Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون قضایی دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در یکسال گذشته تعداد ۶ هزار و ۱۴۸ فقره پرونده، با کدخدا منشی مختومه شده است. تاریخ انتشار: 22:44 - 04 خرداد 1399 - کد خبر: ۶۲۳۲۶۰ حجت الاسلام و المسلمین سید محمد ابراهیم ساجدی در گفتگو با میزان گفت: در سال گذشته با تلاش مسئولان قضایی، شورای حل اختلاف استان و روحانیون، سادات، بزرگان و ریش سفیدان، با حضور در نقاط مختلف استان و در بین ایلات و عشایر، تعداد ۶ هزار و ۱۴۸ فقره پرونده، با کدخدا منشی مختومه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رییس شوراهای حل اختلاف استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که در ابتدای سال گذشته موجودی شعب شورای حل اختلاف در استان ۸۴۷ فقره پرونده بود، اظهار کرد: در سال ۱۳۹۸ تعداد ۳۶ هزار و ۳۶ فقره پرونده به این شورا‌ها وارد که ۳۶ هزار و ۹۵ فقره پرونده، مختومه شد.
وی با اشاره به تلاش موفق سفیران صلح مرکز استان برای مصالحه و مختومه نمودن پرونده‌های یک خانواده گفت: در پرونده اختلافات خانوادگی پدر و فرزندانش که طی چند سال در پرونده‌های متعددی در دادسرا و دادگاه بر علیه هم شکایت داشتند، اعضای سفیران صلح مرکز استان در شورای حل اختلاف یاسوج موفق شدند در یک روز رضایت آنان را جلب و ۷ پرونده آن‌ها در محاکم قضایی مختومه شود.   بیشتر بخوانید: آزادی ۵ زندانی جرائم غیرعمد همزمان با افتتاح شورای حل اختلاف مستقر در ستاددیه استان کهگیلویه و بویراحمد
حجت الاسلام و المسلمین ساجدی با اظهار اینکه در سال گذشته موفق شدیم پرونده یک فقره قتل عمد را با مصالحه مختومه کنیم، افزود: در همین مدت ۲ فقره پرونده تهدید به قتل و یک نزاع دسته جمعی را که ۴۳ خانوار در آن درگیر بودند، با مصالحه مختومه شد.

معاون قضایی دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: در سال گذشته روحانیون، بزرگان، ریش سفیدان و متنفذین محلی را شناسایی و تحت عنوان سفیران صلح و همیاران شورای حل اختلاف را در ۴ شهرستان تشکیل داده و آموزش آن‌ها برگزار شده است.

وی افزود: مختومه نمودن ۵۰ پرونده مهم که ارزش ریالی هر یک از آن‌ها بیش از یک میلیارد ریال بود در سال گذشته انجام شده است.

رییس شورا‌های حل اختلاف استان کهگیلویه و بویر احمد در ادامه گفت: در سال جاری اعضای سفیران صلح با حضور ۲۰ نفر از اعضای در ۳ گروه موفق شدند پرونده‌های متعددی را که از دادگاه‌ها و دادسرای مرکز استان ارسال شده بود، به صلح و سازش برسانند.
وی در خصوص پرونده‌های معوق نیز گفت: از ۴۸ پرونده معوق در بازه زمانی، ۱۰ فقره مختومه شده است و مابقی تا پایان خرداد ماه مختومه خواهند شد.

معاون قضایی دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد علت مختومه نشدن ۱۱ فقره از این تعداد پرونده‌ها را، دادخواست اعسار محکومٌ به، آن‌ها عنوان کرد.

حجت الاسلام و المسلمین ساجدی با بیان اینکه در مرکز استان ۳ شعبه صلحی وجود دارد، گفت: چنانچه این شعب در مرکز استان به ۵ شعبه افزایش یابد، پرونده‌های بیشتری با مصالحه مختومه خواهند شد.

وی اضافه کرد: در سال گذشته با تلاش مسئولان قضایی، شورای حل اختلاف استان و روحانیون، سادات، بزرگان و ریش سفیدان، با حضور در نقاط مختلف استان و در بین ایلات و عشایر، تعداد ۶ هزار و ۱۴۸ فقره پرونده، با کدخدا منشی مختومه شده است.   انتهای پیام/ 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: شوراهای حل اختلاف صلح و سازش استان کهگیلویه و بویراحمد شورای حل اختلاف حل اختلاف استان مختومه شده سال گذشته فقره پرونده سفیران صلح مرکز استان پرونده ها مختومه شد ۶ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۱۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجلاسیه شهدای بهمئی برگزار می‌شود

جانشین سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری اجلاسیه شهدای بهمئی خبر داد و گفت: مهمانان کشوری این مراسم مشخص شده است. - اخبار استانها -

سردار مصطفی مثنوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج، اظهار داشت: در راستای برگزاری دومین کنگره ملی 2 هزار شهید استان کهگیلویه و بویراحمد اجلاسیه 128 شهید بهمئی امروز (چهارشنبه) ساعت 20 در محوطه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بهمئی برگزار می‌شود.

جانشین سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد افزود: این مراسم با حضور سردار سرتیپ پاسدار «غلامحسین غیب پرور» جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه امام علی (ع) و حاج «ابوذر روحی» (خواننده سرود سلام فرمانده) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجلاسیه شهدای بهمئی برگزار می‌شود
  • شورای حل اختلاف در کدام‌ پرونده‌ قضایی ورود دارد؟
  • ناگفته های کهگیلویه و بویراحمد در گفتن نگین
  • سازش در مزرعه به همت شورای حل اختلاف استان یزد
  • یک میلیون و۳۱۸هزارقطعه جوجه ریزی در مرغداریهای استان انجام شد
  • افتتاح دو شهرداری جدید شهر ممبی و شهر سرآسیاب یوسفی
  • ۹۸ و ۸ دهم درصد نرخ باسوادی در کهگیلویه و بویراحمد
  • کهگیلویه و بویراحمد در جایگاه دوم جوجه‌ریزی کشور
  • مختومه شدن ۲۹۰ هزار پرونده در دادگستری چهارمحال و بختیاری
  • هشدار سطح نارنجی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد