Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان با صدور اطلاعیه‌ای در خصوص مشکلات به وجود آمده برای مردم بخش غیزانیه توضیحاتی ارایه داد.

در این اطلاعیه ضمن عذر خواهی از این مسئله با اشاره به موقعیت جغرافیایی منطقه غیزانیه آمده است: این محل سال‌ها با مشکل کمود آب شرب در زمینه کشاورزی و دامداری روبرو بوده است «و اگرچه پروژه آبرسانی موسوم به ۹۱ روستای مسیر اهواز، ماهشهر و رامهرمز در سال ۸۶ به بهره برداری رسید، اما پروژه مذکور کفاف آب مورد نیاز منطقه را نمی‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

در ادامه این اطلاعیه گفته شده که با پیگیری‌های استاندار خوزستان، پروژه آبرسانی به ۲ دهستان مشروحات و غیزانیه به منظور اجرا خط انتقال و شبکه توزیع آب شرب و همچنین بازسازی تاسیسات آبرسانی شهید الماسی از سال‌ها پیش آغاز شده بود، اما به دلیل نبود اعتبار و تامین نشدن مواد اولیه بار‌ها متوقف شد.

شرکت آب و فاضلاب خوزستان از اجرا این پروژه در سال ۹۸ پس از وقفه طولانی مدت اطلاع داد که در مراحل پایانی فاز اول قرار داشته و بزودی مورد بهره برداری و در نتیجه حل مشکلات آب شرب منطقه خواهد شد.

در اطلاعیه شرکت آب و فاضلاب خوزستان نسبت به نبود منابع آب سطحی در منطقه و وجود مشکلات در بخش غیزانیه برای تامین آب شرب و دام‌ها و باغات کوچک اشاره شده است که بخش عمده آن امرار معاش ساکنین را تشکیل می‌دهد و باید برطرف گردد.

در پایان اطلاعیه راهکار فوری و کوتاه مدت را برای تامین آب شرب اهالی منطقه آبرسانی به وسیله تانکر‌ها دانسته که تا حد زیادی تنش‌ها را کاهش می‌دهد؛ و شرکت آب و فاضلاب خوزستان بر اساس همین اطلاعیه «تمام تلاش خود را برای تامین آب بخش غیزانیه با اولویت شرب و رفع نواقص موجود به کار خواهد بست.»

انتهای پیام/ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خوزستان آب شرب آبفا خوزستان غیزانیه اهواز شرکت آب و فاضلاب خوزستان آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۵۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل سرایت بنزین به آب‌های سطحی اهواز در حال رفع است

به گزارش خبرگزاری مهر، در پی انتشار خبری مبنی بر اعلام ساکنان محله سلطان‌منش به ویژه خیابان‌های پشت انبار هلالی منطقه هفت شهرداری اهواز در خصوص نشتی و سرایت بنزین به آب‌های جاری خیابان، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز جمعه شب بیانیه‌ای را صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: در بارندگی شدید اخیر به علت ارتباط کانال‌های فاضلاب ایستگاه آتش‌نشانی پشت جایگاه با زمین نسبتاً آلوده باند مخازن جایگاه، آلودگی‌هایی در فاضلاب ایستگاه و خیابان مجاور جایگاه ایجاد شد.

در این بیانیه بیان شده است: طرح کهاب (جمع‌آوری بخارات فرآورده نفتی) و تغییر سیستم لوله‌کشی تخلیه قدیمی در این جایگاه به منظور جلوگیری از این مشکل در حال اجرا است.

در این بیانیه تصریح شده است: مشکل در حال رفع است و ضمن رعایت اصول ایمنی از آلودگی زیست محیطی کاسته خواهد شد.

کد خبر 6096326

دیگر خبرها

  • ۳۰۰ روستای لرستان از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی تجهیز و تکمیل چاه و خط انتقال آب تم‌تم در شهرستان جوانرود
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی به شهر جوانرود
  • جهاد آبرسانی در ۱۲۵ روستای لرستان
  • تسویه ۱۹۰ میلیارد تومان از بدهی‌های آب و فاضلاب بوشهر
  • پروژه های آب و فاضلاب جنوب استان اردبیل ساماندهی می شود
  • پروژه های آب و فاضلاب جنوب استان اردبیل ساماندهی می شوند
  • مشکل سرایت بنزین به آب‌های سطحی اهواز در حال رفع است
  • بیانیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز در خصوص سرایت بنزین به آب‌های سطحی
  • پیشرفت ۹۵درصدی پروژه آبرسانی به جوانرود باهدف کاهش تنش آبی این شهرستان