Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-26@12:30:11 GMT

پرخاشگری نشان دهنده اختلال روانی نیست

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۶۲۱۸۶

پرخاشگری نشان دهنده اختلال روانی نیست

امیرهوشنگ مهریار با بیان اینکه بسیاری از مبتلایان به اختلال روانی از مشکل خاصی برخوردار نیستند، گفت: افراد تحت تاثیر شرایط ناگوار واکنش‌های بیمارگون و غیرعادی از خود بروز می‌دهند. اگر این پاسخ‌ها تداوم داشته باشد، فرد باید به روانشناس مراجعه کند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ بر اساس اظهارات جامعه‌شناسان، روانشناسان و کارشناسان امر نرخ سلامت روان در بین افراد جامعه کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همین امر را می‌توان در میزان پرخاشگری، افسردگی، اضطراب‌های روزانه و ... جامعه مورد بررسی قرار داد. در دی 98، علیرضا رئیسی، معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۱۸ تا ۲۰ درصد افراد کشور دچار یکی از اختلالات روانی همچون افسردگی یا اضطراب هستند.

امیرهوشنگ مهریار درباره چگونگی رفتار با افراد دچار اختلال روانی گفت: در شرایط کنونی تمامی افراد تحت استرس و تنش هستند. تمامی افراد در شرایط تنش از لحاظ رفتاری از خود واکنش نشان می‌دهند. این رفتار  نشان دهنده بیماری نیست، بلکه در واکنش از شرایط موجود بروز می‌کند.

او تاکید کرد: بنابراین نمی‌توان روی فرد اسم بیمار گذاشت. به‌طور کلی فرد در شرایطی قرار دارد که باید او را راهنمایی کرد تا بتواند وضعیت را مدیریت کند.

 این روانشناس افزود: اگر فرد سابقه بیماری نداشته باشد، توصیه‌هایی از جمله تغییر شرایط روزانه، رفتارهای زندگی و انجام کارهای نشاط‌آور می‌تواند در مهار استرس کمک کننده باشد.

مهریار گفت: افراد تحت تاثیر شرایط ناگوار واکنش‌های بیمارگون و غیرعادی از خود بروز می‌دهند. اگر این پاسخ‌ها تداوم داشته باشد،  فرد باید به روانشناس مراجعه کند.

انتهای پیام: 2/5

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اضطراب روانشناس اختلال روان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۲۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش شهرداری به تمرین مختلط در لواسان

برنا نوشت: پس از انتشار فیلمی از تمرین مختلط تعدادی از ورزشکار رزمی‌کار در باشگاهی در منطقه لواسان سرپرست شهرداری لواسان به این مساله واکنش نشان داد و در این خصوص توضیحاتی را ارائه کرد. سرپرست شهرداری لواسان ضمن عذرخواهی از مردم شریف و متدین شهر لواسان بر رعایت عفاف و حجاب اسلامی طبق قانون در اماکن عمومی تاکید کرد و اعلام کرد با خاطیان امر برخورد جدی خواهد شد.

یک منبع آگاه در شهرداری لواسان در واکنش به این اتفاق گفت: این اتفاق در یک زمین روباز رخ داده است. آن افراد تحت نظر یک باشگاه نبودند و به صورت آزاد تمرین می‌کردند.

وی ادامه داد: نگهبان مجموعه وقتی این ناهنجاری را می‌بیند به آن‌ها تذکر می‌دهد، اما این افراد گوش نمی‌کنند. ایراد اینجاست که نگهبان به پلیس موضوع را اطلاع نداده است، اما ما پیگیر قضیه هستیم.

دیگر خبرها

  • رویکرد ما برای ارتقاء بهداشت روانی باید جامعه‌محور شود
  • ارتقاء سواد سلامت روانی جامعه، راهی برای مبارزه با روانشناس‌نماها
  • بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص
  • نقش روانشناسی و مشاوره در ارتقاء بهداشت روانی جامعه با اهمیت است
  • تشخیص گرایش سیاسی افراد از روی چهره‌شان توسط هوش مصنوعی
  • پایش سلامت روان در کشور؛ دومین اختلال روانی درمیان ایرانیان چیست؟
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • ضرغامی: هر دولتی بتواند مردم را بیشتر شاد کند موفق‌تر است / آمار‌ها نشان دهنده افزایش گردشگری است + فیلم
  • واکنش شهرداری به تمرین مختلط در لواسان
  • همه چیز درباره انگ اجتماعی