Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-07@03:31:26 GMT

نرخ منطقی هر کیلو تخم مرغ ۱۱ هزار تومان

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۶۴۰۶۴

به گزارش اکوفارس، ناصر نبی پور رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینکه بازار تخم مرغ تعریفی ندارد، اظهار کرد: هم اکنون قیمت هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۶ هزار و ۴۰۰ تا ۶ هزار و ۵۰۰ تومان معادل شانه‌ای ۱۲ هزار تا ۱۳ هزار تومان است.

او افزود: باتوجه به اتمام ماه مبارک رمضان و بهبود صادرات پیش‌بینی می‌شود که بازار تخم مرغ تا حدی بهبود یابد، البته این امر به معنای رسیدن قیمت به نرخ منطقی خود نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نبی پور قیمت تمام شده هر کیلو تخم مرغ را بالای ۱۱ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به کاهش مصرف در فصل گرما و کاهش قدرت خرید خانوار بعید است که قیمت به نرخ تعادلی خود برسد.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران ادامه داد: در حال حاضر که قیمت هر شانه تخم مرغ درب مرغداری ۱۲ هزار تا ۱۳ هزار تومان است به سبب سودجویی عوامل واسطه و دلال با نرخ ۲۰ هزار تومان در خرده فروشی‌ها عرضه می‌شود و حال اگر قرار باشد با نرخ منطقی درب مرغداری عرضه شود، معلوم‌ نیست با چه نرخی به دست مصرف کننده برسد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه توزیع نهاده با نرخ مصوب به مرغدار به صورت قطره چکانی در حال انجام است، بیان کرد: پشتیبانی امور دام ۲۰ تا ۳۰ درصد نیاز مرغداران را تامین می‌کنند و مابقی نیاز از بازار آزاد با نرخ‌های بالاتری باید خریداری شود.

نبی پور با بیان اینکه کمبود ماشین برای حمل نهاده دامی بهانه‌ای بیش نیست، گفت: با وجود آنکه بارگیری نهاده از انبار‌ها انجام نمی‌شود، اما پشتیبانی امور دام برداشت گندم در مناطق جنوبی و مشکلات حمل و نقل را چالش اصلی توزیع نهاده اعلام کرده است، در حالی که بارگیری از انبار‌ها چندان چشمگیر نیست.

به گفته او، هم اکنون هر کیلو ذرت با نرخ ۲ هزار و ۵۰۰ تومان و کنجاله سویا بالای ۵ هزار تومان در بازار آزاد به مرغدار عرضه می‌شود.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار در پایان درباره آینده بازار تخم مرغ تصریح کرد: در شرایطی که مرغداران به سبب ترس از عدم اطمینان تامین نهاده در بازار جوجه‌ریزی نمی‌کنند، از این رو پیش‌بینی می‌شود با استمرار این روند در فصل پاییز با مشکل کمبود تخم مرغ در بازار روبه‌رو شویم.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: هزار تومان تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۴۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افت و خیز قیمت طلا و سکه امروز در بازار رشت تا ساعت ۱۱

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان ؛ اتحادیه طلا و سکه رشت اعلام کرد: سکه و طلا هم اکنون در بازار رشت با این قیمت‌ها معامله می‌شود.

تمام سکه بهار آزادی ۴۱ میلیون تومان                        - ۵۰۰ هزار تومان 

نیم سکه بهار آزادی ۲۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان          + ۲۰۰ هزار تومان

ربع سکه بهار آزادی ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان           + ۱۰۰ هزار تومان 

هر گرم طلای ۱۸ عیار هم ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان     - ۵۰ هزار تومان

دیگر خبرها

  • یک گل خیلی بد و خیلی زیبا خوردیم
  • سبزیجات در مدار گرانی+جدول
  • افت و خیز قیمت طلا و سکه امروز در بازار رشت تا ساعت ۱۱
  • توزیع بیش از ۴۳ هزار تن انواع کود در استان قزوین
  • هدفگذاری صادرات ۱۵۰ هزار تن تخم مرغ در سال ۱۴۰۳
  • قیمت هر کیلو گندم ۱۷ هزار و پانصد تومان/ آغاز خرید از هفته آینده
  • ۸۰ کیلو طلای حراجی بدون مشتری ماند/ نرخ دلار کاهشی شد/ فردا دومین حراج سکه در سال ۱۴۰۳ کلید می‌خورد
  • فروش ۱۹۰ کیلو طلا در حراج امروز +قیمت
  • فروش ۱۹۰ کیلو طلا در حراج امروز+قیمت
  • اعلام نرخ اقلام اساسی بازار سمنان در روز یکشنبه شانزدهم اردیبهشت