Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

حجت الاسلام و المسلمین مهدی شهرباف سخنران و کارشناس مذهبی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: لفظ گناه با تعاریف مختلفی بیان می‌شود و هر کدام از این تعبیر‌ها به علتی نامگذاری شده است، به عنوان مثال گاهی گناه به معنای ضرر است، زیرا انسان هنگامی که گناه می‌کند به خودش ضرر می‌رساند، گاهی گناه به معنای جناح، پر وبال است، زیرا پر و بال انسان با گناه بسته می‌شود و نمی‌تواند به سوی آسمان پرواز کند و گاهی به معنای حرج و زخم است، زیرا هنگامی که گناه می‌کنیم روح خود را زخمی می‌کنیم و اگر این زخم مداوا نشود باعث عفونت و مرگ انسان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: عید فطر عید رجوع به فطرت پاک است که این امر فقط با توبه محقق می‌شود، امام سجاد (ع) در مناجات تائبین می‌فرمایند: اگر گناهان باعث مُرده دلی انسان شد، باید چه کرد؟ آیا باید آن شخص را رها کرد؟ خیر، باید در قدم اول تلاش برای احیای او انجام داد. امام صریحاً می‌فرمایند: راه حل زنده شدن انسان، توبه به سوی پروردگار است و خداوند با توبه روح انسان را زنده می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی شهرباف سخنران و کارشناس مذهبی درباره تعریف گناه و راه نجات از آثار آن، توضیحاتی ارائه کرده است که در ویدئوی زیر می‌توانید آن را مشاهده کنید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

نشانه‌های مُرده دلی چیست؟

این کارشناس مذهبی روایتی از پیامبر (ص) در باب توبه نقل می‌کند که رسول خدا (ص) می‌فرمایند: چهار چیز است که قلب را می‌میراند و یکی از آن‌ها، گناه بر روی گناه است. موقعی که به فریاد گناه نرسیدی و آن را مداوا نکردی توبه نکردی و استغفار نکردی که این باعث قصاوت قلب و سنگدلی می‌شود.

بیشتر بخوانید : توفیقاتی که برای روزه‌دار حقیقی پس از ماه رمضان هم باقی می‌ماند/ عید فطر؛ روز عیدی‌گرفتن از خداوند

وی ادامه داد : برای اینکه بفهمیم که دچار مُرده دلی هستیم یا خیر؟ باید گفت: خشکی چشم، قصی بودن قلب، حرص زدن برای مال دنیا و اصرار بر گناه از علامت‌های مرده دلی و بدبختی است، حجت الاسلام و المسلمین مهدی شهرباف سخنران و کارشناس مذهبی درباره نشانه‌های انسان مُرده دل، توضیحاتی ارائه کرده است که در ویدئوی زیر می‌توانید آن را مشاهده کنید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عید فطر99 توبه عید فطرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۲۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | نخستین بنای مذهبی ایرانیان

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

زیگورات بنایی است که در گذشته برای عبادت و نیایش پروردگار ساخته می‌شده است. بزرگترین و سالم‌ترین زیگورات به جای مانده در جهان، زیگورات چغازنبیل است. این نیایشگاه باستانی حدود ۱۲۵۰ سال پیش از میلاد مسیح در تمدن ایلام ساخته شده است. در ویدئوی زیر تصاویری از این بنای باستانی را مشاهده می‌کنید.

دیگر خبرها

  • ایستگاه زمان صوفی ۵۵ میلیمتر رکورد دار بارش درخراسان شمالی
  • جزئیات تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی به قرارداد کار معین در سال ۱۴۰۳
  • ببینید | نخستین بنای مذهبی ایرانیان
  • (ویدئو) بهترین اتفاقی که این روزها می‌توانست در اصفهان بیفتد!
  • رسیدن به سن تکلیف آغاز مرحله جدید زندگی است
  • مدیرعامل استقلال ملاثانی:آماده بازی بودیم ولی به ورزشگاه راهمان ندادند،آیا گناه کردیم؟/ بودجه کل تیم ما به اندازه یک بازیکن فولاد است
  • تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی به قرارداد کار معین در سال ۱۴۰۳
  • بعد از تصادف، تا رسیدن کارشناس چه باید کرد؟
  • انسان به ذکر، یادآوری و توجه نیازمند است
  • انتقادها به «گناه فرشته» و ماجرای سخنان جنجالی یک مدیر!