Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-04@23:38:32 GMT

برخورد قضایی با مدعیان دستکاری مصوبه مجلس

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۵۸۵۹۲

برخورد قضایی با مدعیان دستکاری مصوبه مجلس

رییس کمیسیون تلفیق طی نامه ای سرگشاده اتهام دستکاری مصوبه مجلس را تکذیب و خواستار برخورد قضایی با مروجان تزلزل در قوانین جمهوری اسلامی شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از خانه ملت، در پی ادعای برخی رسانه ها درباره دستکاری و تحریف مصوبه مجلس و حذف واژه" غیر مستمر" از تبصره ۲۱ لایحه بودجه ۹۹، غلامرضا تاجگردون، رییس کمیسیون تلقیق بودجه  با انتشار نامه ای سرگشاده، ضمن تکذیب این ادعا، آن را افترا به قوه مقننه جمهوری اسلامی دانست و در صورت عدم ارائه نمونه ای موثق در اثبات این ادعا، خواستار برخورد با اتهام زنندگان به دلیل  رواج اکاذیب و  ایجاد تزلزل در قوانین جمهوری اسلامی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن نامه غلامرضا تاجگردون به این شرح است:

«بسمه تعالی

هیئت رییسه محترم مجلس شورای اسلامی، اصحاب محترم رسانه و ملت شریف ایران

با سلام و احترام

گزارشی توسط خبرگزاری فارس در خصوص تغییرات در مصوبات مجلس و اهمال  هیأت رئیسه مجلس و کمیسیون تلفیق منتشر شد که ضرورت دیدم نکات زیر به استحضار برسد.

 قبلا این موضوع توسط یکی از نمایندگان محترم ابتدا به شکل رسانه ای و سپس به صورت مکتوب به هیأت رئیسه محترم مطرح گردید. در همان موقع طی نامه رسمی و مکتوب به این موضوع پاسخ داده شد و سپس ادعای مذکور مطرح نگردید،  اما تکرار و  ادامه بحث توسط خبرگزاری و برخی از عزیزانی که مطلع نبوده و اظهارنظر فرمودند بی تقوایی بوده و لازم است پیگیری شود.

مجددا اتفاقات صورت گرفته شده اعلام می گردد:

۱- گزارش اولیه کمیسیون تلفیق به صحن علنی مجلس ارائه گردید و صحن علنی با کلیات گزارش تلفیق مخالفت کرده و گزارش به کمیسیون تلفیق عودت داده شد.

۲- گزارش کمیسیون مجدد در کمیسیون تلفیق مطرح شد و دهها  تغییر حسب درخواست نمایندگان و مباحث طرح شده در صحن علنی صورت گرفت از جمله این تغییرات حذف کلمه غیرمستمر در تبصره ۲۱ است و هیچ ارتباطی هم به موضوع نجومی بگیری و این نوع مطالب ندارد و موضوع سقف دریافت ها همچنان در قوانین جاری حاکم است و تغییرات ناظر بر گزارشات برخط دستگاه ها در پرداخت است؛ همچنان که گزارش برخط مستمری کمیته امداد به دلیل مشکلات اجرایی لغو گردید.

۳- گزارش کمیسیون تلفیق حسب اصلاحات انجام شده و تدبیر صورت گرفته و با اذن مقام معظم رهبری مستقیم به شورای نگهبان رفته و بعد از ایرادات متعدد و رفع ایرادات ابلاغ گردید.

۴- اگر دوستان همکار نماینده که اسامی شان در گزارش خبرگزاری فارس آمده است  به تفاوت و تغییرات گزارش نهایی کمیسیون تلفیق با  گزارش ارائه شده این کمیسیون به صحن علنی معترض هستند قاعدتا باید به تغییرات تلفیق که در حوزه انتخابیه شان نیز  صورت گرفته، معترض باشند. جهت استحضار  برخی از تغییرات مربوط به حوزه انتخابیه این عزیزان را که در گزارش اولیه تلفیق نبود به شرح زیر اعلام می‌نماید.

- حوزه انتخابیه شاهین شهر – الحاق دو سالن جدید ورزشی کارگران به لیست ورزشگاه های کشوری

- حوزه انتخابیه محلات – ایجاد ردیف و افزایش اعتبار دانشگاه محلات

- حوزه انتخابیه جهرم – افزایش اعتبار بالای دانشگاه علوم پزشکی جهرم

- حوزه انتخابیه مشهد – افزایش اعتبار بالای حوزه علمیه خراسان 

(تمامی این افزایشات بعد ازگزارش تلفیق به صحن علنی صورت گرفت.)

۴ - نهایت اینکه اتمام تغییر و دستکاری قوانین مجلس نوعی افتراء به قوه مقننه است و پیشنهاد می گردد در صورتی که اتهام زنندگان نتوانند منبعی موثق برای تطبیق نظر خود با مصوبات صحن و کمیسیون ارائه نمایند مورد بازخواست قرار گیرند و شایسته نیست بدون بررسی و مراجعه به مصوبات صرفا برای ارائه یک مصاحبه مصوبات مجلس که می‌بایستی از قوام بالایی برخوردار باشد متزلزل گردد و تحریف صورت گیرد.

غلامرضا تاجگردون 

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه 99

۹۹/۳/۳/»

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کمیسیون تلفیق برخورد قضایی دستکاری مصوبه مجلس حوزه انتخابیه کمیسیون تلفیق صحن علنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۸۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قاطع و موثر با سرقت/ هوشمند سازی در دستور کار پلیس

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار محمد قنبری، در اولین جلسه شور عملیاتی که معاونان و رؤسای این پلیس حضور داشتند، اظهار داشت: توجه به اولویت‌های سال ۱۴۰۳ و همچنین افق و چشم‌انداز معین برای اجرا در پلیس آگاهی فراجا بر مبنای این اولویت‌ها ترسیم شود.

وی، دقت در موضوع معماری فراجا آینده را یکی از اولویت‌های اساسی در سال جدید عنوان کرد و افزود: توجه به معیشت کارکنان به خصوص در حوزه مسکن شخصی باید در دستور کار قرار گیرد.

رئیس پلیس آگاهی فراجا تصریح کرد: پیگیری بصیرت افزایی از طریق قرآن و نهج‌البلاغه و همچنین ارتقا توان عملیاتی در کشف جرایم باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اقدامات پلیس آگاهی در حوزه فضای مجازی و انتشار اخبار و اطلاع رسانی باید با جدیت انجام شود، گفت: ارتقا کشف جرایم و برخورد قاطع و مؤثر با سرقت از جمله اولویت‌های مهم فراجا در سال جدید است که باید مدنظر قرار گیرد.

سردار قنبری موضوع طرح نور را که در سطح فراجا در حال اجرا است را بسیار با اهمیت و مثمرثمر عنوان کرد و گفت: از همه همکارانی که با تلاش شبانه روزی و اقدامات مؤثر در سراسر کشور در ایام گذشته و به ویژه نوروز تعامل و همکاری مطلوبی داشتند تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی تصریح کرد: شاخص‌های حوزه کشف به وقوع باید به صورت کاملاً علمی و حرفه‌ای ترسیم و برنامه ریزی‌های منظم در این زمینه انجام شود و برنامه‌ها و اهداف قابل دسترسی و منطقی باشند.

این مقام ارشد انتظامی با تاکید بر اینکه موضوع هوشمند سازی باید به صورت فوق العاده در دستور کار پلیس آگاهی قرار گیرد، بیان داشت: انضباط باید در دستور کار قرار گیرد به طوری که همه فعالیت‌ها بر مبنای انضباط مادی و معنوی به صورت کاملاً دقیق پیگیری و اجرا شود.

وی با اشاره به تسریع و زمانبندی مشخص در جهت انجام کارها و اجرای مصوبات و کیفی سازی آنها خاطرنشان کرد: موضوع آمار و اطلاعات در حوزه‌های عملیاتی بسیار مهم است و باید به صورت دقیق به آن توجه شود.

رئیس پلیس آگاهی فراجا در پایان با اشاره به اهمیت احساس امنیت در سطح جامعه گفت: سرقت نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است به طوری که مجموع کشفیات ۳۴ درصد افزایش و کشف به وقوع به ۵۲ درصد رسیده است.

کد خبر 6095051

دیگر خبرها

  • وضعیت بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت به کجا رسید؟ / تکلیف نیروهای شرکتی چه می‌شود؟
  • مردم تقسیم‌بندی‌های سیاسی مجلس را مشخص می‌کنند
  • تأکید پلیس به برخورد قاطع با سرقت و کشف جرایم
  • برخورد قاطع و موثر با سرقت/ هوشمند سازی در دستور کار پلیس
  • بیکاری جوانان از مهم‌ترین معضلات آبادان است
  • مجلس آینده نقاط قوت مجلس یازدهم را تقویت کند
  • «شفافیت» یکی از مهمترین موضوعات مورد نیاز در مجلس آینده است
  • نگاه مجلس دوازدهم خارج از باندها و جناح‌های سیاسی است
  • تمرکز منتخبان مجلس دوازدهم بر ایجاد تحول باشد
  • باید بعد از انتخابات «لیست‌بندی‌ها» را کنار گذاشت