Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@08:52:41 GMT

گسترش روابط ایران با آمریکای لاتین در اولویت باشد

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۶۰۵۹۴

گسترش روابط ایران با آمریکای لاتین در اولویت باشد

رامین مهمانپرست سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره رسیدن نفتکش های ایران به ونزوئلا، گفت: اینکه نفتکش‌های ما با پرچم جمهوری اسلامی ایران محموله ها را به ونزوئلا رسانده اند نشان دهنده اقتدار کشور و محدود بودن اقدامات نیروهای آمریکایی و تهدیدات آنهاست.

وی افزود: ایران با این اقدامی که انجام داد بار دیگر به افکار عمومی دنیا نشان داد که کشورهای مستقل می توانند بر اساس حقوق خود و بدون توجه به تهدیدات کشورهای زورگو مثل آمریکا از منافع خود دفاع کنند و مبادلات تجاری خود را بر اساس منافع ملی در دستور کار قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی اسبق دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: اگر قرار بر این باشد که نیروهای آمریکایی و دوستان آنها بخواهند بدون توجه به حقوق بین الملل و با تهدیدهای خود منافع کشورهای مستقل را زیر پا بگذارند تبعات سنگینی برای آنها خواهد داشت و آنها دیگر نمی توانند تضمینی برای امن بودن مبادلات تجاری خود داشته باشند.

مهمانپرست گفت: اقدام ایران یک بار دیگر ثابت کرد که تنها راه حفظ منافع ملی و حفظ استقلال، افزایش اقتدار است و لازم است که ما هم از همین موضع از حقوق خود دفاع کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت گسترش روابط با همه کشورهای مستقل جهان از جمله کشورهای آمریکای لاتین، افزود: در سیاست خارجی آن چیزی که باید ملاک و اولویت باشد تامین منافع ملی کشور است، یعنی ما باید از همه ظرفیت های موجود بهره ببریم.

سفیر پیشین ایران در لهستان و لیتوانی تصریح کرد: تصور اینکه فقط ارتباط با برخی کشورها مثل آمریکا و اروپا می تواند تامین کننده اصلی منافع ما باشند و با این تصور کشورهای دیگر را فراموش کنیم این یک تحلیل نادرست است، یعنی هر جایی که روابط خارجی ما بتواند منافع کشور را تامین کند باید از آن استفاده کرد.

مهمانپرست تاکید کرد: در این زمینه کشورهای آمریکای لاتین ظرفیت های خوبی دارند، کشورهای آسیای دور طرفیت های بالایی دارند و کشورهای همسایه هم می توانند در سیاست خارجی و تامین منافع کشور ما بسیار اثرگذار باشند. هیچ‌کدام از آنها نباید از دستور کار سیاست خارجی ما حذف شود و یا در اولویت چندم قرار بگیرد.

وی در پایان تصریح کرد: آمریکای لاتین با ظرفیت هایی که دارد می تواند منافع ما را به خوبی تامین کند و ما باید با قدرت در سیاست خارجی دنبال روابط اقتصادی گسترده تر با این منطقه باشیم و به فشارهای آمریکا و دوستان آن توجه نکنیم.

کد خبر 4933507

منبع: مهر

کلیدواژه: رامین مهمانپرست ونزوئلا جمهوری اسلامی ایران مجلس شورای اسلامی رژیم صهیونیستی حجت الاسلام حسن روحانی فلسطین ایالات متحده آمریکا مجلس یازدهم علی لاریجانی روز قدس شورای نگهبان ویروس کرونا جمهوری اسلامی ایران سید عباس موسوی عید سعید فطر حسن روحانی آمریکای لاتین سیاست خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۰۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منافع مردم سادات محمودی اولویت مسئله سد خرسان است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد بهرامی عصر پنجشنبه در آئین یادواره ۸ شهید روستای «رودشتی» سادات محمودی، افزود: در رابطه با احداث سد خرسان ۳ حرف‌های زیادی مطرح است، اما آنچه ما دنبال می‌کنیم، منافع مردم است.

بهرامی با تاکید بر اینکه قطعاً از حقوق و منافع مردم دفاع می‌کنیم، اظهار کرد: باید حقوق مردم در احداث سد خرسان ۳ دیده شود.

بهرامی با اشاره به اینکه برخی پروژه‌ها هویت مردم را بهم می‌ریزد، اظهار کرد: فاصله گرفتن از هویت، فاصله گرفتن از ریشه است و باید در هر طرحی مردم مورد توجه قرار بگیرند.

منتخب مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس دوازدهم، تصریح کرد: ما مقابل منافع ملی نیستیم، اما باید منافع مردم در احداث سد خرسان ۳ در اولویت قرار بگیرد

بهرامی با اشاره به مشکلات زیرساختی در منطقه سادات محمودی، عنوان کرد: استان ما قریب به ۹ درصد روان آب‌های کشور را داراست، اما در همین سادات محمودی در همجواری سرشاخه‌های بشار و خرسان، روستاها مشکلات آب شرب پایدار دارند.

بهرامی به بازدید میدانی از روستاهای منطقه سادات محمودی اشاره کرد و عنوان داشت: تأمین آب شرب پایدار، زیرساخت‌های تردد و ارتباطی و اشتغال زایی بر حسب مزیت‌ها نیز پیگیری می‌شود.

بهرامی با اشاره به برگزاری یادواره شهدای روستای «رودشتی»، عنوان کرد: تبیین دوران دفاع مقدس و دلاوری رزمندگان در جامعه ضروری است.

کد خبر 6088654

دیگر خبرها

  • غرب تحمل افزایش روابط ایران با همسایگان را ندارد
  • منافع مردم سادات محمودی اولویت مسئله سد خرسان است
  • شاهکار مهندسان ایرانی در آسیا/ تعظیم سریلانکا به توان فنی ایران
  • پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع | به‌دنبال گسترش روابط کشورهای همسو و مستقل است
  • ایران به‌دنبال گسترش روابط کشورهای همسو و مستقل است
  • به دنبال گسترش روابط اقتصادی و تجاری با چین هستیم
  • آماده گسترش روابط با ایران و اصفهان هستیم
  • فیلم| چرا گسترش روابط ایران و پاکستان آمریکا را نگران کرده؟
  • رئیسی: توسعه همکاری با کشورهای همسایه و مسلمان بویژه پاکستان از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است
  • تبادل ظرفیت‌های متقابل زمینه تأمین منافع و افزایش قدرت ایران و پاکستان است