Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@02:30:46 GMT

تصاویری خاطره انگیز از صدیقه کیانفر

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۶۵۱۲۱

تصاویری خاطره انگیز از صدیقه کیانفر

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، صدیقه کیانفر  ۲۰ بهمن ۱۳۱۱ در آبادان به دنیا آمد ،در سال ۱۳۳۶ وقتی ۲۵ ساله و دانش آموز سال آخر مدرسه شبانه روزی در آبادان بود.

به علت صدای رسایی که داشت توسط معلم اش به رادیو برده شد.در کنار فعالیت رادیویی کنار استادش بازیگری تئاتر را نیز آموخت و در سال ۱۳۳۹ با گرفتن حکم انتقالی از شرکت نفت آبادان به تهران مهاجرت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال ۱۳۳۹ عضو گروه نمایشی باشگاه جوانان تهران شد تا اینکه بعنوان کارگردان با بچه‌های دانشگاه تهران شروع به همکاری کرد.

وی در طول عمر هنری خود در آثار سینمایی متعددی از جمله «هامون»، «آپارتمان شماره ۱۳»، «مأموریت آقای شادی»، «همسر» و «من زمین را دوست دارم» ایفای نقش کرده بود.

«بچه‌های کوچه دوستی» هنگامه مفید، «همه بچه‌های من» مرضیه برومند، «بی گناهان» احمد امینی، «میوه ممنوعه» حسن فتحی و «رسم عاشقی» سعید سلطانی نیز از جمله مجموعه‌های تلویزیونی هستند که صدیقه کیانفر در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته بود.

حضور در نمایش‌های «دریاچه پنهان» مسعود دلخواه و «هایلایت» سوسن پرور از جمله تجربیات تئاتری زنده یاد کیانفر بودند.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صدیقه کیانفر بازیگر تلویزیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۵۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهارم اردیبهشت ؛ روزی به نام رادیو


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد ، اولین فرستنده عمومی رادیو در ایران در ساعت نوزده ۴ اردیبهشت ۱۳۱۹ در تهران با نام «رادیو تهران» گشایش یافت و از فردای آن روز برنامه‌های عادی رادیو آغاز شد و، چون برنامه‌ها تنها در تهران قابل دریافت بود، «رادیو تهران» نامیده می‌شد.

البته درآن دوره بیشتر برنامه‌های رادیو را موسیقی و خبر تشکیل می‌داد و کارکرد دیگری برای آن در نظر گرفته نشده بود تا اینکه کم‌کم برنامه‌های ادبی و طنز نیز به این جعبه خیال‌انگیز راه پیدا کردند و این رسانه بی‌رقیب دل مردمان بسیاری را به‌دست آورد تا جایی که مونس زنان قالی‌باف و چوپانانی شد که در دل صحرا به جای نواختن نی برای گوسفندانشان، دل را با برنامه‌های رادیو جلا می‌دادند.
در شهر‌ها نیز وضعیت به همین منوال بود و در هر سرای عمومی، صدای رادیو به گوش می‌رسید و در مواقع مهم‌تر نیز مردم برای گوش دادن به رادیو گردهم می‌آمدند
رادیو در کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۳۶۵ با شش برنامه آغاز به کار کرد و در سال ۱۳۸۲ شبکه استانی افتتاح شد و از سال ۱۳۹۳ تاکنون به صورت ۲۴ ساعته برنامه پخش می‌کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سریال‌های جایگزین نون خ و اژد‌ها چیست؟
  • «من و فرزندم»، از رادیو تهران
  • شاهنشاه آریامهر حقوق دهخدا را قطع کرد / بازجویی هایی که به مرگ رئیس دانشگاه تهران منتهی شد / سرگذشت غم انگیز سیاستمدار میانه‌رو و ادیب دانشمند
  • برنامه «پل مدیریت» از رادیو تهران
  • روز «میلاد صدا» در جعبه جادویی رادیو
  • چهارم اردیبهشت ؛ روزی به نام رادیو
  • رادیو، صدای آرامش و گام های آهسته تر زندگی
  • مردم پنج دهه از صدای اسکویی خاطره دارند
  • برنامه «باغ فردوس» از رادیو تهران
  • بازسازی یک عکس‌ خاطره‌انگیز‌ فوتبالی توسط فوتسالی‌ها