Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@07:48:41 GMT

بغداد علیه عربستان در شورای امنیت شکایت کند

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۶۵۷۶۴

بغداد علیه عربستان در شورای امنیت شکایت کند

خبرگزاری فارس" «فاضل جابر» نماینده ائتلاف «الفتح» در پارلمان عراق، امروز (دوشنبه - ۲۵ می)، از دولت «مصطفی الکاظمی» خواست تا علیه عربستان سعودی و کلیه کشور‌هایی که شهروندان آن‌ها در تخریب عراق مشارکت داشتند، در شورای امنیت شکایت کند.

وی در گفتگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد: عراق دارای صد‌ها سند و مدرک است که نشانگر محکومیت عربستان سعودی و شمار زیادی از کشور‌هایی است که اتباع آن‌ها در کنار داعش، طی عملیات‌های آزادسازی، صد‌ها میلیارد دلار به عراق خسارت وارده کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جابر افزود: فایل صوتی افشا شده اخیر از گفت‌وگوی القذافی و وزیر خارجه عمان که طی آن مشخص شد که ۴ هزار نیروی سعودی برای جنگ در کنار داعش به عراق اعزام شده بودند، تنها یکی از صد‌ها ادله قانع‌کننده درباره مشارکت عربستان در جنگ داعش با عراق است.

این نماینده عراقی تصریح کرد: این حق قانونی عراق است که عربستان سعودی و کلیه کشور‌هایی را که شهروندان آن‌ها در کنار داعش با عراق جنگیدند، بازخواست کند. طرف‌هایی که دارایی‌ها و اموال زیادی از عراق را از بین بردند و چرخه اقتصاد را در جریان اشغال یک سوم از مساحت این کشور فلج کردند.

وی افزود: از دولت مصطفی الکاظمی می‌خواهیم که در شورای امنیتی علیه عربستان و کلیه کشور‌هایی که اتباع آن‌ها در تخریب و ویرانی عراق نقش داشتند، شکایت کند.

پیش‌تر «حسن سالم» نماینده فراکسیون پارلمان «صادقون» عراق نیز تأکید کرده بود که باید «رژیم سعودی، مجرم شناخته شود. زیرا مسئولان آل سعود، تأمین مالی تروریسم در عراق و منطقه را بر عهده دارند.»

وی افزود: کابینه مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق باید موضع قاطعی در قبال عربستان سعودی اتخاذ کند.

سالم با بیان اینکه اعضای پارلمان عراق در پی شکایت و مجرم دانستن رژیم سعودی هستند، تأکید کرد: «سکوت در قبال اقدامات سعودی در قبال عراق، خیانت به خون ملت عراق است».

جمعه پیش یک فایل صوتی منسوب به «یوسف بن علوی» وزیر خارجه عمان در گفتگو با «معمر قذافی» دیکتاتور معدوم لیبی منتشر شد که در آن بن علوی به قذافی می‌گوید مقامات سعودی به اطلاع او رسانده‌اند که ۴هزار تروریست سعودی در عراق فعالیت دارند.

این فایل صوتی که به نظر می‌رسد مربوط به سال ۲۰۰۴ باشد، خشم بسیاری از شخصیت‌های عراقی را موجب شده است.

منبع: فردا

کلیدواژه: نماینده عراقی شورای امنیت عربستان عربستان سعودی کشور هایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۵۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند

وزیر خارجه حکومت طالبان با اشاره به زنجیره تامین و حمایت از داعش گفت سه کشور همسایه زمینه این گروه تروریستی در منطقه را فراهم کرده‌اند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «امیرخان متقی» وزیر خارجه حکومت طالبان بدون نام بردن از کشور خاصی گفت سه کشور همسایه زمینه را برای حضور گروه تروریستی داعش در منطقه فراهم کرده‌اند.

وی افزود یکی از این کشورها نیروی انسانی داعش را فراهم می‌کند، دومی برنامه‌های آموزشی و کشور سوم نیز حملات تروریستی آن را هدایت می‌کند.

متقی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه افغانستان-قزاقستان در کابل اظهار داشت بررسی‌ها نشان می‌دهد که از هر 10 مورد رویداد امنیتی دستکم هشت مورد آن در خارج از افغانستان طراحی شده است.

وی تصریح کرد اگر این کشورهای همسایه مسئولیت خود را به درستی انجام دهند، در افغانستان مشکلات امینتی بوجود نخواهد آمد.

گزارش شورای امنیت سازمان ملل درباره وضعیت داعش در افغانستانحقانی: تهدید داعش در افغانستان، نگران‌کننده نیستنیویورک‌تایمز: نصف اعضای داعش خوراسان اتباع تاجیکستان هستند

وزیر خارجه حکومت طالبان همچنین تاکید کرد از خاک افغانستان به دیگران آسیبی نخواهد رسید اما کشورهای دیگر نیز از اقدامات ویرانگر دست بردارند.

امیرخان مقتی اظهار داشت امنیت افغانستان به امنیت منطقه مرتبط است.

«ملا یعقوب مجاهد» وزیر دفاع حکومت طالبان پیش از این با اظهار اینکه عناصر داعش از تاجیکستان و پاکستان وارد افغانستان می‌شوند از این کشورها خواسته بود مرزهای خود را کنترل کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند
  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال می شوند
  • این پست عجیب اردوغان به زبان عربی جنجال به پا کرده
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد
  •  توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد + عکس
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق (+جزئیات)
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد
  • سفیر ایران: امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد