Web Analytics Made Easy - Statcounter

قائم مقام وزیر و معاون کل وزارت بهداشت گفت: در جریان سفر به خوزستان تصمیم گرفته شد، روند اجرای فاصله‌گذاری ها در استان تشدید شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ایرج حریرچی شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران در دزفول اظهار کرد: سیاست وزارت بهداشت در اوضاع کنونی حداکثر بازگشایی‌ها به منظور تأمین معیشت و اقتصاد مردم است که این امر مشروط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تاکنون ۸۶ درصد اصناف کشور بارکد سلامت را دریافت و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده‌اند، افزود: صنوفی که بارکد بهداشتی را از سایت وزارت بهداشت دریافت نکرده‌اند مجاز به فعالیت نیستند ضمن اینکه مردم نیز به عنوان مهمترین ناظر می‌توانند بارکد مربوطه را از صنوف درخواست و با موبایل خود صحت آن را بررسی نمایند و یا هرگونه تخلف را به سامانه ۱۹۰ اعلام کنند.

قائم مقام وزیر و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: فعالیت مهد کودک‌ها، تالارهای پذیرایی و ورزش‌هایی که در تماس نزدیک هستند از قبیل کشتی و کاراته کماکان ممنوع است، مصرف قلیان در کافی شاپ ها نیز تا اطلاع ثانوی ممنوع می‌باشد ضمن اینکه باشگاه‌های ورزشی و استخرها در شهرهای قرمز نیز مجاز به فعالیت نیستند.

حریرچی تاکید کرد: مهمترین استراتژی وزارت بهداشت به منظور تداوم اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی ایجاد محدودیت در تردد و مراجعات دو گروه شامل افراد بالای ۶۰ سال و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای همچون دیابت، بیماری‌های تنفسی، قلبی_عروقی و سرطان است چرا که ۸۵ درصد از مرگ و میرها در کشور مربوط به این دو گروه است.

وی اضافه کرد: در همین راستا سیاست اعمال طرح فاصله گذاری و ارائه بسته‌های خاص خدماتی برای این دو گروه پرخطر در دستور کار وزارت بهداشت است.

معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به برگزاری جلسات متعدد در سفر یک روزه خود به خوزستان، گفت: بر اساس جلسات انجام شده مقرر شد اولین استراتژی ما تشدید فاصله گذاری اجتماعی و رعایت بهداشت فردی با حداکثر بازگشایی‌ها باشد.

حریرچی همچنین افزایش تست و نمونه گیری از افراد بی علائم را دومین استراتژی و سیاست گذاری برای خوزستان برشمرد و گفت: کشف موارد تماس نزدیک با بیماران و ایزوله و قرنطینه خانگی نیز سومین سیاست تبیین شده برای خوزستان است که باید در دستور کار قرار بگیرد.

وی یادآور شد: به رغم اینکه وضعیت خوزستان قرمز است اما روند صعودی در این استان به سطوح صاف نزدیک شده و پیش بینی می‌شود ظرف یک هفته آینده روند مبتلایان بهکرونا در خوزستان نزولی شود.

حریرچی در پایان خواستار رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی و پرهیز از ترددهای غیرضروری توسط مردم خوزستان شد.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: کرونا در خوزستان فاصله گذاری اجتماعی ایرج حریرچی فاصله گذاری اجتماعی وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۱۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز

بهروز حقیقی رئیس اداره دامپزشکی رامهرمز گفت: پیرو گزارش واصله به واحد نظارت بر بهداشت عمومی اداره دامپزشکی شهرستان در خصوص حمل ۳ لاشه دام سبک با ماشین شخصی از کشتارگاه دام شهرداری به محل قصابی، واحد متخلف با دستور دادستانی و حضور کارشناسان دامپزشکی و پلیس اماکن پلمب گردید.

بهروز حقیقی با اشاره به اینکه هر گونه کشتار دام خارج از ضوابط بهداشتی دامپزشکی کشتار غیر بهداشتی تلقی می‌گردد گفت: حمل و نقل دام کشتار شده در کشتارگاه می‌بایست با ماشین سردخانه دار دارای مجوز دامپزشکی انجام شود است و در غیر اینصورت تهدید علیه بهداشت عمومی تلقی می‌گردد و بازرسان بهداشتی دامپزشکی با واحد‌های متخلف از طریق مراجع قانونی برخورد می‌نمایند.

حقیقی می گوید: شهروندان محترم ضمن رعایت توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی، فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و با نشان دامپزشکی درج شده بر روی محصولات خریداری و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در این خصوص سریعا به اداره دامپزشکی شهرستان رامهرمز اطلاع رسانی کنند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان رامهرمز در پایان به عرضه کنندگان متخلف فرآورده‌های خام دامی هشدار داد در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی دامپزشکی که سلامت و بهداشت عمومی مصرف کنندگان را به خطر بیندازند با قاطعیت برخورد خواهد شد

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • دستورالعمل فواصل بین کسب و کار‌های کشاورزی اصلاح می‌شود
  • بهره‌مندی ۱۷۷ هزار البرزی از خدمات رایگان روانشناسی مراکز بهداشت
  • کاهش سرانه تخت بیمارستانی خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری
  • یک فروشگاه زنجیره‌ای در آبادان پلمب شد
  • جوجه ریزی بدون دریافت گواهی بهداشت ‌غیرمجاز است
  • زنگ سلامت در مدارس دامغان به صدا درآمد
  • سه تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان معدوم شد
  • فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان