Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@20:28:41 GMT

آتش سوزی منطقه دهرود دشتستان وارد روز چهارم شد

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۶۵۲۷۲

آتش سوزی منطقه دهرود دشتستان وارد روز چهارم شد

غلامرضا منتظری روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: با وجود اینکه آتش تا صبح امروز به صورت کامل مهار شده بود اما با وزش باد دوباره در بخش محدودی آتش شعله گرفته است.

وی بیان کرد: در زمان حاضر بیش از ۱۰۰ نفر از نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان، مرتعداران، عشایر، بسیج و مردم محلی در منطقه حضور دارند و در تلاش برای مهار آتش هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منتظری اضافه کرد: وزش باد، کوهستانی بودن منطقه و شیب تند انتقال آتش را سریع کرده و باعث شده پس از خاموش کردن شعله‌ها، آتش دوباره شعله ور و در منطقه آتش سوزی رخ دهد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: در مرحله نخست وقوع آتش که از روز جمعه گذشته شروع شد بخشی از مراتع کوهستانی که بیشتر پوشش گیاهی علوفه‌ای بود در آتش سوخت و همچنین بخشی از درختان بنه، بادام و کنار موجود در منطقه دهرود نیز تحت تاثیر آتش قرار گرفته‌اند اما هنوز برآوردی از میزان خسارت صورت نگرفته و و نیازمند بررسی دقیق است.

وی ادامه داد: احتمال داده می‌‍شود علت آتش سوزی عامل انسانی باشد اما قطعی نیست و پس از مهار آتش علت آن به صورت دقیق بررسی می‌شود.

منتظری اضافه کرد: با تمام توان خود پی‌گیر خاموش کردن آتش هستیم اما به دلیل صعب العبور بودن منطقه، انتقال وسایل و امکانات تا نقطه‌ای با وسایل نقلیه انجام و پس از آن باید با استفاده از کوله پشتی به وسیله افراد پیاده انجام شود که این کار در این شرایط بسیار سخت است.

وی گفت: در زمان حاضر آتش در منطقه محدودی قرار دارد و هماهنگی‌های لازم با رئیس سازمان جنگل‌ها و مراتع برای امدادرسانی هوایی انجام شده است.

منتظری اضافه کرد: از مردم انتظار می‌رود آتش در طبیعت روشن نکنند تا شاهد چنین حوادثی نباشیم چرا که طبیعت متعلق به تمام مردم است و چنین آتش سوزی‌هایی همه را متضرر می‌کند.

از روز جمعه آتش در ارتفاعات مراتع کوهستانی غرب منطقه دهرود بخش ارم شهرستان دشتستان آغاز و پس از ۱۸ ساعت تلاش نیروهای یگان حفاظت و سایر نیروهای دیگر آتش مهار شد اما با توجه به شرایط جوی و وزش باد آتش برای بار دوم شنبه شب دوباره شعله ور شد تا کنون بیش از سه بار آتش مهار شده اما دوباره شعله ور می‌شود  و نیروهای امدادی و یگان حفاظت همچنان در منطقه حضور دارند.

برچسب‌ها اطفای حریق دشتستان منابع طبیعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اطفای حریق دشتستان منابع طبیعی اطفای حریق دشتستان منابع طبیعی آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۵۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، احمد بنافی ظهر شنبه در نشست تبیینی طرح تکام «توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه» بیان کرد: توسعه اشتغال روستایی را به عنوان یک برنامه و اولویت مهم در دستور کار داریم.

وی اضافه کرد: اگر طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان با جدیت دنبال شود تحول در حوزه روستایی به ویژه در اشتغال و اقتصاد روستایی رخ می‌دهد و به عبارتی تبلور مردمی سازی اقتصاد روستا است.

وی اضافه کرد: تجربه‌های خوب دهیاران در این حوزه به اشتراک گذاشته شود و تلاش شود تا سند توسعه هر روستا بر پایه الگوی مردمی تدوین و عملیاتی شود.

کد خبر 6089974

دیگر خبرها

  • آتش سوزی در پتروشیمی آبادان مهار شد
  • تشکیلات خودگردان؛ از مهار اعتراضات ضد صهیونیستی تا سرکوب آن
  • حریق در هتل پارسیان کوثر تهران مهار شد
  • ۳۸۰۰ نفر به بدنه آموزش و پرورش ابتدایی استان اصفهان وارد می‌شوند
  • آتش سوزی گسترده یک کارخانه بزرگ در جنوب تهران (+فیلم و عکس)
  • آتش‌سوزی گسترده یک کارخانه بزرگ در جنوب تهران
  • تصاویر آتش‌سوزی گسترده یک کارگاه بزرگ در تهران |‌ ویدئو
  • آتش سوزی گسترده در کارخانه مبل سازی مهار شد
  • خشم پدر، جان همسر و فرزندش را گرفت
  • طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان اجرا می‌شود