Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@23:24:34 GMT

طرح ترافیک از فردا به خیابان های پایتخت باز می گردد

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۶۶۶۱۹

طرح ترافیک از فردا به خیابان های پایتخت باز می گردد

به گزارش ایرنا، ۲ طرح «ترافیک» و «کنترل آلودگی هوا» (زوج و فرد سابق یا حلقه دوم طرح ترافیک) در محدوده مرکزی شهر تهران به طور معمول اجرا می‌شد که پس از شیوع کرونا و به واسطه رعایت فاصله اجتماعی و با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا  لغو شد تا شهروندان کمتر از وسائل حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

پس از لغو این طرح مناف هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از افزایش ترافیک بین ۴۲ درصد تا ۱۶۷ درصد در برخی ایام در هسته مرکزی شهر خبر داد و گفت: معتقدم که این مسئله در شیوع ویروس کرونا در حوزه مرکزی شهر موثر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 به گفته وی، نقطه ی مثبت اجرا نشدن طرح ترافیک، کاهش تقاضای سفر با حمل و نقل عمومی به خصوص اتوبوس و مترو بود بطوریکه میزان جابجایی مسافر از روزانه ۴ میلیون به ۱ میلیون مسافر کاهش یافت اما در ستاد ملی مقابله با کرونا مقرر شده بود که نتایج لغو اجرای طرح ترافیک پس از ۲ هفته بررسی و برای اجرای و یا اجرا نشدن آن تصمیم گیری شود.

مناف هاشمی ادامه داد: در این راستا وزیر کشور در تاریخ ۱۷ اردیبهشت اختیار تصمیم‌گیری در مورد اجرای طرح ترافیک را به شورای ترافیک تهران داد و طی ۱۰ روز گذشته جلساتی در این خصوص  با حضور شهردار تهران، نماینده وزیر کشور، رئیس شورای شهر و اعضای کمیسیون حمل و نقل و حتی رئیس ستاد کرونای تهران برگزار و موضوع اجرای طرح ترافیک را بررسی کردیم که نهایتا تصمیم جمعی بر این بود که اجرای محدوده های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا به نفع شهر تهران است چرا که جلوی سفرهای کاذب در محدوده مرکزی شهر گرفته می‌شود.

مناف هاشمی با بیان اینکه در شورای ترافیک تصمیم گرفته شد که از ۲۹ اردیبهشت ماه طرح‌های ترافیکی با اعمال برخی تغییرات در تهران اجرایی شود، گفت: اما با توجه به تعطیلات عید سعید فطر و برابر تصمیم شهردار تهران مقرر شد اجرای مجدد محدوده های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا، از اولین روز پس از تعطیلات عید سعید فطر آغاز شود.

نحوه اجرای طرح های ترافیکی تهران

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران در خصوص نحوه اجرای طرح های ترافیکی توضیح داد: زمان اجرای طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا که پیش از این از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح تا ۱۹ بود به ساعت ۸ صبح تا ۱۶ کاهش یافته و در عین حال از ساعت ۱۴ به بعد نیز خروج از محدوده‌های ترافیکی رایگان خواهد بود که با توجه به اینکه اکنون زمان کار ادارات از ساعت  ۷ صبح تا ۱۴ منظور شده است،   سفرهای کاری در این طرح، مشمول پرداخت عوارض محدوده های ترافیکی نخواهند شد.

به گفته هاشمی، در روزهای پنجشنبه صرفا طرح محدوده ی کنترل آلودگی هوا از ساعت ۸ تا ۱۳ اجرا می شود.

معاون شهردار تهران ادامه داد: همچنین برای ساکنین محدوده‌های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا نیز تخفیف‌هایی بیش از تخفیف‌های معمول در نظر گرفته شده است که در صورت تصویب شورای اسلامی شهر از ۵۰ تا ۷۰ درصد تخفیف برای ساکنین محدوده های ترافیکی منظور خواهد شد.

هاشمی با تاکید بر اینکه اجرای طرح‌های ترافیکی از روز بعد از فردا قطعی است، گفت: تمام تلاش ما، وزارت بهداشت و دیگر مسئولان این است که بتوانیم جمعیت در اتوبوس و مترو را کنترل کرده و طرح فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنیم؛ هر چند که احتمال می‌دهیم در حد پنج درصد تعداد مسافران افزایش یابد، اما قطعا اجرای طرح ترافیک وضعیت مرکز شهر را بهتر می‌کند.

به گزارش ایرنا،  شرط ورود به  «ترافیک» و «کنترل آلودگی هوا»  که مالکان خودروها جریمه نشوند،  ثبت‌نام مالک و مشخصات خودرو در سامانه تهران من و شارژ حساب شهروندی است.

محدوده طرح ترافیک از شمال به خیابان مطهری، از جنوب به خیابان شوش، از غرب به خیابان کارگر و از سمت شرق به خیابان‌های شریعتی و ۱۷ شهریور است و از سوی دیگر طرح کنترل آلودگی هوا نیز از شمال به بزرگراه همت، از شرق به بزرگراه امام علی(ع)، از جنوب به بزرگراه بعثت و از غرب به بزرگراه‌های نواب و چمران محدود می‌شود.

برچسب‌ها طرح ترافیک تهران معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران شهرداری تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طرح ترافیک تهران معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران شهرداری تهران طرح ترافیک تهران معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران شهرداری تهران طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا اجرای طرح ترافیک طرح های ترافیکی شهرداری تهران مرکزی شهر حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۶۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتصال خیابان جمالی به بزرگراه شهید صیاد شیرازی با تصمیم کمیته شبکه معابر

شهریار افندیزاده مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرتهران با بیان این مطلب تصریح کرد: با توجه به وجود گره‌های ترافیکی متعدد در معابر محلات حسین‌آباد و مبارک‌آباد، حد فاصل بزرگراه‌های امام علی (ع) و شهید صیاد شیرازی که رفت و آمد روزانه شهروندان را با مشکل و کندی همراه ساخته بود، مطالعات تخصصی در این باره انجام و راهکار‌های روان‌سازی ترافیک و برطرف کردن مشکلات یادشده مورد بررسی قرار گرفت.

افندیزاده گفت: در فرایند مطالعات مذکور، گزینه‌های مختلف ساماندهی ترافیکی این محدوده بررسی شد و بازگشایی یکی از معابر شرقی- غربی محلات اعلام شده به شبکه بزرگراهی برای تسهیل دسترسی ساکنین و تخلیه بهتر بار ترافیک خروجی از شبکه، مدنظر قرار گرفت.

 مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرتهران ادامه داد: براساس نتایج مطالعات و جمع‌بندی اعضای کمیته شبکه معابر، اتصال خیابان جمالی به کندرو بزرگراه شهید صیاد شیرازی با رعایت اصول ایمنی و طرح هندسی مناسب به تصویب رسیده است.

 افندیزاده با بیان اینکه بهبود دسترسی شهروندان به ایستگاه متروی میدان هروی، تقلیل زمان پیمایش خودرو‌ها و کاهش نسبی آلاینده‌ها در محدوده از نتایج اتصال خیابان جمالی به کندرو بزرگراه شهید صیاد شیرازی خواهد بود، اعلام کرد: طرح یادشده، باعث روان شدن ترافیک در شبکه معابر محلات پیرامونی، خروج آسان‌تر خودرو‌ها از معابر محلی به بزرگراهی، کاهش بار ترافیکی درون شبکه‌ای و کاهش تاخیر و زمان تردد خودرو‌ها می‌شود.

گفتنی است کمیته شبکه معابر، از کمیته‌های تخصصی شورای حمل و نقل و ترافیک شهر تهران است که با محوریت سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران و حضور جمعی از صاحب‌نظران حوزه‌های مختلف از جمله معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، پلیس راهور، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی و مناطق مربوطه، تغییرات شبکه معابر شهری تهران را بررسی کرده و درباره نحوه مواجهه با مشکلات ترافیکی تصمیم‌گیری می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حقوقی قضایی

دیگر خبرها

  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده‌های شمالی
  • آغاز عملیات اجرایی خط ۹ مترو تهران
  • آغاز ترافیک صبحگاهی در بزرگراه های پایتخت
  • هشدار مدیریت بحران درخصوص بازگشت آلودگی هوا به پایتخت
  • اتصال خیابان جمالی به بزرگراه شهید صیاد شیرازی
  • بارش باران در جاده‌های ۱۱ استان
  • هشدار هواشناسی به رانندگان: جاده‌ های ۱۱ استان بارانی است
  • آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور/ بارش باران در جاده‌های ۱۱ استان
  • اتصال خیابان جمالی به بزرگراه شهید صیاد شیرازی با تصمیم کمیته شبکه معابر
  • اتصال خیابان جمالی تهران به بزرگراه شهید صیاد شیرازی