Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-30@22:02:05 GMT

چگونه می‌توان از رسیدگی مالیاتی معاف شد؟

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۶۱۶۸۴

چگونه می‌توان از رسیدگی مالیاتی معاف شد؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محمد مسیحی با اشاره به برخط شدن مالیات نقل‌وانتقال املاک، اظهار کرد: برون‌سپاری نقل‌وانتقال مالیات املاک اعم از مسکونی و تجاری در قالب تبصره ۴ ماده ۱۸۷ قانون مالیات‌های مستقیم مصوب سال ۹۴ پیش‌بینی شده است که در حال حاضر صرفا برون‌سپاری مالیات نقل‌وانتقال املاک مسکونی عملیاتی شده و روند توسعه خود را طی می‌کند، در فاز بعدی و با رفع برخی خلاهای قانونی و اجرایی برون‌سپاری نقل‌وانتقال املاک تجاری نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اجرای آزمایشی ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی 

وی ادامه داد: همچنین برنامه ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی از ابتدای اردیبهشت ماه در ادارات تهران به صورت آزمایشی شروع شده و  همزمان در چند استان دیگر چون قم‌، لرستان، سمنان هم اجرای آزمایشی ابلاغ الکترونیکی انجام می‌شود. 

به گفته این مقام مسئول در سازمان مالیاتی موفقیت این طرح مستلزم همکاری مودیان مالیاتی و ثبت درخواست و دریافت اوراق مالیاتی آن‌ها به صورت الکترونیکی در سامانه‌های سازمان مالیاتی است. 

در ادامه مسیحی با اشاره به حذف صدور گواهی مالیات بر ارزش افزوده، گفت: با این اقدام تنها ثبت‌نام در سیستم مالیات بر ارزش افزوده کفایت می‌کند که در نتیجه، یک گام دیگر در جهت سیستمی کردن و به حداقل رساندن مراجعات مردم به سازمان امور مالیاتی برداشته شده است.

هر چه اظهارنامه صادقانه‌تر، رسیدگی مالیاتی کم‌تر

وی افزود: مهم‌ترین گام در این زمینه اجرای ماده ۹۷ قانون مالیات‌های مستقیم در سال جاری است که برمبنای آن اظهارنامه مالیاتی مودیانی که با رعایت مقررات و مبتنی بر واقعیت‌های مترتب با فعالیت‌های بنگاه اقتصادی تهیه و تنظیم شود، بدون مراجعه و رسیدگی ماموران مالیاتی مورد پذیرش قرار خواهد گرفت. 

معاون درآمدهای مالیاتی سازمان مالیاتی با اعلام اینکه برنامه راهبردی این سازمان این است که تا با همکاری مودیان مالیاتی و ابراز صحیح و صادقانه تعداد کمتری از مودیان را مورد رسیدگی قرار دهد، اظهار کرد: با این حساب، مبنای عمل سازمان مالیاتی پذیرش اظهارنامه مالیاتی مودیان خواهد بود. 

اخذ سیستماتیک مالیات‌ها بسته به همکاری مودیان 

وی در پاسخ به این سوال که پیش‌بینی می‌کنید تا پایان سال جاری چه میزان از انواع مالیات‌ها مشمول الکترونیکی شدن شوند، توضیح داد: این امر بستگی به همکاری مودیان مالیاتی دارد و اگر اظهار نامه مالیاتی آن‌ها مطابق با مقررات، واقعیت و اظهار صادقانه باشد، قطعا سازمان مالیاتی آمادگی این را دارد تا درصد بالایی از اظهارنامه‌های مالیاتی را بدون رسیدگی و با تحلیل سیستمی مورد پذیرش قرار دهد. 

مسیحی در پایان سخنانش درباره اینکه کدام نوع از مالیات‌ها می‌توانند به صورت سیستمی اخذ شوند، تاکید کرد: در بیشتر موارد مالیات‌هایی که به شکل مقطول همچون مالیات نقل‌وانتقال املاک وصول می‌شوند، در اولویت برون‌سپاری و سیستمی کردن قرار دارند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مالیات اظهارنامه مالیاتی ارزش افزوده محمد مسیحی اوراق مالیاتی رسیدگی مالیاتی نقل وانتقال املاک سازمان مالیاتی همکاری مودیان برون سپاری مالیات ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۱۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک مرکزی بزرگترین مالیات دهنده در بین شرکتهای دولتی

بررسی بودجه امسال نشان میدهد بانک مرکزی بیشترین سهم مالیاتی در بین شرکتهای دولتی را به خود اختصاص داده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم‌، سهم مالیاتی شرکتهای دولتی نشان میدهد در بودجه 1403 بانک مرکزی 17 درصد از کل مالیات شرکتهای دولتی را پرداخت خواهد کرد.

شرکت ملی نفت 13 درصد و شرکت ملی گاز 4 درصد از درامدهای مالیاتی 1403 شرکتهای دولتی را به خود اختصاص خواهند داد.

ایمیدرو نیز یکی از بزرگترین شرکتهای دولتی مالیات دهنده در سال 1403 است که 10 درصد از درامدهای مالیاتی دولت از محل مالیات شرکتهای دولتی را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اقساط مالیاتی اصناف بلندمدت‌تر می‌شود
  • چرا طلافروشان تهرانی اعتصاب کردند؟
  • چه کسانی از پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه معاف هستند؟
  • بانک مرکزی بزرگترین مالیات دهنده در بین شرکتهای دولتی
  • مهلت ۲ روزه برای اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲
  • تمدید ارائه اظهار نامه مالیاتی در لرستان
  • میزان بهره مندی از تسهیلات تبصره ۱۰۰ سه برابر شد
  • چه کسانی از پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه معاف شدند؟
  • سازمان مالیاتی موظف به ارسال درآمدهای اشخاص غیرتجاری به وزارت تعاون شد
  • سازمان امور مالیاتی موظف به ارسال درآمد اشخاص غیرتجاری شد