Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-27@13:53:05 GMT

آسوشیتدپرس: نفتکش ایرانی تحریم‌های آمریکا را شکست

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۵۸۶۹۷

آسوشیتدپرس: نفتکش ایرانی تحریم‌های آمریکا را شکست

آفتاب‌‌نیوز :

آسوشیتدپرس روز یکشنبه از مبدا کاراکاس با انتشار این خبر نوشت: نخستین تانکر از پنج تانکر حامل سوخت که از ایران عازم شده بودند، اواخر روز شنبه به آب‌های کشور ونزوئلا رسید. حال انتظار می‌رود تا بطور موقت کمبود سوخت در این کشور حوزه آمریکای جنوبی تسهیل شود، این درحالی است که هردو کشور از سوی دولت ترامپ مورد تحریم قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آسوشتیدپرس در ادامه نوشت: نفتکش «فورچون» (Fortune) هنگام گذر از آب‌های دریای کارائیب به سمت سواحل ونزوئلا با هیچ علائمی از تهدید و یا مداخله آمریکا مواجه نشد.

این گزارش می‌افزاید: آن‌گونه که تحلیلگران برآورد می‌کنند، نفتکش‌های ایران با رسیدن به ونزوئلا ظرفیت تامین سوخت حدود دو تا سه هفته این کشور را خواهند داشت.

این رسانه آمریکایی گزارش داد: حسن روحانی رییس جمهوری ایران روز شنبه (روز گذشته ) به آمریکا درمورد هرگونه مداخله به نفتکش‌های عازم شده ایران به سوی ونزوئلا هشدار داد.

آسوشتیدپرس افزود: مقامات آمریکایی اعلام کرده‌اند طرحی برای متوقف ساختن نفتکش‌های ایرانی ندارند.

آسوشتیدپرس به نقل از مقامات دریانوردی در میامی آمریکا گزارش داد که این مقامات موقعیت نفتکش فورچون به سمت سواحل ونزوئلا را تایید کرده‌اند و افزود که نفتکش بعدی تا فاصله سه روز و نیم پشت سر آن قرار دارد.

پیشتر خبرگزاری رویترز اعلام کرده بود: نخستین نفتکش از پنج محموله سوخت ایرانی روز شنبه (به وقت محلی) به منطقه اقتصادی ونزوئلا رسید.

رویترز افزوده بود: با توجه به داده‌های ردیابی کشتی از سایت (Refinitiv Eikon) نخستین نفتکش از پنج محموله سوخت ایرانی به منطقه انحصاری اقتصادی ونزوئلا وارد شد.

به نوشته رویترز، محموله‌های سوخت ایران در حالی با هدف کاهش کمبود حاد بنزین در آمریکای جنوبی وارد منطقه انحصاری اقتصادی ونزوئلا می‌شوند که هر دو کشور (تهران- کاراکاس) تحت تحریم‌های آمریکا هستند.

براساس داده‌های منتشر شده بر سایت مرکز داده‌های ترافیک دریایی (marinetraffic) ، نفکش فورچون ایران هم اکنون در محل ساحل شمالی آمریکای جنوبی (NCSA) قرار دارد و به سوی خاک ونزوئلا در حرکت است اما بندر محل استقرارش همچنان مشخص نیست.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: آمریکا ونزوئلا تحریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۸۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی آمریکا

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از اسلام آباد،‌ درحالیکه همزمان با سفر موفقیت آمیز «دکتر سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاکستان، آمریکا در ادامه سنگ اندازی‌های خود را تقویت مناسبات دو کشور همسایه، دولت اسلام آباد را از خطر تحریم احتمالی آگاه ساخت، بسیاری از کارشناسان، اندیشمندان و کاربران شبکه‌های اجتماعی این کشور این رویکرد را محکوم کردند.
«علامه عارف واحدی» دبیرکل شورای علمای شیعه پاکستان در پیامی اعلام کرد: تهدیدات دولت اسلام آباد از سوی آمریکا همزمان با امضای تفاهم‌نامه‌های تجاری میان ایران و پاکستان را به شدت محکوم می‌کنیم.
وی افزود: مردم پاکستان از دولت خود توقع دارند قاطعانه در مقابل این رویکرد آمریکا ایستاده و منافع ملی پاکستان را در اولویت قرار دهند.
«ملیحه لودهی» نماینده سابق پاکستان در سازمان ملل نیز در واکنش به اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره روابط ایران و پاکستان گفت: این موضوع که روابط خوب ایران و پاکستان مطابق با منافع آمریکا نیست، هیچ اهمیتی ندارد.
وی با تاکید بر اهمیت سفر موفق رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاکستان افزود: روابط دولت اسلام آباد با کشور‌های همسایه باید مطابق با منافع ملی باشد.
همچنین بسیاری دیگر از کاربران شبکه‌های اجتماعی در پاکستان در پست‌هایی این رویکرد تکراری آمریکا مبنی بر سنگ اندازی در روابط ایران و پاکستان را محکوم کرده و خواستار موضع قاطع دولتمردان اسلام آباد شدند.
گفتنی است پس از امضای ۸ سند همکاری میان ایران و پاکستان در بخش‌های مختلف از جمله حوزه تجاری در جریان سفر آقای رئیسی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی پیرامون این تفاهم‌نامه‌ها گفت: کشور‌های علاقه‌مند به توسعه روابط تجاری با ایران باید خطر تحریم‌های اقتصادی را نیز در نظر بگیرند.

 

دیگر خبرها

  • کشف ۳۲ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در خاتم
  • شکست‌خوردگان،پشت نقاب تحریم
  • نظر مقام سابق موساد از شبکه‌ باورنکردنی دور زدن تحریم‌ها در ایران
  • تحریم مشترک سه کشور علیه ایران | از اشخاص تا هواپیما و کشتی!
  • مقام سابق موساد: ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
  • صف‌آرایی شکست‌خوردگان، علیه ایران | آمریکا و اروپا دوباره دست به تحریم شدند
  • بیانیه ستاد حقوق بشر در واکنش به اقدام متزورانه آمریکا در انتشار گزارش موهوم وضعیت حقوق بشر
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • تحریم‌های مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • محکومیت تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی آمریکا