخشیدن دل  مومنان و خوارشدن دشمنان می‌شود.

نماز عید فطر استان مازندران امروز در فضای باز جوار امامزادگان و مساجد با شکوه خاصی برگزار شد. در ساری مرکز مازندران این نماز وحدت بخش و عشق آفرین در جوار امامزاده یحیی(ع) و سید زین العابدین به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین صالحی مدیر حوزه علمیه آیت‌الله صالحی برگزار شد.

عید سعید فطر بازگشت به فطرت و نفی اومانیسم

رئیس اداره فرهنگی، تربیتی دانشگاه مجازی المصطفی قم در حاشیه برپایی نماز عید سعید فطر به خبرنگار تسنیم گفت: حلول عید سعید فطر و جشن و سرور مسلمانان در پایان ماه مبارک رمضان که ماه عبودیت، بندگی و ضیافت خداوند بوده و  ما را برآن می‌دارد تا بیش از پیش در ابعاد و زوایای معنا شناسانۀ عید فطر تأمل کنیم.

احمد رمضانی افزود: عید فطر به معنای بازگشت به سرشت و فطرت است، چرا که انسان در طول یک سال به ویژه در پروسه زمانی ماه رجب، ماه شعبان و ماه رمضان با نفی عقل خود بنیاد به سوی عقل فطری هدایت می‌شود و این چنین به شکران این بازگشت باشکوه در عید فطر به جشن و سرور می‌پردازد.

وی تصریح کرد: ماه مبارک رمضان، عرصه تجلی رحمانیت و رحیمیت الهی بر مومنان و آحاد انسان‌ها در جوامع بشری است از این رهگذر انسان‌ها با رهایی از شرک و شک، به سوی توبه و راز و نیاز به ویژه در شب قدر، اومانیسم را به قهقرا سوق خواهند داد و خدامحوری را بر مبنای فطرت و کمال طلبی معنوی به منصۀ ظهور خواهند رساند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران در این باره گفت: نماز عید سعید فطر  در بقاع متبرکه شاخص مازندران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقامه شده است.

حجت‌الاسلام مسعود قربانی افزود: در این زمینه محوطه آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه مازندران برای برگزاری نماز عید فطر پیش از حضور نمازگزاران ضدعفونی شده است.

گزارش از قدسیه السادات شعبانپور

انتهای پیام/ 682/ح

R41358/P/S6,74/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نماز عید سعید فطر نماز عید فطر برگزار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۸۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نخستین جشنواره غذای سنتی در شهر مریانج

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ در این جشنواره که به همت شورای اسلامی شهر، شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری برگزار شد، ۴۰ شرکت کننده محصولات خانگی خود را ارایه دادند.

غذا‌های ارائه شده در این جشنواره شامل غذای سنتی و محلی، فست فود خانگی و شیرینی بود.

در حاشیه این جشنواره، مسابقه نقاشی هم برای کودکان برگزار شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • محور کندوان از سمت شمال به جنوب یک‌طرفه شد
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • جشن امضای «احتضار» برگزار می‌شود
  • رونمایی و جشن امضای کتاب عکس «احتضار»
  • برپایی نخستین جشنواره غذای سنتی در شهر مریانج
  • برپایی آیین های عزاداری شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) در مازندران
  • برگزاری میز خدمت در مصلی نماز جمعه شهرکرد
  • برپایی مراسم عزاداری و دسته روی در کربلای معلی
  • کندوان یک‌طرفه شد
  • برپایی میز خدمت دانشگاه آزاد اسلامی رودسر و املش در نماز جمعه