Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-07@08:27:09 GMT

تحلیلی از علت عقب‌نشنی آمریکا از ماجرای نفتکش‌ها

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۶۵۲۴۰

تحلیلی از علت عقب‌نشنی آمریکا از ماجرای نفتکش‌ها

 

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس عرب و سردبیر روزنامه "رای الیوم" چاپ لندن با اشاره به ورود اولین نفتکش ایرانی به ونزوئلا گفت که تهدید "حسن روحانی" مبنی بر پاسخ قاطع تهران به هرگونه تحرکات واشنگتن، عامل نگرانی و عقب‌نشینی آمریکادر ماجرای عزیمت نفتکشهای ایرانی به ونزوئلا بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هشدار جدی روحانی به آمریکایی‌ها | امیدواریم آمریکایی­‌ها دست به خطا نزنند
این تحلیلگر مسایل عرب امروز دوشنبه ۵ خرداد، در گفت‌وگو با شکبه خبری "المیادین" افزود که "دونالد ترامپ" در این ماجرا نیز شکست خورد و اجازه داد با ورود نفتکش‌های ایرانی محاصره و تحریم ونزوئلا شکسته شود.

«مایکل معروف» تحلیلگر سابق پنتاگون در آمریکا نیز در گفت‌وگو با المیادین تاکید کرد: این حق قانونی ایران است که با هر کشوری که مایل است، مبادلات تجاری داشته باشد و همانطور که واشنگتن برای افزایش نفوذ خود تلاش می‌کند، تهران نیز این حق را دارد.

وی اضافه کرد که چنانچه آمریکا مانع از ورود نفتکش ایران به ونزوئلا می‌شد، این اتفاق قطعا چیزی جز راهزنی دریایی نبود.

به گزارش مرکز ردیابی نفتکش‌ها نخستین کشتی حاوی سوخت ایران امروز (دوشنبه) در بندرگاه پالایشگاه "ال‌پالیتو" در ونزوئلا لنگر انداخت.

مرکز ردیابی تانکر "ترکرز" (TankerTrackers) در پیامی توئیتری نوشت: نفتکش ایرانی "فورچون" که در اواسط ماه مارس (اسفند) در بندر "شهید رجایی" با ۴۳ میلیون لیتر بنزین بارگیری شده بود، هم اکنون در اسکله ۲ در بندرگاه پالایشگاه ال پالیتو در غرب "کاراکاس" پایتخت ونزوئلا لنگر انداخته است .

این نخستین کشتی از پنج نفتکش ایرانی است که به رغم تهدیدات و تحریم‌های آمریکا در سواحل شمالی ونزوئلا پهلو می‌گیرد و آماده تخلیه محموله سوخت خود است.

«نیکولاس مادورو» رییس جمهوری ونزوئلا هم دیروز (یکشنبه) ضمن تشکر از حمایت‌های ایران، تأکید کرد: کاراکاس و تهران هر دو خواهان صلح هستند. ما حق داریم آزادانه تجارت کنیم.

رئیس جمهوری اسلامی ایران نیز شنبه گذشته در تماس تلفنی امیر قطر، با اشاره به برخی تحرکات آمریکایی‌ها در منطقه دریای کارائیب، هشدار داده بود که اگر نفتکش‌های ایران در این دریا یا در هر کجا از جهان از سوی آمریکا دچار مشکل شوند، متقابلا برای آنها مشکل بوجود خواهد آمد.

روحانی با تاکید بر اینکه ایران هیچگاه آغازگر درگیری نخواهد بود، افزود: ما همواره حق مشروع دفاع از حاکمیت و تمامیت ارضی و تامین منافع ملی را برای خود قائل هستیم و امیدواریم آمریکایی­‌ها دست به خطا نزنند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ونزوئلا نماز عید فطر عید فطر فطریه غیزانیه نفت ونزوئلا عبدالباری عطوان رای الیوم نفتکش ایرانی ونزوئلا ونزوئلا نماز عید فطر عید فطر فطریه غیزانیه نفت ونزوئلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۵۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایگاه آمریکایی: خریداران پهپادها و تجهیزات ایرانی به صف شدند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، پایگاه تحلیلی نظامی «Breaking Defense» در گزارشی به ارزیابی یکی از پیامد‌های جهانی عملیات موشکی پهپادی «وعده صادق» پرداخته و آورده است باوجود همکاری و مقابله گسترده چند کشور در کنار اسرائیل با تسلیحات پرتاب شده تهران، اما علاقه جهانی به پهپاد‌های ایرانی رو به کاهش نیست و تحلیلگران می‌گویند بازار پراشتیاقی در سراسر جهان برای دسترسی و خرید پهپاد‌های به نسبت ارزان و کارآمد ایران وجود دارد.

نویسنده گزارش آورده است: شاید اسرائیل و متحدانش توانسته باشند با تعداد زیادی از ۳۰۰ پهپاد و موشکی که ایران در حمله بی‌سابقه خود به اسرائیل پرتاب کرد، مقابله کنند، اما به نظر کارشناسان این امر مشتریان پرنده‌های بدون سرنشین تهران را منصرف نکرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رسانه آمریکایی: خریداران پهپادها و تجهیزات ایرانی به صف شدند
  • پایگاه آمریکایی: خریداران پهپادها و تجهیزات ایرانی به صف شدند
  • صف خرید پهپادهای ایرانی؛ پس از موفقیت در میدان | گزارش مهم یک پایگاه تحلیلی نظامی
  • غریب‌آبادی: چه کسی به داد زنان و دختران آمریکایی می‌رسد
  • واکنش دبیر ستاد حقوق بشر به برخورد تهاجمی با زنان در آمریکا
  • عرض و طول سرزمین‌های اشغالی تحت اشراف سلاح‌های ایرانی است
  • واکنش معاون قوه قضاییه به برخورد با زنان و دختران در آمریکا: چه کسی به داد آنها می‌رسد؟
  • سرکوب آمریکایی‌ها توسط چماقداران ایرانی - یهودی
  • سرکوب آمریکایی‌ها توسط چماقداران ایرانی - یهودی + ویدئو
  • واکنش دبیر ستاد حقوق بشر به برخورد تهاجمی با زنان و دختران در آمریکا