Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-26@03:51:45 GMT

پنتاگون: ۵ پایگاه را به عراق تحویل دادیم

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۶۶۷۷۱

پنتاگون: ۵ پایگاه را به عراق تحویل دادیم

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الأوسط، بازرس کل پنتاگون در گزارشی اعلام کرد که در پی افزایش تنش میان آمریکا و ایران با به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه، نیروهای ائتلاف بین‌المللی به اصطلاح ضد داعش و تیم «عملیات عزم راسخ» پنج پایگاه نظامی را به نیروهای عراق تحویل دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این گزارش، پایگاه‌های مذکور شامل یک فرودگاه در موصل و یک مرکز استراتژیک نظامی در منطقه القائم واقع در مرزهای مشترک سوری و عراق می‌شود.

در گزارش بازرس کل پنتاگون اذعان شده است که علی‌رغم برنامه ریزی بلند مدت در گذشته برای انتقال و تحویل این پنج پایگاه به نیروهای عراق اما به دلیل افزایش تهدیدات گروه‌های مقاومت عراقی تسریع شد.

بازرس کل پنتاگون در ادامه آورده است که تهدیدات گروه‌های مقاومت عراق باعث تغییر تمرکز از مقابله با داعش به تمرکز بر حفاظت از پایگاه‌های نظامی شد و به همین منظور کارگروه‌های ائتلاف بین‌المللی تعامل مستقیم با شریکان عراقی‌ خود را متوقف کردند.

در این گزارش همچنین اذعان شده است که شیوع کرونا باعث توقف فعالیت هم‌پیمانان عراقی و سوری آمریکا شد، طوری که نیروهای عراقی آموزش و نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) عملیاتشان علی داعش را متوقف کردند.

بازرس کل پنتاگون در ادامه گزارش خود نسبت به فرار بیش از ۱۰ هزار تن از عناصر دربند کردهای هم‌پیمان آمریکا در سوریه هشدار داد و نوشت که نیروهای قسد درحال حاضر حدود ۲۰۰۰ عنصر خارجی داعش و ۸۰۰۰ عنصر سوری و عراقی را در ۲۰ مرکز بازداشت کرده‌اند و خطر فرار دست جمعی این افراد وجود دارد.

پیشتر به دنبال تصویب قانون اخراج نظامیان خارجی و به ویژه آمریکایی از عراق در پی حمله نیروهای واشنگتن به کاروان حشد الشعبی در اطراف فرودگاه بغداد، نیروهای ائتلاف تحت امر آمریکا به ترتیب از پایگاه‌های تقدم در غرب بغداد، «قائم» در نزدیکی مرز عراق و سوریه،‌ «قیاره» در جنوب موصل،‌ «کی وان» در کرکوک و «نینوا» در موصل خارج شده بودند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: قاسم سلیمانی پنتاگون داعش ائتلاف بین المللی کرونا قسد حشد الشعبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۶۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار درباره خطر حملات پهپادی برای امنیت ملی آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا و معاون او در مقاله ای که در روزنامه واشنگتن پست منتشر شد، درباره به خطر حملات پهپادی برای امنیت ملی این کشور هشدار دادند.

در مقاله واشنگتن پست به نقل از این دو مقام ارشد آمریکایی آمده است: نیروهای آمریکایی در خارج از کشور در برابر تهدید پهپادهایی که در ارتفاع پایین پرواز می‌کنند، آسیب‌پذیر هستند. پایگاه‌های نظامی محلی ما نیز تقریباً هیچ حسگر پهپادی ندارند.

این مقامات افزودند: تا کنون چندین پهپاد در حال پرواز بر فراز پایگاه‌های نظامی و تأسیسات هسته‌ای آمریکا شناسایی شده است. ما پهپادهایی را بر فراز پایگاه‌های نیروی هوایی «لانگلی» در ویرجینیا و «وایتمن» در میسوری شناسایی کردیم.

رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا و معاون او اذعان کردند که آژانس های امنیتی و نظامی آمریکا اقدامی برای پذیرش مسؤولیت و متوقف کردن این حملات انجام نداده‌اند.

کد خبر 6086234

دیگر خبرها

  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • پنتاگون: از طرح حمله اسرائیل به رفح خبر نداریم
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • پنتاگون: مذاکرات بر سر خروج نظامی از نیجر آغاز شد
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • ابواسماعیل به هلاکت رسید؛ انهدام مخفیگاه داعش
  • مخفیگاه داعشی‌ها در «حمرین» عراق بمباران شد
  • هشدار درباره خطر حملات پهپادی برای امنیت ملی آمریکا