Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-07@11:47:26 GMT

آشنایی با زورخانه علیقلی‌آقا - اصفهان

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۶۴۴۴۵

آشنایی با زورخانه علیقلی‌آقا - اصفهان

همشهری‌آنلاین - علی‌اصغر درویش: در مورد این زورخانه اطلاعات مکتوب در دسترس نیست ولی بنابر اظهارات اهالی محل، محله بیدآباد یکی از محلات پهلوان‌پرور شهر اصفهان بوده و پهلوانان این شهر غالباً بیدآبادی بوده‌اند و از این جا برای مسابقه با پهلوانان سایر شهرها به پایتخت می‌رفته‌اند. حتی چندتن از آنها برای مدتی پهلوان پایتخت هم بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با بررسی‌ و پژوهش در محله محل زورخانه شناسایی و مشخص شد که در ضلع غربی مجموعه قراردارد.

از زورخانه مذکور که هم اکنون خراب شده آثار کمی باقی مانده و به جای آن یک دکان پولک و نبات‌سازی ساخته شده بود. سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان در تکمیل عناصر تخریب شده مرکز محله علیقلی‌آقا، زورخانه علیقلی‌آقا را در فضایی مجاور مجموعه جانمایی و احداث ‌کرد.

این بنا کاملا بازسازی که نه، از نو ساخته شده و چندان از لحاظ معماری و زیبایی معماری نسبت به دیگر آثار محله بیدآباد اهمیتی ندارد ولی نکته اینجاست که از شنبه تا چهارشنبه بعد از ساعت ده شب هنوز هم ورزش‌های زورخانه‌ای با جدیت برگزار می‌شود.

کد خبر 514152 برچسب‌ها مجله سفر به استان اصفهان مجله زورخانه

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۴۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری رویداد ملی مسئله محور «شروع» در دانشگاه کردستان

 مدیر توسعه کارآفرینی، مراکز رشد و نوآوری دانشگاه کردستان اظهار کرد: در رویداد «شروع» نیاز‌های فناورانه از طریق شرکت‌ها به صورت مسئله محور مطرح می‌شود و دانشجویان و یا هر یک از اعضای هیات علمی ایده‌ای در این حوزه داشته باشند، به شرکت معرفی خواهد شد.

نوید رضایی ادامه داد: شرکت مورد نظر با صاحب ایده وارد مذاکره خواهد شد و در صورتی که ایده مطرح شده قابلیت تامین نیاز شرکت را داشته باشد، از طریق تسهیلات و یا کمک بلاعوض، صاحب ایده را حمایت خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه این رویداد در دانشگاه‌های مختلف برگزار شده، عنوان کرد: این رویداد برای نخستین بار در دانشگاه کردستان و با حضور دانشجویان و اعضای هیات علمی علاقمند و صاحب ایده برگزار می‌شود.

رضایی مزایای شرکت در این جشنواره را آشنایی با فضای کار اشتراکی، فضای کارگاهی، خدمات مالی، ایجاد شبکه ارتباطی، آموزش و توانمندسازی دانست و خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این رویداد ایجاد زمینه و شرایط مناسب برای آشنایی دانشجویان با مسائل فناورانه در قالب انجام پروژه‌های علمی، حمایت از سرمایه‌های انسانی و استعداد‌های علمی کشور و تبدیل خلاقیت و دستاورد‌های علمی به محصولات قابل ارائه به بازار است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • مفاهیم: آشنایی با عوامل اجتماعی تعیین‌کننده سلامت (SDH)
  • برگزاری رویداد ملی مسئله محور «شروع» در دانشگاه کردستان
  • آشنایی با روش‌های درمان زخم بستر در منزل
  • زورخانه پولاد هرچه زودتر ثبت ملی شود
  • پیگیری و تسهیل رفع مشکلات اهالی کلاته محمدعلی پهلوان
  • پیوند سازمان فنی و حرفه‌ای با مجموعه‌های تحقیقاتی و محله محور
  • آشنایی با نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس در زنجان و طارم
  • برگزاری همایش آشنایی با مناسک حج در بروجرد
  • برگزاری همایش آشنایی با مناسک حج در بروجرد+مصاحبه
  • ◄ آشنایی با آبراه غیرطبیعی پاناما + فیلم