Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون کل وزارت بهداشت با بیان اینکه بالاترین روند صعودی بیماری کرونا در استان خوزستان مشاهده می‌‌شود، گفت: مردم خوزستان برای کنترل کرونا به ما چند روز دیگر فرصت بدهند. ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۴ اجتماعی پزشکی نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری تسنیم؛ دکتر ایرج حریرچی در جلسه ستاد مقابله با کرونا در اهواز گفت: میزان بستری و مرگ‌‌ومیر 70 تا 80 درصد نسبت به دوران اوج کرونا در کشور کاهش داشته است اما در برخی استان‌‌ها با روند صعودی مواجهیم که بالاترین صعود را در استان خوزستان مشاهده می‌‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: البته استان خوزستان از لحاظ میزان شیوع کمی بالاتر از متوسط کشوری است اما با توجه به روندی که در چند روز اخیر دیده‌‌ایم پیش‌‌بینی این است که تا چندین روز آینده روند صعودی اندکی در این استان داشته باشیم.

معاون کل وزارت بهداشت تصریح کرد: با توجه به اختیارات منطقه‌‌ای که به استانداری داده شده در دو دوره سه و پنج روزه فاصله‌‌گذاری اجتماعی با شدت بیشتری اعمال شد. درخواست عاجزانه ما از مردم قهرمان و فهیم استان خوزستان این است که چند روز دیگر نیز به ما فرصت بدهند تا بتوانیم با هدایت مناسبی که انجام می‌‌شود بر بیماری کنترل داشته باشیم.

حریرچی ادامه داد: از لحاظ بیمارستانی، هم دانشگاه علوم پزشکی و هم نیروهای مسلح، سازمان تأمین اجتماعی و بخش خصوصی همکاری خوبی دارند و در استان خوزستان ظرفیت آزمایشگاهی بسیار مناسب است و همکاری خوبی که اکثر مردم انجام داده‌‌اند در کنترل بیماری موثر بوده و منحنی کاملاً صعودی بیماری کرونا در این استان، در حال تبدیل و نزدیک شدن به خط صاف است ولی تعداد اندکی که رعایت نمی‌‌کنند دیگران را در معرض خطر قرار می‌‌دهند.

وی با بیان اینکه در افراد مسن و دارای بیماری‌‌های زمینه‌‌ای و ایمنی با مرگ و میر بیتشری مواجهیم، گفت: راه اصلی مقابله با این بیماری، اول رعایت فاصله گذای اجتماعی توسط مردم با زیرساخت‌‌هایی است که توسط ارگان‌‌های حکومتی تأمین می‌‌شود و دوم شناسایی بیماران در مراحل اولیه و سوم شناسایی کسانی است که با بیماران مبتلا به کرونا در تماس بوده‌‌اند.

معاون کل وزارت بهداشت افزود: مراسم عید، عروسی و عزا و هر مراسمی که باعث تماس نزدیک افراد می‌‌شود مهم‌‌ترین عامل انتشار ویروس است؛ امروز ما نماز عید فطر در این استان نداشتیم و امام جمعه این استان همکاری بسیار مناسبی با ما داشتند.

وی ادامه داد: دو گروه از افراد در معرض خطر بیشتر ابتلا به کرونا قرار دارند؛ گروه اول افراد بلای 65 سال که 80 درصد مرگ‌‌ومیرها را تشکیل می‌‌دهند و گروه دوم افرادی که دارای بیماری‌‌های زمینه‌‌ای هستند؛ این دو گروه باید بیشتر در معرض فاصله‌‌گذاری اجتماعی قرار بگیرند.

حریرچی خاطرنشان کرد: امیدواریم با بازگشایی هوشمندانه و فاصله‌‌گذاری اجتماعی مناسب، حداکثر فعالیت‌‌هایی که توام با درآمد اقتصادی و تأمین معیشت برای مردم است را انجام دهیم.

حریرچی با اشاره به اینکه استفاده از ماسک بسیار در این زمینه موثر است، گفت: می‌‌دانیم در فصل گرما رعایت این امر در استان‌‌های جنوبی مشکل است اما مردم باید برای سلامت خود از ماسک استفاده کنند.

