Web Analytics Made Easy - Statcounter

در شماره جدید نشریه "حیات" بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع)، آثار ویروس کرونا بر جنبه‌های گوناگون زندگی بشری، مورد بررسی و بازخوانی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، جدیدترین شماره نشریه حیات بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) با موضوع بررسی آثار ویروس کرونا در بستر فضای اندیشه‌ای منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین گزارش، در شماره ٩۶ نشریه حیات، آثار ویروس کرونا بر جنبه‌های گوناگون زندگی بشری، از دریچه فضای علمی در پنج پرونده سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، هنر و رسانه و اندیشه مورد بررسی و بازخوانی قرار گرفته است. 

در این شماره همچنین آثار و گفتارهایی از دسید احسان خاندوزی، کمیل خجسته، سید امیر سیاح و محسن مهدیان به رشته تحریر در آمده است.

 

علاقه‌مندان می‌توانند نسخه الکترونیکی شماره ۹۶ حیات را از طریق نرم‌افزار کتابخوان «طاقچه» مطالعه، و برای تهیه نسخه کاغذی آن به صفحه اینستاگرام و کانال حیات در پیامرسان بله به نشانی hayatmag_ir@ مراجعه کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشگاه رسانه هنر ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۲۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی امام خمینی (ره) از سرکوب‌ها در آمریکا: آنها تحمل آشفتگی خوابشان را ندارند

سرکوب دانشجویان و مردم حامی فلسطین که علیه رژیم صهیونیستی شعار می‌دهند در کشور‌هایی مانند آمریکا، فرانسه و انگلیس، علیرغم شعار‌ها و ژست‌های این کشور‌ها درباره آزادی، از پیش‌بینی‌های امام راحل بود که این روز‌ها مصادیق آن در خیابان‌های این کشور‌ها و حتی در خیزش مردم کشور‌های دست‌نشانده آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه قابل مشاهده است.

آنها فریاد زدن از درد را جرم نابخشودنی می‌دانند

بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با اشاره به خفقانی که آمریکا و اذنابش در ملت‌های خود ایجاد کرده و می‌کنند، فرموده بودند:
«دوَل استکباری عملاً جهان را به دو بخش آزاد و قرنطینۀ سیاسی تقسیم کرده اند. در بخش آزاد جهان، ‏‎ ‎‏این ابرقدرت‌ها هستند که هیچ مرز و حد و قانونی نمی‌شناسند و تجاوز به منافع دیگران و‏‎ ‎‏استعمار و استثمار و بردگی ملت‌ها را امری ضروری و کاملاً توجیه شده و منطقی و منطبق با‏‎ ‎‏همۀ اصول و موازین خود ساخته و بین المللی می‌دانند. اما در بخش قرنطینۀ سیاسی که‏‎ ‎‏متأسفانه اکثر ملل ضعیف عالَم و خصوصاً مسلمانان در آن محصور و زندانی شده اند، ‏‎ ‎‏هیچ حق حیات و اظهار نظری وجود ندارد؛ همۀ قوانین و مقررات و فرمول‌ها همان قوانین‏‎ ‎‏دیکته شده و دلخواه نظام‌های دست نشاندگان و در برگیرندۀ منافع مستکبران خواهد بود. ‏‎ ‎‏و متأسفانه اکثر عوامل اجرایی این بخش همان حاکمان تحمیل شده یا پیروان خطوط کلی‏‎ ‎‏استکبارند که حتی فریاد زدن از درد را نیز در درون این حصار‌ها و زنجیر‌ها جرم و گناهی‏‎ ‎‏نابخشودنی می‌دانند و منافع جهانخواران ایجاب می‌کند که هیچ کس حق گفتن کلمه ای‏‎ ‎‏که بوی تضعیف آنان را بدهد یا خواب راحت آنان را آشفته کند ندارد.»

دنیای به اصطلاح متمدن‏‎ ‎‏جهانخواران به مخالفانش اجازه حیات نخواهد داد

ایشان تصور برخی مبنی بر تحمل اعتراضات در کشور‌های استکباری را زیر سوال برده و فرمودند:
«بعضی افراد فلسفۀ اصرار جمهوری‏‎ ‎‏اسلامی ایران را بر راهپیمایی برائت از مشرکین به خوبی درک نکرده بودند ... و چه بسا افراد ساده دلی تصور می‌کردند که دنیای به اصطلاح متمدن‏‎ ‎‏جهانخواران نه تنها تاب تحمل اینگونه مسائل سیاسی را خواهد داشت، که به مخالفان‏‎ ‎‏خود حتی بیش از این هم اجازۀ حیات و تظاهرات و راهپیمایی خواهند داد.»

گلستان ملت‌ها رخ نموده است

امام، دوران تنفس در منطقه کفر را پایان یافته دانسته و تاکید کرده بودند:
«محرومین سراسر گیتی از این برزخ بی انتهایی که انقلاب اسلامی ما‏‎ ‎‏برای همۀ جهانخواران آفریده است احساس غرور و آزادی کنند و آوای آزادی و‏‎ ‎‏آزادگی را در حیات و سرنوشت خویش سر دهند و بر زخم‌های خود مرهم گذارند؛ که‏‎ ‎‏دوران بن بست و ناامیدی و تنفس در منطقۀ کفر به سر آمده است و گلستان ملت‌ها رخ‏‎ ‎‏نموده است.»

دردمندان جهان اثبات می‌کنند که ابرقدرت‌ها و جیره‌خوارانشان ‏منفورترین موجودات هستند

بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: 
«ان شاءالله روزی همۀ مسلمانان و دردمندان علیه‏‎ ‎‏ظالمین جهان فریاد زنند و اثبات کنند که ابرقدرت‌ها و نوکران و جیره خوارانشان از‏‎ ‎‏منفورترین موجودات جهان هستند. ‏»

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • یک فرضیه در مورد چگونگی حرکت موجودات فضایی بین سیارات
  • پیش‌بینی امام خمینی (ره) از سرکوب‌ها در آمریکا: آنها تحمل آشفتگی خوابشان را ندارند
  • بررسی علل مهاجرت و پیامدهای آن در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی
  • بررسی علل مهاجرت در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی در سیستان و بلوچستان
  • تازه ترین شماره‌ی ماهنامه جرجان بیست شد
  • نشریه وب پژوهی فصلنامه شد
  • بررسی نقش مراکز مشاوره و سبک زندگی در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ التحصیلان
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • عملیات وعده صادق؛ بی‌سابقه، تحقیرکننده و تغییر‌دهنده محاسبات
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید