Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-07@14:44:19 GMT

تداوم خسارت‌های پدیده‌های جوی

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۶۵۱۱۳

صراط:

سازمان جهانی هواشناسی خبر داده است که این روزها در حال به‌روزرسانی برخی از دستورالعمل‌های مربوط به سال ۲۰۱۵ خود است؛ از جمله دستورالعمل‌هایی در مورد پیش‌بینی پیامدهای پدیده‌های جوی چندمخاطره و خدمات هشدار (IBFWS). دستورالعمل‌هایی که بهترین راهکارها را در زمینه توسعه موثر سیستم‌های هشداردهنده آب و هواشناسی به‌منظور بهبود ایمنی عمومی ترویج می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ‌پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی طبق اعلام این سازمان‌ مخاطرات آب و هوایی و اقلیمی، سالانه جان بسیاری از مردم را در سراسر دنیا می‌گیرد و خسارت‌های قابل‌توجهی را به دارایی‌ها و زیرساخت‌ها وارد می‌سازد؛ خسارت‌هایی با پیامدهای طولانی‌مدت اقتصادی-اجتماعی که باوجود پیش‌بینی‌ها و هشدارهای دقیق و به‌هنگام هواشناسی به دلیل عدم درک اثرات بالقوه آن‌ها توسط مدیریت‌کنندگان شرایط اضطراری، نهادهای مدنی و عموم مردم به بار می‌آید.

سازمان هواشناسی جهانی اعلام کرده است که دومین نسخه از دستورالعمل‌های خود را که شامل ۶ فصل می‌شود تا اواخر سال جاری میلادی منتشر خواهد کرد؛ این دستورالعمل‌ها مجموعه توصیه‌هایی است که دسامبر ۲۰۱۹ در سمپوزیوم خدمات‌دهندگان، کاربران و سرمایه‌گذاران در دفتر Met انگلیس ارائه شد.

سمپوزیومی که در آن شرکت‌کنندگانی از بیش از ۲۰ سازمان‌ و سرویس‌ ملی آب و هواشناسی، مؤسسه‌های تحقیقاتی و سازمان‌های بین‌المللی از جمله فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ، جوامع هلال احمر، بانک جهانی، برنامه جهانی غذا، سیستم‌های خطر و اقلیم و سیستم‌های اخطار اولیه(CREWS) را گرد هم آورده بود.

دستورالعمل‌های سال ۲۰۱۵ سازمان جهانی هواشناسی بر این فرض استوارند که صرفا صدور یک پیش‌بینی خوب یا هشدار درباره شرایط آب و هوایی به تنهایی کافی نیست و مردم نیازمند اطلاعاتی برای اطمینان یافتن از ایمنی و محافظت از اموال خود و شرایطی هستند که ممکن است در پی این مخاطرات به بار آید.

به گفته WMO قرار است نسخه جدید این دستورالعمل‌ها، اطلاعات عملی و مطالعات موردی را در مورد نحوه اقدام بر اساس پیش‌بینی‌ها و  هشدارهای صادرشده توسط مراکز و سازمان‌های ملی آب و هواشناسی مهیا ‌کند؛ اطلاعاتی که با در نظر گرفتن پیامدهای پدیده‌های جوی چندمخاطره به ارائه هشدارهای لازم می‌پردازد.

طبق اعلام سازمان جهانی هواشناسی‌ نسخه جدید این دستورالعمل‌ها، مجموعه‌ای از تجربیات، درس‌ها و آموزه‌های فرا گرفته‌شده از مشارکت‌کنندگان حاضر در سمپوزیوم دسامبر ۲۰۱۹ را شامل می‌شود؛ ابن درس‌ها برای تقویت ارائه خدمات پیش‌بینی و هشدار مبتنی بر کارآمدی و به‌منظور حمایت از زندگی، معیشت و دارایی‌ها خواهند بود که به طور خاص بر اقشار آسیب‌پذیر تمرکز دارند و متشکل از شیوه‌ای عملی و واضح خواهند بود.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: سازمان جهانی هواشناسی پدیده های جوی وزارت راه و شهرسازی صراط دستورالعمل ها پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۵۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارش‌ های سیل آسا و ضرورت توجه به بیمه محصولات زراعی و دامی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل مدیریت بحران استانداری با اشاره به تداوم بارندگی در استان هشدار داد: دامداران، کشاورزان و مزرعه داران ماهی در این بارش ها خسارت هایی را متحمل می شوند که با بیمه کردن بخشی از این خسارت ها جبران می شود. علیرضا نیکروز تاکید کرد: تکرار سامانه بارشی تا پایان سال دور از انتظار نیست و ضرورت داد عشایر، کشاورزان اعم از باغداران، صیفی جات و حتی شیلات استان بیمه محصول خود را جدی بگیرند تا بخشی از خسارت ها با بیمه جبران شود. وی با اشاره به خسارت های سامانه بارشی سه روز گذشته گفت: علاوه بر خسارت های محصولات کشاورزی در شهرستان گچساران و باشت برخی راه های روستایی شهرستان کهگیلویه مسدود شده است که همکاران راهداری در حال بازگشایی آنها هستند. نیکروز با اشاره به ریزش جاده پاتاوه- دهدشت حد فاصل «قلعه دختر» و «قلعه گل» (همجوار روستای «دشت قاضی») ادامه داد: بلافاصله پس از ریزش، این جاده ملی بازگشایی شد و هم اکنون مشکلی برای تردد وجود ندارد. مدیرکل مدیریت بحران استانداری با اشاره به دیگر خسارت های بارندگی در استان گفت: راه های عشایری و برخی از عشایر ما دچار آبگرفتگی شدند که امدادگران هلال احمر استان کمک های لازم را انجام دادند.

دیگر خبرها

  • تداوم بارش بهاری در اصفهان / هوا خنک‌تر می‌شود
  • تداوم باد و باران در استان اصفهان/ تنش‌دمایی پیش‌بینی می شود
  • تداوم بارش باران در آذربایجان شرقی
  • تداوم بارش‌ها و کاهش دما در اصفهان/ ورود سامانه بارشی به استان جدید از امروز
  • تداوم بارش‌ها و کاهش دما در نقاط مختلف کشور
  • پیش‌بینی هوا طی روزهای آینده/ تداوم بارش‌ها در این استان‌ها
  • شرایط جوی ناپایدار در استان اردبیل تداوم می‌یابد
  • هشداز نارنجی سازمان هواشناسی برای برخی از مناطق کشور
  • هشدار هواشناسی برای ۱۸ استان/ تشدید بارش و احتمال وقوع سیلاب
  • تداوم بارش‌ های سیل آسا و ضرورت توجه به بیمه محصولات زراعی و دامی