Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@04:45:34 GMT

وزش باد شدید و گرد و خاک در برخی مناطق شرق کشور

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۶۲۹۳۰

وزش باد شدید و گرد و خاک در برخی مناطق شرق کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه در بعضی ساعات امروز (۵ خرداد ماه) در شرق کشور وزش باد شدید رخ خواهد داد، گفت: وزش باد در برخی نقاط باعث ایجاد گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید می‌شود.

صادق ضیاییان در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن اشاره به اینکه امروز (۵ خرداد ماه) در استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید و در سواحل دریای خزر و اردبیل بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود، گفت: در ساعات بعد از ظهر در شمال اصفهان و قم رشد ابر و رگبار پراکنده رخ خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته ضیاییان، سه‌شنبه (۶ خرداد ماه) و چهارشنبه (۷ خرداد ماه) در استان‌های مرکزی، قم، اصفهان، فارس، دامنه‌های جنوبی البرز در سمنان، البرز و قزوین بارش پراکنده و وزش باد دور از انتظار نخواهد بود.

وی با اشاره به اینکه پنجشنبه (۸ خرداد ماه) علاوه‌ بر رگبارهای پراکنده در دامنه‌های شرقی زاگرس و استان مازندران، در شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی نیز بارش رخ می‌دهد، اظهار کرد: جمعه (۹ خرداد ماه) در دامنه‌های زاگرس مرکزی در غرب و شمال غرب کشور، دامنه‌های جنوبی البرز در قزوین، زنجان و در سواحل دریای خزر بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۶ خرداد ماه) کمی ابری، در بعضی ساعات وزش باد و در بعدازظهر به‌ همراه افزایش ابر با حداکثر دمای ۳۷ و حداقل دمای ۲۳ درجه سانتی‌گراد و روز چهارشنبه (۷ خرداد ماه) کمی ابری، در بعضی ساعات وزش باد و در بعد از ظهر به همراه افزایش باد، با حداکثر ۳۶ و حداقل دمای ۲۴ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزش باد شدید رگبار و رعد و برق بارش پراکنده گرد و خاک کاهش کیفیت هوا خرداد ماه پیش بینی وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۲۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گذر امواج ناپایدار با تندباد و بارش پراکنده از اصفهان/تداوم روند افزایشی دمای هوا در استان

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به گذر امواج ضعیف و ناپایدار همراه افزایش ابر، گاهی وزش تندباد موقتی و بارش پراکنده طی امروز و فعالیت سامانه بارشی از اواسط هفته آینده بر روی استان خبر داد.

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر گذر امواج ضعیف و ناپایدار طی امروز و روز شنبه هشتم اردیبهشت از مناطق مستعد و ارتفاعات در نیمه شرقی و جنوبی استان است.

وی افزود: بر این اساس شرایط جوی در بیشتر مناطق به صورت افزایش ابر، گاهی وزش تندباد موقتی و در نواحی مستعد بارش پراکنده رگباری مورد انتظار است، طی روزهای یکشنبه تا بعدازظهر وقت سه‌شنبه جو پایدار حاکم خواهد بود.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: از بعدازظهر روز سه‌شنبه تا پایان هفته سامانه فعال بارشی بر روی استان از سمت غرب و جنوب فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

وی با بیان اینکه دما بیشینه طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان یک تا سه درجه افزایش خواهد داشت، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۵ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به ۱۱ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

امینی خاطرنشان کرد: بادرود با دمای ۲۹ درجه سانتی‌گراد و شاهین‌شهر و میمه با دمای یک درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.

کد خبر 748090

دیگر خبرها

  • بارش باران در ۵ استان کشور طی امروز / سامانه بارشی قوت می‌گیرد
  • هواشناسی ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / رگبار و رعدوبرق در مرکز و شرق کشور
  • پیش‌بینی بارش‌های پراکنده در ارتفاعات خوزستان
  • گذر امواج ناپایدار با تندباد و بارش پراکنده از اصفهان/تداوم روند افزایشی دمای هوا در استان
  • پیش بینی بارش‌های پراکنده و افزایش دما در خوزستان
  • هواشناسی ایران/ هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • طغیان رودخانه‌ها؛ هشدار وقوع سیلاب در سه استان جنوبی کشور
  • رگبار باران، رعد و برق و وزش باد در نیمه شرقی کشور / بارش‌ها در کدام مناطق ادامه دارد؟
  • هشدار زرد؛ وزش باد شدید در مناطق جنوبی کشور تا هفته آینده
  • باران همچنان در این مناطق می‌بارد | شدت بارش‌ها در ۵ استان | وزش باد شدید و گرد و خاک در بخش‌هایی از کشور