Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@11:54:35 GMT

اعضای شورای شهر و شهردار کلیبر استعفا دادند

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۶۴۳۷۹

اعضای شورای شهر و شهردار کلیبر استعفا دادند

تورج یعثوبی کلیبر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در تشریح دلیل استعفای دسته‌جمعی اعضای شورای اسلامی شهر کلیبر اظهار داشت: بیش از ۲۰ سال است که شهرداری کلیبر در کمپ گردشگری قلعه‌درسی به گردشگران خدمات ارائه می‌دهد و هیچ ارگان و نهادی نتوانسته در آن کمپ گردشگری خدمات‌رسانی کند.

وی افزود: طبق مصوبه‌ای که سال‌ها قبل از طریق مسئولان استانی و شهرستانی کمپ گردشگری قلعه‌درسی به شهرداری کلیبر واگذار شد شهرداری اقدام به خرید زمین و ایجاد زیرساخت‌های خدماتی کرد تا سرمایه‌گذاری رسمیت داشته باشد چون هر ساله با افزایش ورودی میهمان و گردشگر مواجه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای اسلامی شهر کلیبر ادامه داد: بر اساس مصوبه سال ۹۳ مقامات استانی از کمپ گردشگری قلعه‌درسی و مکیدی به شهرداری کلیبر تحویل و سپس با ایجاد زیرساخت‌های خدماتی و رفاهی و عوارضی و با درآمد حاصله از عوارضی ورودی خدمات‌رسانی کند، هرچند ایجاد عوارضی در قلعه بابک نیز جزو این قرارداد است اما چون مرمت آن تمام نشده نمی‌توان ورودی دریافت کرد.

واگذاری بدون انجام تشریفات قانونی

یعثوبی بابیان این‌که منطقه گردشگری واگذار شده به شهرداری کلیبر آن‌قدر وسیع است که درآمد عوارضی کفاف هزینه‌ها و جمع‌آوری زباله‌های گردشگران را نمی‌دهد، گفت: شهرداری کلیبر به تبع قرارداد و مصوبه سال‌ها پیش در کمپ گردشگری قلعه‌درسی سرمایه‌گذاری کرده تا منبع درآمدی پایدار برای شهرداری باشد ولی متأسفانه فرماندار مصوبه را نادیده گرفته و کمپ قلعه‌درسی را به صورت غیرقانونی به شرکت تعاونی دهیاران که مجموعه‌ای خصوصی است واگذار می‌کند.

وی تصریح کرد: چند روز قبل فرماندار بدون این‌که در دستور جلسه باشد یا اعضای کارگروه گردشگری کلیبر از ذهنیت فرماندار مطلع باشند شهرداری کلیبر را از کمپ قلعه‌درسی سلب اختیار کرده و بدون انجام تشریفات قانونی آن را به شرکتی خصوصی واگذار کند در حالی که اگر خدمات شهرداری را نادیده بگیریم بایستی مزایده برگزار می‌کردند چراکه این اقدام به نفع شهروندان کلیبری نیست چون سال‌هاست که پول شهرداری در قلعه‌درسی هزینه می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر کلیبر گفت: فرض کنیم شهرداری تاکنون هیچ هزینه‌ای در کمپ قلعه‌درسی انجام نداده، اگر می‌دانستیم عوارضی ورودی حتی به بخشداری یا سایر مجموعه‌های دولتی واگذار می‌شود حرفی نداشتیم، اما چرا شهرداری هزینه کند و بخش خصوصی آن را آماده و بدون هیچ هزینه‌ای صاحب شود؟ شهرداری کلیبر به امید داشتن منبع درآمدی پایدار در کمپ قلعه‌درسی سرمایه‌گذاری کرده است.

واگذاری خارج از عرف کمپ گردشگری قلعه‌درسی

یعثوبی در پاسخ به سالی مبنی بر این‌که فرماندار با چه بهانه‌ای اقدام به واگذاری خارج از عرف کمپ گردشگری قلعه‌درسی کرده است؟ اضافه کرد: در ظاهر می‌گویند چون خارج از محدوده شهر است شهرداری نمی‌تواند در آن منطقه حضور داشته باشد، خوب این بهانه را قبول می‌کنیم ولی، جناب فرماندار شخصاً در رأس هیأت تطبیق مصوبات شورای اسلامی شهر کلیبر هستند مگر نمی‌دانستند قلعه‌درسی خارج از محدوده شهر است پس چرا مصوبات شورای شهر در رابطه با هزینه در این کمپ گردشگری را تأیید می‌کردند.