ممنوعیت عرضه قلیان در رستورانها و قهوه‌خانه‌ها پابرجا می‌ماند

انتهای پیام/

R7573/P/S2,24/CT11 واژه های کاربردی مرتبط وزارت بهداشت ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت بهداشت ویروس کرونا وزارت بهداشت ویروس کرونا استان خوزستان وزارت بهداشت چند روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۰۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مانوین چه فرصت‌هایی برای صنایع خلاق ایران ایجاد می‌کند؟

رویداد ملی صنایع خلاق "مانوین" که همزمان با نمایشگاه اینوتکس ۱۴۰۳ برگزار می‌شود، فرصت‌های بی‌شماری را برای فعالان این حوزه به ارمغان آوردند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، رویداد ملی صنایع خلاق «مانوین» به همت ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و با حضور جمعی از مدیران دولتی، فعالان زیست‌بوم اقتصاد خلاق و جامعه نخبگان این حوزه، همزمان با سیزدهمین نمایشگاه اینوتکس 2024 برگزار شد.

ارزش علم و هنر در اقتصاد

دکتر روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی رئیس‌جمهور، در مراسم افتتاحیه این رویداد با اشاره به دو ارزش اساسی علم و هنر و فرهنگ، بیان کرد: ما دارای دو ارزش هستیم و این دو قابلیت شامل علم و هنر و فرهنگ می‌شود. علم عموماً دارای مبنای عقلی است و هنر و فرهنگ مبنای احساسی دارد.

وی هنر و فرهنگ را از ابزارهای قلبی دانست و افزود: موسیقی، نقاشی، مجسمه‌سازی و غیره از محصولات این حوزه به شمار می‌روند.

دهقانی فیروزآبادی در ادامه به جایگاه اقتصاد در فناوری‌های نرم اشاره و اظهار کرد: ترکیب هنر، فرهنگ و اقتصاد موجب ظهور بنگاه‌های هنری شده است که تولید ثروت و ارزش می‌کند و منظور از تولید ارزش، ثروت‌آفرینی نیست.

نوآوری و خلق ارزش در اقتصاد خلاق

معاون علمی رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه فرهنگ و هنر همراه فعالیت اقتصادی خلق ارزش را به همراه دارد، گفت: این مسیر نیز با چاشنی نوآوری مفهومی به نام شرکت‌های دانش‌بنیان خلاق را رقم می‌زند.

وی با تأکید بر اینکه شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان دو بازوی جوامع انسانی را شکل می‌دهند، ادامه داد: درخواست من این است که جایگاه شرکت‌های خلاق که در حوزه‌های هنری و فرهنگی فعال هستند، حفظ شود و این همان است که در قانون جهش تولید دانش‌بنیان تأکید شده است.

حمایت از شرکت‌های خلاق و نوآور

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به قانون جهش تولید دانش‌بنیان گفت: براساس این قانون نگاه ما به شرکت‌های خلاق باید حفاظت‌کنندگی داشته باشد، چرا که شناسایی و تشخیص این نوع شرکت‌ها با سایر حوزه‌ها دشوار است و اجازه دهیم شرکت‌هایی که به واقع نوآوری خاصی دارند، در این اکوسیستم پا بگیرند و فعالیت کنند.

نقش کلیدی نوآوری اجتماعی در حل مسائل

وی با تأکید بر ضرورت اثربخشی حوزه‌های خلاق در اقتصاد، خاطرنشان کرد: این حوزه در حل مسائل اجتماعی بسیار چشمگیر است و مهم‌ترین ابزار پیشگیری از شکاف‌های اقتصادی و فرهنگی و طبقاتی، نوآوری اجتماعی است و باید این حوزه مورد حمایت قرار گیرد.

نمایش دستاوردهای صنایع خلاق

این رویداد با هدف ارائه دستاوردهای صنایع خلاق همزمان با نمایشگاه «اینوتکس 1403» از امروز 18 اردیبهشت تا 21 اردیبهشت ماه سال جاری در پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مانوین چه فرصت‌هایی برای صنایع خلاق ایران ایجاد می‌کند؟
  • چگونه آلزایمر را درمان کنیم؟
  • مردم در مرحله دوم انتخابات به افراد اصلح و ارجح رای بدهند
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • تمدید فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون»
  • فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون» تمدید شد
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان
  • واکنش وزیر بهداشت به مسمومیت پزشکان در شیراز
  • وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت الکلی پزشکان واکنش نشان داد
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز