Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: آزمون استخدام آموزشیاران نهضت سوادآموزی یک تکلیف قانونی است و لغو نمی‌شود.

شاپور محمدزاده رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در خصوص درخواست تعدادی از آموزشیاران نهضت سوادآموزی برای لغو آزمون استخدامی، اظهار کرد: آزمون لغو نمی‌شود چون تکلیف قانونی است که مجلس، دولت را مکلف کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در زمان تصویب این مصوبه عنوان شده است که نیروهای پیش‌دبستانی و حق‌التدریس واجد شرایط بدون آزمون، جذب شوند و نیروهای نهضت سوادآموزی در آزمون شرکت کنند پس تکلیف قانونی است و دست ما نیست؛ مگر اینکه خود قانونگذار که مجلس است در این قانون، اصلاحیه ایجاد کند.

محمدزاده با بیان اینکه شرایط آزمون را برای آموزش‌دهندگان تسهیل کردیم، گفت: آزمون‌های استخدامی را معمولا سازمان سنجش برگزار می‌کند اما با جهاد دانشگاهی به توافق رسیدیم که آزمون استخدام آموزش‌دهندگان را جهاد دانشگاهی برگزار کند.

وی تأکید بر اینکه قانونگذار اعلام کرده است که آموزش‌دهندگان در طول برنامه ششم توسعه استخدام شوند، افزود: این آزمون داخلی است و بین 24 هزار نفر آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی واجد شرایط برگزار می‌شود؛ همچنین هر کدام از آموزش‌دهندگان که 50 درصد نمره قبولی را کسب کنند، استخدام می‌شوند. 

معاون وزیر آموزش و پرورش درباره مواد آزمون هم گفت: برای اینکه آموزش دهندگان مجبور نشوند که کتاب برای آزمون بخرند، فایل 5 درس اختصاصی آزمون را در سایت خودمان بارگذاری کردیم.

وی درباره زمان آزمون اظهار کرد: قرار بود آزمون، 22 فروردین برگزار شود که با توجه به شرایط کرونا، زمان تغییر کرد و اعلام کردیم که دهه سوم خرداد در صورت موافقت ستاد مدیریت بیماری کرونا، برگزار می‌شود؛ البته به نظر می‌آید که با توجه به برگزاری آزمون‌های مختلف در تیر امسال، آزمون آموزشیاران نهضت سوادآموزی هم در تیر برگزار شود تا آنها هرچه زودتر تعیین تکلیف شوند.

به گزارش فارس، برخی مخاطبان این خبرگزاری در سامانه «فارس من» با ثبت سوژه‌ای با عنوان «لغو آزمون ورودی دانشگاه فرهنگیان برای آموزشیاران نهضت سوادآموزی» خواستار پیگیری این موضوع هستند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آزمون سازمان سنجش نهضت سوادآموزی مجلس آموزشیاران نهضت سوادآموزی آموزش دهندگان آزمون استخدام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۲۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۲۱ هزار و ۱۶۹ داوطلب استان کرمان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش

ایسنا/کرمان رئیس جهاددانشگاهی استان کرمان از برگزاری آزمون استخدامی مشاغل کیفیت ‌بخشی وزارت آموزش و پرورش توسط مرکز آزمون جهاد دانشگاهی خبر داد و گفت: این آزمون در استان کرمان با حضور ۲۱ هزار و ۱۶۹ داوطلب، روز جمعه(۱۴ اردیبهشت ماه) برگزار خواهد شد.

دکترمهدی بازمانده امروز ۱۲ اردیبهشت ماه با اعلام این خبر اظهار کرد: این آزمون با شرکت ۱۷ هزار و ۳۱۷ داوطلب زن و ۳۸۵۲ داوطلب مرد در استان کرمان برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: این آزمون به منظور استخدام مربی امور تربیتی و سبک زندگی، مربی امور تربیتی و مشاوره، مربی تربیتی بدنی و سلامت و مشاور تخصصی در استان کرمان است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمان گفت: با توجه به بعد مسافت داوطلبان تا مرکز استان و در راستای ارائه خدمات مناسب‌ تر، این آزمون در شهرستان‌های کرمان، زرند، سیرجان، بم، جیرفت، کهنوج و رودبار جنوب برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: آزمون استخدامی مشاغل کیفیت ‌بخشی وزارت آموزش و پرورش با شرکت ۷۸۶۲ نفر در مرکز استان کرمان، ۳۹۳۲ نفر داوطلب در شهرستان جیرفت، ۸۶۲ نفر در شهرستان رودبار جنوب، ۱۶۳۶ نفر در کهنوج، ۱۷۹۵ نفر در زرند، ۲۳۰۰ نفر در شهرستان بم و ۲۷۶۰ نفر داوطلب در شهرستان سیرجان برگزار می‌شود.

بازمانده بیان کرد: مرکز آزمون سازمان جهاددانشگاهی استان کرمان با بیش از ۲۱ هزار داوطلب جزء یکی از بزرگترین مراکز این آزمون در کشور است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمان با اشاره به اینکه داوطلبان از روز گذشته می‌توانند کارت ورود به جلسه آزمون خود را از پایگاه hrtc.ir  مرکز آزمون جهاددانشگاهی بگیرند، افزود: باجه رفع نقص احتمالی کارت ورود به جلسه داوطلبان آزمون در مرکز شهرستان‌های برگزارکننده آزمون در استان است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رقابت 21 هزار کرمانی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • رقابت بیش از 8 هزار نفر فردا در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • برگزاری آزمون استخدام ۱۹ هزار معلم | زمان آغاز به کار معلمان جدید مشخص شد
  • برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش، فردا در ۱۱ شهر فارس
  • آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش در ۱۱ نقطه فارس برگزار می‌شود
  • آزمون استخدامی مشاغل کیفیت بخشی آموزش و پرورش در قم برگزار می‌شود
  • همه فارغ‌التحصیلان دانشگاه بخوانند؛ بزرگترین استخدام تاریخ ایران برگزار می‌شود +جزئیات
  • رقابت ۲۱ هزار و ۱۶۹ داوطلب استان کرمان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • آزمون استخدامی آموزش وپرورش استان در۴۵ حوزه امتحانی برگزار می شود
  • برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در یزد