وی با تاکید بر این‌که شهرداری کلیبر در کمپ گردشگری قلعه‌درسی به عنوان سرمایه‌گذار مادر فعالیت می‌کند، ابراز داشت: در جلسه شورای تأمین نیز خواستند تا شهرداری کلیبر را که سال‌ها در قلعه‌درسی هزینه کرده از حق و حقوق قانونی‌اش محروم کنند و گفتند به صورت مشارکتی با شرکت تعاونی دهیاران آن را اداره کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر کلیبر خاطرنشان کرد: بنده استعفایم را به فرماندار تقدیم کردم و سه عضو شورای شهر و شهردار کلیبر نیز در اعتراض به تصمیم غیرقانونی فرماندار استعفای‌شان را به بنده تحویل داده‌اند که در جلسه شورای تصمیم‌گیری خواهد شد.

حق شهرداری کلیبر تضییع می‌شود

یعثوبی بیان کرد: دلیل استعفای ۴ عضو شورای اسلامی شهر و شهردار کلیبر همین ضایع نمودن حقوق شهرداری و هزینه‌ای است که از بیت‌المال در کمپ قلعه‌درسی انجام یافته است که مطرح کردم.

وی با تأکید بر این‌که فرماندار می‌گوید نتوانسته‌ایم در کمپ قلعه‌درسی خدمات‌رسانی کنیم، گفت: اگر با پرسنل اندک زباله‌ها را پاک‌سازی نکرده بودیم وضعیت فعلی را باعث نمی‌شد مسافران به کلیبر بیایند در حالی که جنگل‌های ما و کمپ‌های گردشگری کلیبر به مراتب پاکیزه‌تر از جنگل‌های شمال کشور است، هرچند این‌ها بهانه ظاهری است و از باطن قضیه که مجبور کرده تا حق شهرداری کلیبر را زیرپا بگذارند اطلاعی نداریم.

کد خبر 4933726

منبع: مهر

کلیدواژه: گردشگری استعفا ویروس کرونا شیراز بوشهر روز قدس شهرکرد گرگان عید سعید فطر شیوع کرونا قزوین روز جهانی قدس نماز عید سعید فطر روابط عمومی شب قدر راهپیمایی روز قدس سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۴۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان استان اردبیل

مدیرکل اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: خبر صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان صحت ندارد و هیچگونه مجوزی در این محوطه تاریخی صادر نشده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حسن محمدی ادیب در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: خبر صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان صحت ندارد و هیچگونه مجوز ساخت و ساز در محدوده این محوطه تاریخی صادر نشده است.

وی افزود: قلعه اولتان یکی از محوطه‌های تاریخی مهم استان اردبیل بوده و در سال ۱۳۷۸ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است و تا کنون هفت فصل کاوش در این محوطه انجام یافته که نشان دهنده اهمیت آن است.

مدیرکل اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل تاکید کرد: همچنین با توجه به اهمیت قلعه اولتان، اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل پیشنهاد تبدیل اولتان قالاسی به پایگاه ملی را به وزارت میراث‌فرهنگی ارائه کرده است و پیگیر اخذ مجوزهای لازم برای این مورد هستیم.

محمدی ادیب ادامه داد: محوطه‌ها و بناهای تاریخی عرصه و حریم مشخصی دارند و در مورد قلعه اولتان نیز عرصه و حریم آن در سال ۱۳۹۸ تعیین و در شورای حرایم کشور به تصویب رسیده است که بر اساس همان موارد مصوب، حفاظت از قلعه اولتان انجام می‌شود.

کد خبر 750872

دیگر خبرها

  • انتقال تجربیات اعضای ادوار شورا برای بالندگی شهر/ لزوم صرفه‌جویی در هزینه‌کرد اعتبارات
  • جلسه استیضاح شهردار ساری برگزار شد
  • تفکیک زباله در روستای قلعه بالای بیارجمند آغاز شد
  • در نود و یکمین جلسه شورای شهر ساری چه گذشت؟
  • اعضای شورای شهر حق دخالت در انتصابات شهرداری را ندارند
  • تکذیب صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان استان اردبیل
  • (ویدیو) عضو شورای شهر تهران: با شهرداری نظارت‌ناپذیر رو‌به‌رو هستیم
  • سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران رونمایی شد
  • رونمایی از سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران | معاون شهردار: نظارت گریز نیستیم
  • عضو شورای اسلامی کلانشهر اهواز :کلانشهر اهواز امینی شهردار را نمی‌خواهد | کسی ندای هل من ناصرا ینصرنی اهواز را نمی شنود