Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@23:50:57 GMT

تاریخ نفت و مشروطه در نظام درسی ما هیچ جایی ندارد

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۶۴۱۷۰

تاریخ نفت و مشروطه در نظام درسی ما هیچ جایی ندارد

به گزارش جماران، امیر ناظمی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «۱۱۲ سال پیش در ۵خرداد نفت در ایران کشف شد. مشروطه و نفت با فاصله ۲سال به تاریخ ایران افزوده شده بودند؛ تا کمتر رویداد و موضوعی در تاریخ معاصر ایران بدون این دو قابل تحلیل باشد. تاریخ نفت و مشروطه در نظام درسی ایران هیچ جایی نداشتند و ندارند و انگار هر دو راز مگوی ایرانی‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

 

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا مشروطه ملی شدن صنعت نفت امیر ناظمی سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۴۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنندج مهد عقلانیت و آزاداندیشی است

ایسنا/کردستان رییس شورای شهر سنندج گفت: سنندج مهد عقلانیت و آزاد اندیشی است.

 عزت رضایی عصر امروز در آئین افتتاحیه برنامه‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی و ورزشی هفته سنه در پردیس سینما بهمن سنندج اظهار کرد: سنندج، شهر شعر و موسیقی، شهر خلاق موسیقی جهان، شهر آزاداندیشی و زادگاه مستوره اردلان نخستین زن تاریخ نویس جهان اسلام و شهر مفاخر علم و ادب و هنر و فرهنگ است.

وی افزود: سابقه سکونت در شهر سنندج به گذشته‌های دور باز می‌گردد و سنندج فعلی در دوره صفوی و در روزگار شاه صفی در سال ۱۰۴۶ هجری قمری توسط سلیمان خان اردلان پایه‌گذاری شد.

وی با بیان اینکه استاد سلطانی پژوهشگر و نویسنده مطرح و نام آور کشورمان به بهترین شیوه در مورد تاریخ و فرهنگ سنندج صحبت کردند گفت: صحبت در مورد سنندج در حضور چنین اساتیدی انار به اورامان بردن است از این رو تنها به بیان گوشه‌ای از برنامه‌های هفته سنه بسنده می‌کنم.

رئیس شورای شهر سنندج تصریح کرد: در بیان جایگاه تاریخی و فرهنگی سنندج همین بس که سنندج زادگاه اساتید و اسطوره‌ها و بزرگ مردانی همچون استادان عندلبی‌ها، یوسف زمانی‌ها و قطب‌الدین صادقی‌ها است که تکیه‌گاه فرهنگ و هنر ایران است.

وی با بیان اینکه سنندج مهد عقلانیت و آزاداندیشی در ایران است، گفت: سنندج از دموکرات ترین شهرهای در ایران است که نقش مهمی در پازل هنر و فرهنگ این سرزمین کهن داشته و دارد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • سلبریتی تراز یعنی پهلوان رزاز
  • کاشی، استاد دانشگاه: این تحلیل که جز خشونت راهی نمانده ایران را به کجا می برد؟ این وضعیت همه را می ترساند/ جامعه دارد خودش را به نحو تازه ای، تعریف می کند/ ما در یک نقطه آغاز قرار داریم؛ این نقطه آغاز به مراتب رادیکال تر و مهم تر از عصر مشروطه است
  • غافلگیرکننده‌ترین دریبل تاریخ (فیلم)
  • کلمه تاریخ‌ساز برازنده میرزازاده است
  • پیش‌بینی آقای ورزش ایران از رقابت با پرافتخارترین کشتی‌گیر تاریخ المپیک / فیلم
  • اماکن مرتبط با مقاومت در کتاب‌های درسی معرفی شوند
  • بررسی ابعاد سیاسی علامه سیدمحمد باقر درچه‌ای/ یک کنش‌گری سیاسی با شاگردپروری
  • سنندج مهد عقلانیت و آزاداندیشی است
  • المپیک شگفتی‌ها
  • کتاب «چالش‌های تاریخی» رونمایی شد